Χούθι: Εκτόξευσαν βαλλιστικούς πυραύλους κατά ελληνόκτητου φορτηγού πλοίου

Χούθι: Εκτόξευσαν βαλλιστικούς πυραύλους κατά ελληνόκτητου φορτηγού πλοίου

Επίθεση κατά του ελληνόκτητου φορτηγού πλοίου Cyclades που έπλεε στην Ερυθρά Θάλασσα υπό σημαία Μάλτας εξαπέλυσαν οι Χούθι της Υεμένης με βαλλιστικούς πυραύλους και drone, όπως ανακοίνωσε η αμερικανική διοίκηση (U.S. Central Command) με ανάρτησή της στην πλατφόρμα Χ (πρώην Twitter). Η επίθεση πραγματοποιήθηκε το διάστημα μεταξύ 10:00 και 17:20 (ώρα Υεμένης) της Δευτέρας (29/4) με στόχο το φορτηγό πλοίο 

Κατά την ίδια ανακοίνωση «οι αρχικές αναφορές κάνουν λόγο ότι δεν υπήρξε κάποιος τραυματισμός και το πλοίο συνέχισε κανονικά την πορεία του».

Το ελληνοκτητο Cyclades, χωρητικότητας 60384 dwt, ναυπηγήθηκε το 2017 και ανήκει στην εταιρεία Eastern Mediterranean του Θανάση Μαρτίνου. Σύμφωνα με πληροφορίες, στο πλήρωμα του πλοίου δεν υπάρχουν Έλληνες.

Νωρίτερα, η υπηρεσία θαλάσσιας ασφάλειας του Ηνωμένου Βασιλείου (UKMTO) ανέφερε εκρήξεις “σε κοντινή απόσταση” σε εμπορικό πλοίο που έπλεε στα ανοιχτά της Υεμένης βορειοδυτικά της Μόχα. «Το σκάφος και το πλήρωμα είναι ασφαλή», πρόσθεσε η υπηρεσία, που διευθύνεται από το Βασιλικό Ναυτικό.

 Σε βίντεο που αναρτήθηκε στο Χ εκπρόσωπος των ενόπλων δυνάμεων της Υεμένης αναφέρθηκε στην «επιχείρηση».

Εκτός από το πλοίο Cyclades, οι Χούθι επιτέθηκαν στο αντιτορπιλικό MSC Orion στον Ινδικό Ωκεανό και σε δύο ακόμη αμερικανικά πλοία, όπως ανακοίνωσε ο στρατιωτικός εκπρόσωπος του κινήματος, Γιαχία Σάρι τις πρώτες πρωινές ώρες.

Υπενθυμίζεται ότι από τα μέσα Νοεμβρίου, οι Χούθι της Υεμένης εξαπολύουν επιθέσεις εναντίον πλοίων κυρίως στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν, θαλάσσιες οδούς μείζονος σημασίας για το παγκόσμιο εμπόριο. Αρχικά έβαζαν στο στόχαστρο πλοία κατ’ αυτούς συνδεόμενα με το Ισραήλ –πλέον θεωρούν επίσης στόχους πλοία συμμάχων του, ιδίως των ΗΠΑ και της Βρετανίας – σε ένδειξη υποστήριξης προς τους Παλαιστίνιους στη Λωρίδα της Γάζας.

Οι επιθέσεις των Χούθι ανάγκασαν μεγάλες ναυτιλιακές να αναστείλουν τα δρομολόγια στην περιοχή στρατηγικής σημασίας, από όπου διερχόταν πριν από τον πόλεμο το 12% ως 15% του παγκόσμιου εμπορίου, κι αύξησαν τα κόστη των θαλάσσιων μεταφορών, αφού πλέον τα πλοία είναι αναγκασμένα να κάνουν τον γύρο της αφρικανικής ηπείρου.