8ος χρόνος, ημέρα 2435η
Σάββατο, 2 Ιουλίου 2022

Διατηρείται το θετικό momentum στις διαδικτυακές πωλήσεις

Διατηρείται το θετικό momentum στις διαδικτυακές πωλήσεις
Shutterstock

«Η συνήθεια δευτέρα φύσις» λέει η παροιμία και φαίνεται ότι έχει εφαρμογή και στον τομέα των online πωλήσεων, οι οποίες αυξήθηκαν κατακόρυφα στη διετία 2020- 2021 και εξακολουθούν να διατηρούνται σε υψηλά επίπεδα. Ο κλάδος των online σούπερ μάρκετ διατήρησε και στο πρώτο τρίμηνο του έτους τις υψηλές του επιδόσεις. Σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις ηλεκτρονικών ειδών και ειδών τεχνολογίας, το 63% των καταναλωτών παραμένει πιστό στο κανάλι των online πωλήσεων.

Σε έρευνα της Convert Group διαπιστώνεται ότι ο κλάδος των online σούπερ μάρκετ διατήρησε και στο πρώτο τρίμηνο του 2022 τις υψηλές του επιδόσεις. Σύμφωνα με τα στοιχεία, λόγω του lockdown που ξεκίνησε από τους τελευταίους μήνες του 2020 και διήρκεσε ως και το καλοκαίρι του 2021 η αύξηση των πωλήσεων μέσω του συγκεκριμένου καναλιού λιανικής ανήλθε ως το τέλος του 2021 στο 282% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Δηλαδή, πρόκειται για τετραπλασιασμό σχεδόν του τζίρου.

Στο πρώτο τρίμηνο του 2022, με τη σταδιακή χαλάρωση των μέτρων κατά της πανδημίας από τον αυξημένο τζίρο του 2021 χάθηκε μόνο ένα 4%.

Ενδιαφέρον είναι ακόμη το στοιχείο ότι στο 12μηνο Απρίλιος 2021 - Μάρτιος 2022 σημειώθηκε αύξηση του τζίρου κατά 23% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα Απριλίου 2020 - Μαρτίου 2021.

Σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις ηλεκτρικών, ηλεκτρονικών ειδών και ειδών τεχνολογίας εκεί το 63% των καταναλωτών παραμένει πιστό στο κανάλι των online πωλήσεων.

Το 63% αγοράζει online ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Metron Analysis, μπορεί η στροφή των Ελλήνων στο e-commerce να υπαγορεύτηκε από τις ειδικές συνθήκες της πανδημίας, ωστόσο, φαίνεται να εκτείνεται και πέραν αυτής.

Στην ερώτηση «ποια από τα παρακάτω είδη προτιμάτε να αγοράζετε μέσω Internet από την έναρξη της πανδημίας», το 63% των καταναλωτών στην Ελλάδα απαντά: ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές.

Πρόκειται για τη δεύτερη πιο δημοφιλή κατηγορία online αγορών μετά από τα είδη ρουχισμού/υπόδησης, που συγκεντρώνουν το 68%.

Μάλιστα, σε ερώτηση, στο πλαίσιο της ίδιας έρευνας της Metron Analysis που έγινε για λογαριασμό της ΕΕΤΤ, «ποια είδη πιστεύετε ότι θα συνεχίσετε να αγοράζετε από το Internet στο μέλλον», το 60% απαντά: ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές.

Και πάλι πρόκειται για την πιο δημοφιλή κατηγορία online αγορών στο μέλλον μετά από τα είδη ρουχισμού και υπόδησης, που συγκεντρώνουν το 61%.

Παράλληλα, η ίδια έρευνα δείχνει και μια άλλη τάση, καθώς η στροφή προς το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει δώσει μεγάλη ώθηση στη χρήση υπηρεσιών ταχυμεταφοράς δεμάτων. Πλέον το 93% των καταναλωτών δηλώνει ότι έχει παραλάβει δέμα από αγορά μέσω internet.

Η έλευση της πανδημίας αύξησε σημαντικά τις εν λόγω αγορές, με το 82% των χρηστών να τις πραγματοποιούν συχνότερα από το παρελθόν. Επισημαίνεται ότι οι 5 στους 10 ερωτώμενους δήλωσαν ότι παραλαμβάνουν δέμα από οnline αγορά τουλάχιστον μία φορά το μήνα.

Το 50% χρησιμοποιεί ταχυμεταφορές για τα ηλεκτρονικά ψώνια

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, το 22% των Ελλήνων είναι εντατικοί χρήστες, δηλαδή κάνουν χρήση των υπηρεσιών ταχυμεταφορών από 3-4 φορές τον μήνα έως και αρκετές φορές την εβδομάδα.

Το 29% είναι χρήστες μέτριας έντασης (χρήση 1-2 φορές τον μήνα), ενώ το 50% κάνει αραιή χρήση (μία φορά ανά τρίμηνο έως και μία φορά ανά εξάμηνο). Σε δημογραφικό επίπεδο, χαμηλότερη διείσδυση υπηρεσιών παρατηρείται στους συνταξιούχους και σε μεγαλύτερες ηλικίες (65+), ενώ μεγαλύτερη ένταση στους ελεύθερους επαγγελματίες και στις ηλικίες 25-34.

Η ταχύτητα παράδοσης αποτελεί τον κύριο λόγο χρήσης υπηρεσιών ταχυμεταφορών σε όλες τις δημογραφικές ομάδες (77%). Ακολουθούν η αξιοπιστία (41%), οι πρόσθετες υπηρεσίες, όπως η δυνατότητα παρακολούθησης της αποστολής (38%) και η καλύτερη εξυπηρέτηση (36%).

Σε σχέση με τον χρόνο παράδοσης, περίπου 1 στους 2 χρήστες έχει χρησιμοποιήσει την παράδοση της επόμενης ημέρας, 1 στους 3 την παράδοση σε συγκεκριμένες ώρες και 1 στους 5 την αυθημερόν παράδοση.

Ως προς τον τόπο παράδοσης, οι χρήστες έχουν συνηθίσει να παραλαμβάνουν στο σπίτι/χώρο εργασίας τους (9 στους 10) ή σε κατάστημα ταχυμεταφορών (5 στους 10).