Έρχονται περισσότερα ηλεκτρικά δίκυκλα και ελαφρά επαγγελματικά τρίκυκλα

Έρχονται περισσότερα ηλεκτρικά δίκυκλα και ελαφρά επαγγελματικά τρίκυκλα

Τι κοινό μπορεί να έχουν μια εταιρία πετρελαιοειδών και ένας «παραδοσιακός» κατασκευαστής σκούτερ; Μα, την ηλεκτροκίνηση! H BP συναντά την Piaggio και από κοινού ετοιμάζονται να προωθήσουν στην αγορά περισσότερα ηλεκτρικά δίκυκλα, αλλά και ελαφρά, επίσης ηλεκτρικά, επαγγελματικά οχήματα για τα οποία υπάρχει αυξανόμενη ζήτηση σε Ασία και Ευρώπη.

Μέσα στον καταιγισμό των ειδήσεων για να νέα ηλεκτρικά επιβατικά αυτοκίνητα, από το σύνολο πλέον της αυτοκινητοβιομηχανίας, κάποιες ειδήσεις περνούν. Όπως αυτή που αφορά το γεγονός ότι οι μοτοσυκλέτες, τα ηλεκτρικά σκούτερ και τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα αποτελούν την πιο ευρέως «εξηλεκτρισμένη» κατηγορία οχημάτων στον κόσμο! Βλέπετε τα οχήματα αυτά αποτελούν το 44% των πωλήσεων και το 25% του υπάρχοντος παγκόσμιου στόλου οχημάτων, με σχεδόν 250 εκατομμύρια οχήματα να είναι ήδη ηλεκτρικά. Και αν αυτό δεν σας φαίνεται αρκετό σκεφτείτε ότι έως το 2040, οι πωλήσεις αυτών των ηλεκτρικών οχημάτων ενδέχεται να ξεπεράσουν το 80% και ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων δύο και τριών τροχών σε όλο τον πλανήτη, να τριπλασιαστεί στις 750 εκατομμύρια μονάδες2.

Για να έχετε δε ένα μέτρο σύγκρισης: στα φορτηγά και ελαφρά βαν μόνο το 1% των πωλήσεων είναι ηλεκτρικά οχήματα, ενώ ο ηλεκτρικός στόλος φτάνει τα 400.000 οχήματα, ενώ στα επιβατικά αυτοκίνητα το ποσοστό αυξάνεται στο 4% και το μέγεθος του ηλεκτρικού στόλου τα 10 εκ. οχήματα – για να μείνουν τελικώς μόνο τα λεωφορεία να προσεγγίζουν ποσοστιαία τα ηλεκτρικά δίκυκλα και τρίκυκλα με 39%, αλλά με τον στόλο να περιορίζεται σε 600.000 ηλεκτρικά λεωφορεία.

Το να ασχολείται, τώρα, η Piaggio με την εξέλιξη και παραγωγή τέτοιων οχημάτων δεν είναι βέβαια κάτι που θα πρέπει να μας εκπλήσσει. Έχοντας διαχρονικά βάλει τη σφραγίδα της στον κόσμο των δύο τροχών με μοντέλα όπως η πασίγνωστη και δημοφιλέστατη Vespa (που είναι πλέον διαθέσιμη και σε ηλεκτρική έκδοση), η ιταλική εταιρία έχει προ πολλού επεκταθεί στον χώρο των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, όχι μόνο τρίτροχων, αλλά και τετράτροχων.

Από την άλλη πλευρά δεν θα πρέπει να παραξενεύεται κανείς για την ενεργειακή στροφή της BP, που επαναπροσδιορίζοντας τη θέση της φιλοδοξεί να γίνει μια εταιρεία μηδενικών ρύπων, το αργότερο έως το 2050. Για αυτόν τον λόγο, η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση βρέθηκε στο επίκεντρο της στρατηγικής της BP: η εταιρία διαθέτει περίπου 8.700 σημεία φόρτισης στην Ευρώπη και το βρετανικό δίκτυο “bp pulse” είναι ήδη το δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων που χρησιμοποιείται περισσότερο στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η εταιρεία αναπτύσσει επίσης με ταχύτατους ρυθμούς, το δίκτυο υπερ-ταχείας φόρτισης και σκοπεύει να εγκαταστήσει περίπου 250 ταχυφορτιστές συνεχούς ρεύματος (DC), στα πρατήρια της στην ίδια χώρα, αλλά και άλλα 500 σημεία εξαιρετικά ταχείας φόρτισης στα πρατήρια Aral στη Γερμανία μέχρι το τέλος του 2021.

Ενώ οι στόχοι που έχει θέσει η BP για την περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου της μόνο ταπεινοί δεν μπορούν να χαρακτηριστούν, αφού η εταιρεία σκοπεύει να επεκτείνει το δίκτυό της με περισσότερους από 70.000 σταθμούς φόρτισης παγκοσμίως, έως το 2030.

Κάπως έτσι, οι δύο εταιρίες βρέθηκαν να υποστηρίζουν – υπογράφοντας μνημόνιο κατανόησης (MoU) - τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων δύο και τριών τροχών παγκοσμίως, μέσω των οποίων φιλοδοξούν να συμβάλουν στην καταπολέμηση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στις πόλεις και τη μείωση της εκπομπής ρύπων σε αστικές περιοχές.

Με βάση αυτό το μνημόνιο και σε συνεργασία με την ινδική θυγατρική Jio-bp, θα συνεργαστούν προκειμένου να προσφέρουν μια σειρά επιλογές σε σχέση όχι μόνο με τη φόρτιση, αλλά και την ανταλλαγή μπαταριών – που για ευνόητους λόγους είναι σαφώς πιο εύκολο να υλοποιηθεί σε σχέση με τα επιβατικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία διαθέτουν πολύ μεγαλύτερες σε όγκο και βάρος μπαταρίας. Η συνεργασία θα επεκταθεί και στην ανάπτυξη ολοκληρωμένων υπηρεσιών όπως είναι η μπαταρία ως υπηρεσία “Battery as a Service” (BaaS) και το όχημα ως υπηρεσία “Vehicle as a Service” (VaaS), δηλαδή η μίσθωση, επισκευή, διαχείριση και έξυπνη διαχείριση της ενέργειας αυτών των οχημάτων. Οι πρώτες προσπάθειες θα επικεντρωθούν αρχικά στην Ινδία, όπου ήδη δραστηριοποιούνται η Jio-bp και το Piaggio Group, ενώ στη συνέχει οι δραστηριότητες θα επεκταθούν στην Ασία – σε Κίνα, Ινδονησία και Βιετνάμ – καθώς και στην Ευρώπη.