Γιατί ακριβαίνουν τα αυτοκίνητα;

Γιατί ακριβαίνουν τα αυτοκίνητα;

Οι τιμές των αυτοκινήτων θα συνεχίσουν να ανεβαίνουν τους επόμενους δώδεκα μήνες, όχι μόνο λόγω της έλλειψης ημιαγωγών (micro chips) αλλά και λόγω της αύξησης του κόστους κάποιων πρώτων υλών κλπ. επεσήμανε ο Διευθύνων Σύμβουλος (CEO) της Renault, Luca de Meo, σε συνέντευξή του στην ισπανική εφημερίδα Expansion. Πάντως, η γαλλική εταιρία έχει ήδη θέσει σε εφαρμογή το πλαίσιο στρατηγικού μετασχηματισμού της “Renaulution” που θα την βοηθήσει να αντιμετωπίσει τις όποιες δυσκολίες.

Ενδεχομένως το έχετε παρατηρήσει και εσείς. Κάθε νέα είσοδος στην αγορά συνοδεύεται από αυξημένο τιμοκατάλογο, με πλέον πρόσφατο παράδειγμα στην ελληνική αγορά αυτό του ανανεωμένου Volkswagen Polo, που στην καλύτερη περίπτωση κοστίζει πλέον 17.750 ευρώ, με τον «απλό» - μη turbo - κινητήρα των 80 ίππων, όταν στο λανσάρισμά του αρχικού μοντέλου πριν από τέσσερα χρόνια η τιμή εκκίνησής του με κινητήρα 75 ίππων ήταν 13.400 ευρώ! Και βεβαίως δεν είναι το Polo το πρόβλημα, η άνοδος των τιμών είναι μία πραγματικότητα που αγγίζει λίγο-πολύ όλες τις εταιρίες.

Το γεγονός, τώρα, ότι μίλησε επισήμως για αυτό ο ισχυρός άνδρας της Renault έχει μια ιδιαίτερη σημασία. Βλέπετε ο Luca de Meo δεν στάθηκε μόνο στην επισήμανση των αυξήσεων που ήδη πραγματοποιήθηκαν, αλλά προέβλεψε ότι αυτές θα συνεχιστούν, καθώς ακριβαίνουν μια σειρά πρώτες ύλες, όπως ο χάλυβας, ο χαλκός και το αλουμίνιο, ενώ αυξάνεται επίσης και το κόστος του φυσικού αερίου, της ενέργειας αλλά και των μεταφορικών.

Προσθέστε σε αυτά το είδη γνωστό πρόβλημα με την έλλειψη των ημιαγωγών και έχετε μια κατάσταση στην οποία η αυτοκινητοβιομηχανία δεν έχει ξαναβρεθεί, καθώς αδυνατεί να ανταποκριθεί στη ζήτηση. Δηλαδή, και στην Ελλάδα, και στην Ευρώπη, και σε πολλές ακόμα χώρες του κόσμου οι καταναλωτές θέλουν (και έχουν χρήματα) αλλά οι εταιρίες δεν έχουν αυτοκίνητα να παραδώσουν. Και όταν έχουν αυτά είναι πιο ακριβά από πριν. Το ενδιαφέρον πάντως σε σχέση με τα micro chips είναι ότι για την κατασκευή ανταγωνιστικών εγκαταστάσεων παραγωγής ημιαγωγών στην Ευρώπη θα χρειάζονταν πάνω από δέκα χρόνια, σύμφωνα πάντα με τον Luca De Meo.

Υπό αυτές τις συνθήκες για τον μέσο καταναλωτή η επιλογή είναι μία: να προχωρήσει σε αγορά καινούριου αυτοκινήτου όσο το δυνατόν πιο σύντομα, εφ΄ όσον φυσικά έχει τη δυνατότητα, χωρίς να χάνει χρόνο, γιατί ο χρόνος και σε αυτήν την περίπτωση είναι κυριολεκτικά χρήμα. Κατά την επιλογή του θα πρέπει να αναζητήσει τις εταιρίες εκείνες που είτε του προσφέρουν τη δυνατότητα να «κλείσει» μια προκαθορισμένη τιμή από τώρα, είτε έχουν διαθεσιμότητα σε κάποια μοντέλα τους. Οποιαδήποτε αναβολή είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει σε αυξημένη τιμή.

Η Renault από τη μεριά της φαίνεται να υλοποιεί το σχέδιο ανασυγκρότησής της με επιτυχία. Σημειώνουμε ότι ο De Meo ανέλαβε την ηγεσία της γαλλικής εταιρίας σε μια δύσκολη περίοδο, μετά τη σύλληψη του πάλαι ποτέ ηγέτη της συμμαχίας Renault-Nissan, Carlos Ghosn, το 2018. Ήδη η εταιρία φαίνεται να επενδύει στην ηλεκτροκίνηση, αξιοποιώντας την εμπειρία που απέκτησε την προηγούμενη δεκαετία με το ιδιαίτερα καλοπουλημένο ηλεκτρικό σουπερμίνι Renault Zoe, έχοντας σταθερά στραμμένο το βλέμμα στην αγορά της Κίνας. Είχε μάλιστα επισημάνει σε παλιότερη συνέντευξή του ότι «ένας κατασκευαστής που δεν δίνει το παρών στην Κίνα είναι σαν τραπέζι που του λείπει ένα πόδι», τονίζοντας ότι πρόκειται για τη σημαντικότερη αγορά του κόσμου.