Stoiximan: Το... success story της 6ετίας, πάει Πορτογαλία

Τετάρτη 19 Ιουνίου 2019, 13:55
-A +A
Stoiximan: Το... success story της 6ετίας, πάει Πορτογαλία

Του Απόστολου Σκουμπούρη

Εισήλθε στις... ράγες του διαδικτύου μόλις πριν από έξι χρόνια ως ένα portal παροχής on line στοιχηματικών υπηρεσιών και παρ' ότι «έπεσε» πάνω στην κρίση και στα capital controls, σήμερα έχει κύκλο εργασιών πάνω από 200 εκατ. ευρώ, απασχολεί 600 εργαζόμενους, έχει παρουσία σε έξι χώρες, ενώ στις τρεις εξ αυτών είναι leader.

Ο λόγος για τη Stoiximan, τη startup που ξεκίνησε δειλά δειλά το 2014, αντιμετώπισε σοβαρούς κλυδωνισμούς στα capital controls, όμως έμεινε και... επέμεινε στην αγορά, φτάνοντας πλέον να έχει 300.000 ενεργούς πελάτες, έχοντας τη δυνατότητα να κάνει έως και 70.000 συναλλαγές το δευτερόλεπτο.

Αυτά, αλλά και τις μεγάλες προοπτικές περαιτέρω επέκτασης και στο εξωτερικό είδε ο ΟΠΑΠ τον περασμένο Σεπτέμβριο όταν και προχώρησε στη στρατηγική επένδυση εξαγοράζοντας το 36,75% της Stoiximan έναντι 50 εκατ. ευρώ, κάνοντας ένα μεγάλο άνοιγμα στην on line στοιχηματική αγορά.

Όπως τόνισε χθες στο Liberal ο partner της εταιρείας Stoiximan κ. Ιωάννης Σπανουδάκης «η Stoiximan είναι το κορυφαίο success story στην Ελλάδα και ένα από τα κορυφαία διεθνώς. Δεν υπάρχουν πολλά τέτοια παραδείγματα ανάπτυξης», επισήμανε.

Θυμίζουμε ότι σε Ελλάδα και Κύπρο η εταιρεία δραστηριοποιείται κάτω από την ομπρέλα του Stoiximan, ενώ στις χώρες Γερμανία, Αυστρία, Ρουμανία και τώρα Πορτογαλία δραστηριοποιείται υπό την ομπρέλα του διεθνούς της brand, που είναι το Betano.

Βασισμένη εξ αρχής της λειτουργίας της στις τεχνολογίες αιχμής και έχοντας πλέον περίπου 200 μηχανικούς υπολογιστών και προγραμματιστές υψηλής εξειδίκευσης, η Stoiximan αποτελεί μοντέλο ταχείας ανάπτυξης, καθώς μέσα σε λίγα χρόνια επταπλασίασε τον αριθμό των ανθρώπων της και επέκτεινε σημαντικά το γεωγραφικό της εύρος.

Σήμερα η εταιρεία απασχολεί περισσότερους από 600 ανθρώπους, συνδυάζει την ατμόσφαιρα start up με τις προσδοκίες και τις προκλήσεις ενός μεγάλου οργανισμού και διατηρεί χαμηλό μέσο όρο ηλικίας (μόλις στα 32 έτη), συμβάλλοντας – στην αναλογία που της αντιστοιχεί – στην ανάσχεση του brain drain, ενώ υπάρχουν και 20 νέοι που έχουν επιστρέψει από το εξωτερικό για να εργαστούν στην εταιρεία.

Όπως τόνισε στο Liberal o κ. Σπανουδάκης, οι 500 εργαζόμενοι είναι στην Ελλάδα, εκ των οποίων οι 60 στη Θεσσαλονίκη και οι υπόλοιποι 100 στο εξωτερικό.

Η είσοδος στην πορτογαλική στοιχηματική αγορά

Χθες ανακοινώθηκε και επίσημα η είσοδος της Stoiximan σε μια ακόμη διεθνή αγορά, αυτή της Πορτογαλίας, στοχεύοντας να φτάσει στην κορυφαία τριάδα του on line στοιχηματισμού και σ' αυτή τη χώρα έως το 2021.

«Στόχος μας είναι να γίνουμε ένας διεθνής operator με έδρα την Ελλάδα», σημείωσε ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Stoiximan κ. Γιώργος Δασκαλάκης, περιγράφοντας την στόχευση του ομίλου. Το επίσημο λανσάρισμα στην πορτογαλική αγορά ξεκίνησε στις 7 Μαΐου, ενώ οι υπηρεσίες και τα προϊόντα προσφέρονται μέσα από την πλατφόρμα www.betano.pt.

Η Stoiximan θα επενδύσει στην προβολή των δραστηριοτήτων της και σ' αυτή τη νέα αγορά και για το λόγο αυτό έχει ξεκινήσει επαφές με τοπικές ομάδες για την ανάληψη χορηγίας, όπως έχει κάνει και στην Ελλάδα αλλά και στις άλλες αγορές που δραστηριοποιείται.

Η πορτογαλική αγορά του online στοιχηματισμού άνοιξε τον Μάιο του 2015 και άρχισαν να δίδονται οι πρώτες άδειες τριετούς διάρκειας, ενώ η Stoiximan εξασφάλισε άδεια το Μάιο του 2019. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην Πορτογαλία τρεις τοπικές εταιρείες ελέγχουν το 90% της αγοράς, συνολικά δραστηριοποιούνται εφτά εταιρείες και η Stoiximan είναι η όγδοη. 

Η συνολική αξία της αγοράς του online στοιχηματισμού της Πορτογαλίας υπολογίζεται σε περίπου 150 εκατ. ευρώ.

Η ρουμανική αγορά

Σχολιάζοντας στο Liberal τη δραστηριότητα και στη ρουμανική αγορά, ο κ. Σπανουδάκης επισήμανε πως «πρόκειται για μια αγορά μικρότερη από την ελληνική, καθώς φτάνει περίπου στα 150 εκατ. ευρώ. Πήραμε την άδεια λειτουργίας το Φεβρουάριο του 2016 και το Μάιο του 2016 ξεκινήσαμε τη λειτουργία μας. Ήδη έχουμε και εκεί το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς, η οποία βεβαίως είναι κατακερματισμένη».

Επέκταση με στρατηγικό κέντρο την Αθήνα

Η Ελλάδα είναι το στρατηγικό και επιχειρησιακό κέντρο όπου παρέχονται οι κεντρικές υπηρεσίες σε κάθε θυγατρική του ομίλου στο εξωτερικό, όπως θα γίνει τώρα και με την Πορτογαλία, όπου οι υπηρεσίες θα παρέχονται από τα γραφεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, σε συνεργασία με την τοπική ομάδα της Λισαβόνας που αρχικά αποτελείται από 10 άτομα.

Όπως τόνισε ο κ. Δασκαλάκης «η είσοδός μας στην αγορά της Πορτογαλίας αποτελεί ένα ακόμη βήμα στην πορεία που ξεκινήσαμε το 2014 από εδώ, την Ελλάδα. Με όχημα την καινοτομία και τη διαρκή εξέλιξη των προϊόντων και των υπηρεσιών μας ανταγωνιζόμαστε σήμερα στο εξωτερικό με τις μεγαλύτερες διεθνείς εταιρείες του κλάδου».

Εντυπωσιακοί οι ρυθμοί ανάπτυξης

Οι ρυθμοί ανάπτυξης της Stoiximan είναι εντυπωσιακοί. Θυμίζουμε πως το 2017, ο Όμιλος Stoiximan κατέγραψε έσοδα 136 εκατ. ευρώ και κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) περίπου 16 εκατ. ευρώ, ενώ το 2018 ο κύκλος εργασιών ξεπέρασε τα 200 εκατ. ευρώ, όμως για τα EBITDA οι άνθρωποι της εταιρείας απέφυγαν χθες να δώσουν στοιχεία. Από τα 200 εκατ. ευρώ, περίπου το 80% γίνεται στην ελληνική αγορά.

Η στρατηγική κίνηση από τον ΟΠΑΠ

Θυμίζουμε ότι η θυγατρική του ομίλου ΟΠΑΠ Investment Ltd κατέληξε σε προσυμφωνία για την απόκτηση μεριδίου 36,75% στην TCB Holdings Ltd, μητρική εταιρεία του Stoiximan Group, έναντι τιμήματος 50 εκατ. ευρώ, κατόπιν ρυθμιστικών εγκρίσεων της αγοράς τυχερών παιγνίων.

Επιπλέον, ο ΟΠΑΠ έχει προσυμφωνήσει να αποκτήσει τον έλεγχο, από κοινού με την TCB Holdings, των δραστηριοτήτων του Stoiximan Group στην Ελλάδα και την Κύπρο.

Η επένδυση αυτή τελεί υπό την πλήρωση διάφορων προηγούμενων όρων, συμπεριλαμβανομένης της έγκρισης των αρμόδιων αρχών ανταγωνισμού και ρύθμισης της αγοράς τυχερών παιγνίων, και της διεξαγωγής έρευνας δέουσας επιμέλειας (due diligence).

Σε επίπεδο ομίλου, η επένδυση δίνει επίσης στον ΟΠΑΠ παρουσία σε αρκετές ταχέως αναπτυσσόμενες διεθνείς αγορές. Μέσω των θυγατρικών της, η TCB Holdings παρέχει υπηρεσίες τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου στην Ελλάδα και την Κύπρο, υπό το εμπορικό σήμα Stoiximan, καθώς και σε χώρες όπως Γερμανία, Αυστρία, Ρουμανία και πλέον Πορτογαλία υπό το εμπορικό σήμα Betano.

 

 

 

-A +A

Ροή Ειδήσεων

Τετάρτη 11/09/2019
Σελίδα με όλες τις ειδήσεις

Δημοφιλέστερα Άρθρα