7ος χρόνος, ημέρα 2178η
Δευτέρα, 18 Οκτωβρίου 2021

Γιατί η Goldman Sachs στρέφεται στην λιανική τραπεζική

Γιατί η Goldman Sachs στρέφεται στην λιανική τραπεζική
APimages

Τα χρόνια που η Goldman Sachs θεωρείτο ο λύκος της Wall Street λίγοι φαντάζονταν οτι θα κατέληγε να δανειοδοτεί επεμβάσεις πλαστικής χειρουργικής και ανακαίνισης κουζινών.

Η εξαγορά της GreenSky, εταιρείας fintech που προσφέρει υπηρεσίες buy now, pay later για $2,2 δις οδηγεί τον χρηματοοικονομικό γίγαντα που διευθύνει ο David Solomon σε νέα κατεύθυνση προς τη λιανική τραπεζική.

Η συμφωνία που έκλεισε με ανταλλαγή μετοχών ισοδυναμεί με πριμ 56% για τη μετοχή της GreenSky που εισήχθη στο χρηματιστήριο το 2018 με αποτίμηση γύρω στα 4,0 δισ. δολάρια.

Επιχειρήσεις ψηφιακής τεχνολογίας που φέρνουν νέους πελάτες έχουν γίνει ελκυστικές καθώς η πανδημία ενίσχυσε την online κατανάλωση ενώ παράλληλα η δραστηριότητα στα παραδοσιακά υποκαταστήματα των τραπεζών μειώθηκε σημαντικά. Η Greensky έχει δανειοδοτήσει γύρω στα τέσσερα εκατομύρια πελάτες για ανακαίνιση κατοικίας.

Η εξαγορά θα ενισχύσει τη θυγατρική τράπεζα Marcus της Goldman Sachs που δραστηριοποιείται στη λιανική τραπεζική και αποτελεί μέρος του σχεδίου του επικεφαλής Solomon να μειώσει την εξάρτηση του ομίλου από τα έσοδα που φέρνουν οι τομείς της επενδυτικής τραπεζικής και του trading.

«Είμασταν ξεκάθαροι όσον αφορά στην επιθυμία μας να γίνουμε η πλατφόρμα του μέλλοντος στο consumer banking», δήλωσε ο επικεφαλής της Goldman Sachs, ο οποίος στοχεύει στην ανάπτυξη δραστηριοτήτων με έσοδα που είναι εύκολα προβλέψιμα όπως η λιανική τραπεζική και η διαχείριση πλούτου για το ευρύ κοινό, υπηρεσίες που ήδη έχουν οι περισσότεροι ανταγωνιστές του ομίλου.

Η GreenSky συνδέει τις τράπεζες με πελάτες που θέλουν δανειοδότηση μέσω εφαρμογής. H εξαγορά της εταιρείας fintech GreenSky φέρνει στη Goldman κάτι που επιθυμούν όλες οι τράπεζες – δανειολήπτες στο πιάτο τους.

Η νέα τάση του "buy now, pay later" έχει ανοίξει την όρεξη αρκετών τραπεζών, από τη Morgan Stanley μέχρι τη Barclays και έχει λογική. Τα οφέλη ανταγωνίζονται αυτά των πιστωτικών καρτών οι οποίες με αποδόσεις της τάξης του 20% αποτελούν μια από τις ελκυστικότεροες μορφές χρηματοδότησης για τους μεγάλους παίκτες.

Οι καταναλωτές δεν αισθάνονται οτι γδέρνονται όσο με τις πιστωτικές κάρτες καθώς τα επιτόκια που βλέπουν στις υπηρεσίες ‘buy now, pay later’ είναι χαμηλότερα. Τα καταστήματα που χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες της GreenSky πληρώνουν προμήθεια γύρω στο 7% για κάθε συναλλαγή για να κλείσουν την πώληση.

Σε αντίθεση με τις εταιρείες πιστωτικών καρτών που βομβαρδίζουν τα νοικοκυριά με διαφημιστικές καμπάνιες για να τα ωθήσουν σε κατανάλωση, οι εταιρείες "buy, now pay later" έχουν διαφορετική προσέγγιση, αφήνουν τη δουλειά αυτή σε άλλους.

Μια επιχείρηση λιανικής για παράδειγμα μπορεί να προωθήσει δυνητικούς δανειολήπτες στη Goldman η οποία μέσω της θυγατρικής της τράπεζας στη λιανική τραπεζική θα τους προτείνει δάνεια, πιστωτική κάρτα αλλά και προιόντα αποταμίευσης.

Αν η επιχειρηματική κίνηση φέρει καρπούς οι μέτοχοι της Goldman θα δουν μια πρόσθετη κερδοφορία στις δραστηριότητες του ομίλου στο consumer banking και μείωση της εξάρτησης από τις άλλες όπου σαν σουπιά η Goldman παράγει το μεγαλύτερο μέρος των κερδών της.

Αυτό είναι το κίνητρο πίσω από την πρώτη εξαγορά εισηγμένης επιχείρησης από τη Goldman Sachs που εισήχθη η ίδια στο χρηματιστήριο το 2000 και ο λόγος που συμφώνησε να πληρώσει πριμ πάνω από 50% για τη GreenSky.