Η MG στην Ελλάδα: πόσο πρέπει να φοβούνται οι Ευρωπαίοι;

Η MG στην Ελλάδα: πόσο πρέπει να φοβούνται οι Ευρωπαίοι;

Με 7 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση και 5 αστέρια στις γνωστές δοκιμές ασφαλείας του οργανισμού Euro NCAP, τα μοντέλα της σύγχρονης MG μπορεί να έρχονται από την Κίνα, όμως δεν είναι αυτό που θα μπορούσατε να έχετε υπόψη σας μέχρι τώρα με βάση την προέλευσή τους. Πρόκειται για ανταγωνιστικά προϊόντα, τα οποία δημιουργούν μία πλήρη γκάμα με μοντέλα βενζίνης υβριδικά και πλήρως ηλεκτρικά με ελκυστικές τιμές από τα 18.950 ευρώ.

Το πρώτο που πρέπει να πούμε προς αποφυγήν παρεξηγήσεων είναι ότι αν ακούγοντας το όνομα MG σας έρχονται στο νου διθέσια σπορ αυτοκίνητα, αυτό είναι κάτι που αφορά το παρελθόν - γιατί το σύγχρονο πρόσωπο της εταιρείας είναι άλλο. Η μάρκα MG έχει αλλάξει και χαρακτήρα, και εθνικότητα έχοντας σήμερα πίσω της την έκτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο - και αν αναρωτιέστε ποια είναι αυτή θα πρέπει να πούμε ότι είναι η κινέζικη η SAIC Motor που κατάφερε να γίνει ο πρώτος Όμιλος Εταιριών αυτοκινήτου στην Κίνα, του οποίου οι ετήσιες πωλήσεις ξεπερνούν τα 7 εκατομμύρια οχήματα! Προφανώς καθόλου άσχετη με το γεγονός αυτό δεν είναι είναι η συνεργασία της SAIC με κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες από την Ευρώπη αλλά και τον υπόλοιπο κόσμο. Κάπως έτσι φτάνουμε στο να ακούμε ότι τα μοντέλα της MG, έχουν σχεδιαστεί με γνώμονα «τις ανάγκες των Ευρωπαίων οδηγών και προσφέρονται ως πραγματικά έξυπνα, βιώσιμα και οικονομικά, έχοντας σχεδιαστεί ανάλογα, ξεκινώντας από λευκό χαρτί».

Και μπορεί η MG να κάνει τα την είσοδο της τώρα στην ελληνική αγορά όμως στην Βρετανική αγορά δίνει το παρών εδώ και καιρό, ενώ ήδη έχει αρχίσει να απλώνει τα δίκτυα των συνεργατών της σε όλη την Ευρώπη – σημειώνοντας μάλιστα κατά περίπτωση αύξηση των πωλήσεων έως και 100% από χρόνο σε χρόνο. Είναι λοιπόν η MG η ταχύτερα αναπτυσσόμενη μάρκα ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων στην ευρωπαϊκή αγορά, με 118.000 πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, μόνο το πρώτο εξάμηνο του 2023 μετά την επαν-είσοδό της στη συγκεκριμένη αγορά η οποία πραγματοποιήθηκε μόλις πριν από ένα χρόνο.

Στην Ελλάδα την αντιπροσωπεία αναλαμβάνει ο μεγάλος όμιλος Συγγελίδη (Syngelidis Automotive Companies που θυμίζουμε ότι εκπροσωπεί επίσης την Peugeot, τη Citroen, την Opel, την DS και τη Mazda - και προφανώς θα αξιοποιήσει το δίκτυο των συνεργατών του και για την προώθηση τις καινούργιες μάρκας. Μιας μάρκας που λανσάρεται με γκάμα επτά προτάσεων που καλύπτουν σχεδόν όλο το φάσμα επιλογών συστημάτων κίνησης, ξεκινώντας από μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης (βενζίνης) και φτάνοντας μέχρι τα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα μπαταρίας, αφήνοντας χώρο στο ενδιάμεσο για Plug in Hybrid προτάσεις.

Εχουμε λοιπόν αρχικά το μικρότερο, προς το παρόν τουλάχιστον μοντέλο της μάρκας, το MG ZS, ένα B-SUV μήκους 4,323 μέτρων, που προσφέρεται στην ελληνική αγορά τόσο ως αμιγώς ηλεκτρικό με αυτονομία μάλιστα έως 440 χιλιόμετρα χάρη σε μια μπαταρία 70 kWh, όσο και με δύο επιλογές κινητήρων βενζίνης (ατμοσφαιρικό 1,5 λίτρου/105 hp και turbo 1,0 λίτρου/111 hp), και το οποίο είναι το αυτοκίνητο με το οποίο η MG “συστήνεται” στην ελληνική αγορά.

Τα MG4 και MG5, είναι οι δύο αμιγώς ηλεκτρικές προτάσεις της γκάμας, που επιχειρούν να κάνουν τη διαφορά προσφέροντας τεχνολογία συνδυασμένη με μια ιδιαίτερη τιμολογιακή προσέγγιση. Το μικρότερο σε μέγεθος MG4 έχει πάρει θετικές κριτικές από τον ειδικό Τύπο της Μεγάλης Βρετανίας, της οποίας η παραδοσιακά είναι μια “δύσκολη” αγορά για κάθε κατηγορία αυτοκινήτου. Και είναι ίσως το MG4 ένας επικίνδυνος αντίπαλος για τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές προτάσεις, καθώς προσφέρει μεγάλους χώρους, πρακτικότητα, επιδόσεις, αλλά και ενδιαφέροντα δυναμικά χαρακτηριστικά – σε καμία περίπτωση όλα αυτά υποδεέστερα των προϊόντων της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Προσφέρεται δε το MG4 σε δύο εκδόσεις: α) με μπαταρία 51 kWh και κινητήρα 170 hp (αυτονομία WLTP 350 χλμ.) και β) με μπαταρία 64 kWh και κινητήρα 204 hp (αυτονομία WLTP 450 χλμ.)

Αντίστοιχα, το MG5 είναι μια μεγαλύτερη πρόταση – ένα station wagon - με τις ίδιες αρετές, που ενσωματώνει ακόμα περισσότερα χρηστικά στοιχεία, όπως είναι η δυνατότητα φόρτισης συσκευών από τη μπαταρία του, με την τεχνολογία “Vehicle to Load”.

Τέλος, στη μεγαλύτερη σε μέγεθος επιλογή, το MG HS, που προσφέρεται και ως βενζινοκίνητο με turbo κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρου και 162 ίππους, και ως plug-in υβριδικό (MG eHS) με 258 ίππους και ηλεκτρική αυτονομία 52 χιλιομέτρων που μπορεί να μετατρέψει όλες τις καθημερινές διαδρομές σε μετακινήσεις «πράσινες», μηδενικών ρύπων, συναντάμε έναν σαφώς πιο πολυτελή χαρακτήρα, καθώς το μοντέλο αυτό επιχειρεί να δώσει το παρών στην κατηγορία των premium SUV.

Το τι μπορεί, τώρα, να περιμένει κανείς σε επίπεδο ποιότητας και αξιοπιστίας από τα μοντέλα της MG που κτυπούν την πόρτα του Έλληνα καταναλωτή φαίνεται ίσως από τον τρόπο με τον οποίον η ίδια η εταιρεία δείχνει την εμπιστοσύνη της στα προϊόντα της: όπως είπαμε από την αρχή, όλα τα μοντέλα της MG, καλύπτονται από την εργοστασιακή εγγύηση των 7 ετών (ή 150.000 χιλιόμετρα – όποιο έρθει πρώτο), η οποία είναι από τις μεγαλύτερες σε διάρκεια που προσφέρεται σε καινούργια αυτοκίνητα. Με αυτή την καινοτομία, η MG διασφαλίζει πως κάθε κάτοχος νέου μοντέλου MG θα ζήσει με αυτοκίνητό του 7 ξένοιαστα χρόνια, δίχως άγχος και με αυξημένη αυτοπεποίθηση.

Ενώ στην πράξη, οδηγώντας έστω και για λίγα χιλιόμετρα τα παραπάνω μοντέλα (όπως εμείς στη χθεσινή δημοσιογραφική παρουσίαση της μάρκας στο Λαγονήσι) δεν αργείς να καταλάβεις ότι τα «κινέζικα» τελείωσαν… Τουλάχιστον σε επίπεδο ποιότητας και εξοπλισμού.

MG: Μια ιδιαίτερη παρουσία στο χώρο του αυτοκινήτου

Η MG είναι μια βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία που ιδρύθηκε από τον Cecil Kimber τη δεκαετία του 1920 και η M.G. Car Company Limited, ήταν αρχικά το δημιούργημα του Βρετανού κατασκευαστή που έκανε τη μάρκα διάσημη στα πέρατα του κόσμου. Η MG που έγινε αρχικά πιο γνωστή για τα ανοιχτά διθέσια σπορ αυτοκίνητά της, παρήγαγε επίσης sedan μοντέλα, αλλά και coupe, με κινητήρες χωρητικότητας έως τριών λίτρων – με την εξαίρεση MGB GT V83,5 λίτρων. Τα αυτοκίνητα της MG έχουν τις ρίζες τους σε ένα παράλληλο δίκτυο πωλήσεων sport εκδόσεων των μοντέλων του Morris Garage, από τη δεκαετία 1920. Αν και τα πρώτα αυτοκίνητα που έχουν μείνει στην ιστορία ως “Kimber Specials” έφεραν σήματα της Morris αλλά και της MG.

Η αναφορά στο σήμα της MG με το οκτάγωνο πλαίσιο, εμφανίζεται πρώτη φορά σε εφημερίδα της Οξφόρδης το Νοέμβριο του 1923 και την 1η Μαΐου του 1924, το MG Octagon καταχωρήθηκε ως εμπορικό σήμα από την Morris Garages.