Αγώνας δρόμου από Intersport και Cosmos Sport για την αύξηση των μεριδίων στα αθλητικά είδη

Αγώνας δρόμου από Intersport και Cosmos Sport για την αύξηση των μεριδίων στα αθλητικά είδη

Με τζίρο πολλών εκατομμυρίων ευρώ και αύξηση του κύκλου εργασιών των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στα αθλητικά είδη 15% τη διετία 2018-2019, ο κλάδος αναμένεται να αναπτυχθεί μετά την πανδημία. Η μερική λειτουργία των φυσικών καταστημάτων φέρνει και μείωση των πωλήσεων, καθώς το κανάλι του e-commerce δεν μπορεί να αναπληρώσει τις χαμένες πωλήσεις. Ωστόσο, Intersport και Cosmos Sport βλέπουν τις διαδικτυακές πωλήσεις τους να αυξάνονται γεωμετρικά και αντίθετα από τον κανόνα που ισχύει στην αγορά, ότι έως το 20% του τζίρου αναπληρώνεται από το ecommerce, βλέπουν έως το 35% των πωλήσεων του 2019 να εξισορροπούνται από το διαδικτυακό κανάλι πωλήσεων.

Απότοκο αυτής της αύξησης είναι οι επενδύσεις στις οποίες έχουν επιδοθεί οι δύο εταιρείες. Η μεν Intersport, που έχει και το μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά αθλητικών, έχει ενισχύσει σημαντικά το προσωπικό της ενώ στην προσπάθειά της να εξυπηρετήσεις τις αυξανόμενες ανάγκες των καταναλωτών προχωρά στο «σπάσιμο» τoυ logistic center στο Σχηματάρι της ΙΚΕΑ, με την αποθήκευση και διανομή προϊόντων της Intersport να μεταφέρεται στα Οινόφυτα. Το εν λόγω project αναμένεται να ολοκληρωθεί έως τα τέλη του τρέχοντος έτους και οι νέες αποθήκες να λειτουργήσουν στις αρχές του 2022.

Από τη μεριά της η Cosmos Sport, είναι μια αναπτυσσόμενη εταιρεία που πριν την πανδημία του είχε επιδοθεί σε ένα «μπαράζ» ανοίγματος νέων καταστημάτων στην Ελλάδα, ενώ επένδυσε στις ηλεκτρονικές πωλήσεις. Άλλωστε, η εταιρεία προκειμένου να ανταποκριθεί στις αυξημένες παραγγελίες λάνσαρε υπηρεσία click and collect για να μπορέσει να εξυπηρετεί ανέπαφα τους καταναλωτές.

Τι ακολουθεί του παρατεταμένου lockdown; «Όταν ανοίξαμε η κίνηση ήταν πολύ μεγάλη, πιο υψηλή από τους αντίστοιχους μήνες του 2019. Αυξημένη κίνηση παρουσιάζεται και τώρα. Αυτό δείχνει πως οι καταναλωτές θέλουν να αγοράσουν προϊόντα και τους λείπει η εμπειρία του καταστήματος. Πιστεύουμε πως με τη συνέχιση του εμβολιαστικού προγράμματος και του σταδιακού ανοίγματος της αγοράς, οι καταναλωτές θα επιδοθούν σε αγορές. Μην ξεχνάμε πως ορισμένοι έχουν μαζέψει χρήματα εξαιτίας της απουσίας δραστηριοτήτων στην καραντίνα. Επομένως, η αγορά με το που ανοίξει θα αρχίσει να αναπτύσσεται και να επιστρέφει στην κανονικότητα. Aπό το φθινόπωρο του 2021 αναμένουμε η αγορά να αρχίσει να ανακάμπτει ουσιαστικά και το 2022 να έχει φτάσει στα προ πανδημίας επίπεδα» σημειώνουν πηγές της Intersport. Ποιο το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας; «Εκτός από το logistic center δρομολογούνται ανακαινίσεις των καταστημάτων της αλυσίδας με στόχο να βελτιώσουν την εμπειρία του καταναλωτή και να μπορούν να παρουσιάζουν μεγαλύτερη γκάμα των προϊόντων μας. Επίσης, στοίχημα για την εταιρεία είναι η λειτουργία του μεγάλου καταστήματος στην Ερμού, το οποίο εξαιτίας της κατάστασης που επικρατεί δεν έχει λειτουργήσει».


Από την πλευρά της, η Cosmos Sport ετοιμάζεται για την ανακοίνωση ανοίγματος νέων καταστημάτων και της ενίσχυσης του ecommerce.Η εταιρεία εκτιμά πως η αύξηση στις διαδικτυακές πωλήσεις θα συνεχίσει να υπάρχει και μετά την πανδημία του κορονοϊού, ωστόσο βαίνοντας μειούμενη συγκριτικά με τα επίπεδα που κινούνταν κατά τη διάρκεια των lockdowns.

Υπενθυμίζεται πως μετά το πρώτο lockdown η εταιρεία ανακοίνωσε το άνοιγμα επτά νέων καταστημάτων, πέντε με το brand της Cosmos Sport και δύο με του Sneaker 10. Η εταιρεία ήδη λειτουργεί νέο logistic center, ενώ διαθέτει κεφαλαιακή επάρκεια και αποθέματα.

Και οι δύο εταιρείες δεν ανησυχούν  για την ενδεχόμενη δραστηριοποίησης διεθνών brands στην ελληνική αγορά, όπως η Courir και η Decathlon και ο λόγος είναι πως έχουν ήδη υψηλά μερίδα στην ελληνική αγορά, ενώ έχουν εγκαθιδρυθεί στη συνείδηση των καταναλωτών ως μεγάλοι «παίχτες» στην αγορά αθλητικών ειδών, με την Intersport να θεωρείται leader του κλάδου.