Μια σπορ λιμουζίνα που «γλιστράει» στον αέρα: αυτά είναι τα μυστικά της…

Μια σπορ λιμουζίνα που «γλιστράει» στον αέρα: αυτά είναι τα μυστικά της…

Όσο χαμηλότερος ο αεροδυναμικός συντελεστής, τόσο υψηλότερη η αποδοτικότητα. Και όσο καλύτερη η αεροακουστική, τόσο υψηλότερη η οδηγική άνεση. Το νέο A6 Sedan (δείτε όλες τις πληροφορίες γύρω από αυτό κάνοντας κλικ εδώ) διακρίνεται και στους δύο τομείς, καθώς για την Audi η αεροδυναμική και η ηχομόνωση αποτελούν ενιαίο πεδίο εξέλιξης με στόχο τη μέγιστη απόδοση. Με συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,23, το νέο A6 Sedan επαναπροσδιορίζει τα πρότυπα αεροδυναμικής και σχεδίασης στην κατηγορία του premium business Sedan επιτυγχάνοντας ταυτόχρονα την καλύτερη αεροδυναμική επίδοση στην ιστορία της Audi για μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.



Ο σχεδιαστής του εξωτερικού Francesco d’Amore αναφέρει πως «Το αμάξωμα του νέου A6 χαρακτηρίζεται από μινιμαλιστική σχεδίαση, συνδυάζοντας κομψότητα και δυναμισμό, ενώ το τόξο που σχηματίζεται από τη γραμμή των παραθύρων έως τη σταθερή πίσω κολόνα αποτελεί χαρακτηριστικό στοιχείο της Audi και οπτική απόδοση της αεροδυναμικής της καθαρότητας».



Πράγματι, η πρόσοψη κυριαρχείται από τον μεγάλο Singleframe χαμηλής τοποθέτησης, που βελτιώνει τη ροή του αέρα. Ο ενσωματωμένος αεραγωγός–spoiler στο κάτω τμήμα του προφυλακτήρα μειώνει την άντωση στον εμπρός άξονα και εξασφαλίζει πιο ομαλή αεροδυναμική συμπεριφορά. Κεντρικό στοιχείο αποτελούν τα Air Curtains, τα πλαϊνά ανοίγματα που διοχετεύουν τη ροή του αέρα γύρω από τους εμπρός τροχούς και τα πλευρικά πάνελ με τρόπο που περιορίζει τις αναταράξεις. Σύμφωνα με την Audi, η εξέλιξη κάθε επιμέρους στοιχείου αποτέλεσε αποτέλεσμα συντονισμένης συνεργασίας ανάμεσα σε σχεδιαστές, μηχανικούς και αεροδυναμιστές, από την ψηφιακή μοντελοποίηση μέχρι τις δοκιμές στον αεροσήραγγα.

Το πίσω τμήμα, με την επιμήκη γραμμή και τη χαρακτηριστική ζώνη φωτισμού σε πλήρες πλάτος, εκφράζει τον προοδευτικό χαρακτήρα του A6. Η ελαφρά ανοδική καμπύλη της ουράς και η ενσωματωμένη ακμή στο καπάκι του χώρου αποσκευών εξασφαλίζουν ιδανικό σημείο αποκόλλησης της ροής του αέρα, μειώνοντας δραστικά τις δίνες στο πίσω μέρος. Σε συνδυασμό με τον μεγάλο διαχύτη χαμηλά, περιορίζεται σημαντικά το πεδίο ανατάραξης (wake area), δημιουργώντας ισορροπία ανάμεσα στην άντωση του πίσω άξονα και την αεροδυναμική αντίσταση. Η συνολική συμπεριφορά παραμένει σταθερή ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες, ενισχύοντας την αίσθηση σιγουριάς και δυναμισμού.

Πολλές από τις βελτιώσεις όμως είναι «αόρατες». Για παράδειγμα, δύο ρυθμιζόμενοι αεραγωγοί ψύξης πίσω από το Singleframe κατευθύνουν τη ροή στον χώρο του κινητήρα με βέλτιστο τρόπο, ενώ η ανασχεδιασμένη στεγανοποίηση μεταξύ προφυλακτήρα και ψυγείου μειώνει τις απώλειες ροής έως και 70%. Επιπλέον, το κάτω μέρος του αμαξώματος διαθέτει πλήθος επενδύσεων και spoilers τροχών, που εξασφαλίζουν ελεγχόμενη και ομαλή διέλευση του αέρα. Με το προαιρετικό πνευματικό σύστημα ανάρτησης, το A6 μειώνει το ύψος του κατά 20 mm σε κανονική λειτουργία (modes balanced, efficiency και comfort), ενώ στο dynamic mode χαμηλώνει επιπλέον κατά 10 mm για πιο σπορ αίσθηση. Σε υψηλές ταχύτητες, το σύστημα μειώνει αυτόματα την απόσταση από το έδαφος, ελαχιστοποιώντας την οπισθέλκουσα.



Η παράλληλη εξέλιξη αεροδυναμικής και αεροακουστικής συνέβαλε καθοριστικά στην αίσθηση άνεσης. Η Audi υποστηρίζει πως η ηχομόνωση έχει βελτιωθεί έως και 30% σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, χάρη σε ενισχυμένες στεγανοποιήσεις θυρών, παχύτερα κρύσταλλα και βελτιστοποιημένες αρθρώσεις. Η προαιρετική ακουστική υάλωση επεκτείνεται πλέον και στα πίσω πλευρικά παράθυρα, ενώ ειδική στεγανοποίηση στο καπάκι του χώρου αποσκευών μειώνει αισθητά τον αεροδυναμικό θόρυβο.

Όλα τα ελαστικά από 19 ίντσες και άνω διαθέτουν ηχοαπορροφητικούς δακτυλίους στο εσωτερικό τους, περιορίζοντας τις δονήσεις του αέρα μέσα στο ελαστικό και, κατ’ επέκταση, τον συνολικό θόρυβο κύλισης. Νέα στηρίγματα κινητήρα και κιβωτίου συμβάλλουν σε ακόμα πιο ήρεμη και ομοιογενή λειτουργία, ενώ η ανασχεδιασμένη οδόντωση του κιβωτίου S tronic βελτιώνει σημαντικά το ακουστικό προφίλ του συστήματος μετάδοσης.

Το νέο Audi A6 Sedan παράγεται στο εργοστάσιο της Audi στο Neckarsulm και προσφέρεται στις παρακάτω εκδόσεις:

A6 Sedan Advanced TDI Hybrid S tronic 204 hp με τιμή 74.980 ευρώ και εκπομπές CO2 132 g/km.

A6 Sedan Advanced TDI Hybrid quattro S tronic 204 hp στα 77.980 ευρώ και εκπομπές CO2 136 g/km

A6 Sedan Advanced e-hybrid quattro S tronic 299 hp με τιμή στα 79.980 ευρώ και εκπομπές CO2 50 g/km

A6 Sedan S line e-hybrid quattro S tronic 367 hp με τιμή 87.980 ευρώ και εκπομπές 51 g/km

Ο προαιρετικός εξοπλισμός περιλαμβάνει στοιχεία που ενισχύουν την αίσθηση άνεσης και ευεξίας, όπως ηλεκτρικά ανοιγόμενη πανοραμική γυάλινη οροφή, σύστημα ήχου Bang & Olufsen 3D Premium και πακέτο ποιότητας αέρα με ιονιστή και αισθητήρα μικροσωματιδίων.