Ένα compact υβριδικό SUV με μεγάλη αξία

Ένα compact υβριδικό SUV με μεγάλη αξία

Εφοδιασμένο με αναβαθμισμένο full υβριδικό σύστημα κίνησης 160 ίππων και διαθέσιμο στην καλύτερη τιμή που έγινε ποτέ, το Renault Captur αναδεικνύεται σε μια από τις πιο ολοκληρωμένες και ανταγωνιστικές προτάσεις στα SUV της compact κατηγορίας (B-SUV).

Το Renault Captur είναι ένας από τους πλέον σημαντικούς «παίχτες» στην κατηγορία των compact SUV με πλήθος χαρακτηριστικών ασφάλειας, πρακτικότητας και άνεσης, που έχουν χτίσει την ταυτότητα και την εμπορική του επιτυχία για πάνω από δέκα χρόνια, αποτελώντας ένα αυθεντικό «voiture à vivre» (δηλ. αυτοκινήτο για να ζεις μαζί του). Δεν είναι τυχαίο εξάλλου το γεγονός ότι είχε αναδειχτεί και «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα» το 2021. Σε μια κίνηση που στοχεύει την περαιτέρω ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του Captur, η γαλλική φίρμα το εφοδιάζει με αναβαθμισμένο full υβριδικό σύστημα κίνησης E-Tech 160 ίππων, τη στιγμή που η (νέα) ελληνική αντιπροσωπεία το διαθέτει σε νέες μειωμένες και άκρως ανταγωνιστικές τιμές.

Με δεδομένη την τεχνογνωσία της στα ηλεκτρικά οχήματα (δες εδώ το νέο Renault 5 E-Tech Electric), η Renault παρουσίασε το 2021 το καινοτόμο σύστημα full hybrid E-Tech. Πάνω από 150 πατέντες έχουν κατατεθεί για αυτήν την τεχνολογία, η οποία εκμεταλλεύεται την τεχνογνωσία της Renault στη Formula 1, ιδιαίτερα στην ανάκτηση και αναγέννηση ενέργειας. Από το 2021, έχουν πουληθεί πάνω από 750.000 αυτοκίνητα εφοδιασμένα με το full hybrid E-Tech κινητήριο σύνολο. Η μάρκα βρίσκεται σήμερα στη δεύτερη θέση των πωλήσεων υβριδικών (HEV) στην Ευρώπη, με τα υβριδικά οχήματα να αυξάνουν κατά 7,8% το μερίδιό τους το πρώτο τρίμηνο του 2025, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2024.

To υβριδικό σύστημα κίνησης full hybrid Ε-Tech, που αποτελεί ένα ιδιαίτερο πλεονέκτημα του Captur, τώρα αναβαθμίζεται, αποκτώντας περισσότερη ισχύ και υποσχόμενο καλύτερη ενεργειακή αποτελεσματικότητα και πιο οικολογικό αποτύπωμα. Η σειριακή-παράλληλη αρχιτεκτονική λειτουργίας αυτού του νέου υβριδικού κινητήριου συνόλου, συνδυάζει δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν ηλεκτροκινητήρα 3 6kW και έναν κινητήρα/μίζα υψηλής τάσης HSG 15kW) με έναν 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,8 λίτρου (από 1,6) ισχύος 80 kW ή 109 ίππων (69 kW και 94 ίππων για το προηγούμενο σύστημα), μπαταρία 1,4 kWh (από 1,2 kWh) και το έξυπνο κιβώτιο ταχυτήτων πολλαπλών λειτουργιών χωρίς συμπλέκτη (multi-mode).

Το συγκεκριμένο κιβώτιο παραμένει το ίδιο στοχεύοντας πάντα στην ταχύτητα και στην ακρίβεια αλλαγών σχέσεων, με μικρή απώλεια ισχύος και αυξημένη αξιοπιστία: Το σύστημα χωρίς συμπλέκτη αντικαθιστά τόσο τα γρανάζια, όσο και τα συγχρονιζέ των ταχυτήτων με λιγότερα μέρη, αποφεύγοντας έτσι τις τριβές και επιτυγχάνοντας καλύτερο επίπεδο οικονομίας. Σύμφωνα με τη Renault, η αλλαγή ταχυτήτων είναι αθόρυβη και άμεση, μειώνοντας τους κραδασμούς και το θόρυβο του κινητήρα. Επιπλέον, ο νέος swift by wire επιλογέας ταχυτήτων (e-shifter), παρέχει μεγαλύτερη ακρίβεια και βελτιωμένη εργονομία.

Παράλληλα, το νέο σύστημα άμεσου ψεκασμού εξασφαλίζει τη βελτίωση της απόδοσης του κινητήρα εσωτερικής καύσης που πλαισιώνει το υβριδικό σύστημα, μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων και συμβάλλοντας περαιτέρω στη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.

Πιο συγκεκριμένα, σε σχέση με το σύστημα κίνησης full hybrid E-Τech 145 ίππων, η ροπή είναι αυξημένη κατά 25%, αλλά και διαθέσιμη σε χαμηλότερες στροφές (περίπου 2.000 rpm), για καλύτερες επιδόσεις και απόκριση. Αναλόγως βελτιωμένες είναι και οι επιδόσεις, με το 0-100 km/h να ολοκληρώνεται σε 8,9 δευτερόλεπτα (σχεδόν 2 δευτερόλεπτα πιο γρήγορα σε σχέση με το σύνολο E-Tech των 145 ίππων). Το πιο σημαντικό όμως είναι η ακόμα χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου που υπόσχεται η γαλλική φίρμα. Χάρη και στις αυξημένες ικανότητες ηλεκτροκίνησης, που προέκυψαν από τη μεγαλύτερη μπαταρία, το Renault Captur full hybrid E-Tech 160 υπόσχεται κατανάλωση μόλις 4,4 lit/100 km (4,7 lit/100 km πριν), προσφέροντας έως και 40% εξοικονόμηση καυσίμου, σε σχέση με έναν αντίστοιχο θερμικό κινητήρα, και, παράλληλα, μειώνοντας τις εκπομπές CO2 σε μόλις 99 gr/km.

Και το καλύτερο είναι πως η υβριδική E-Tech τεχνολογία της Renault, καθίσταται στο Captur, πιο προσιτή από ποτέ με τις νέες μειωμένες τιμές που ανακοινώθηκαν από την ελληνική αντιπροσωπεία. Πιο συγκεκριμένα, η νέα έκδοση «evolution plus» διατίθεται στις 26.500 ευρώ, με πλούσιο, αναβαθμισμένο εξοπλισμό και με όφελος 1.400 ευρώ σε σχέση με την «evolution» που αποτελούσε μέχρι πρότινος την έκδοση εισαγωγής του Captur E-Tech. Αντιστοίχως, η κορυφαία έκδοση Techno, διατίθεται, πλέον, στις 27.900 ευρώ, με όφελος 2.000 ευρώ σε σχέση με πριν.

Να θυμίσουμε εδώ πως το Renault Captur είναι διαθέσιμο και με κινητήρα bi-fuel (βενζίνης-LPG) 100 ίππων, με αυτονομία έως και 1.300 km, και δύο ρεζερβουάρ, συμπεριλαμβανομένης μιας δεξαμενής υγραερίου με ωφέλιμη χωρητικότητα 40 λίτρων. To σύστημα υγραεριοκίνησης είναι εργοστασιακό, τοποθετείται στη γραμμή παραγωγής του αυτοκινήτου. Ανεξαρτήτως έκδοσης, το Renault Captur πλαισιώνεται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση και 5 έτη δωρεάν οδική βοήθεια.

Μάθε τα πάντα γύρω για την επιστροφή του θρυλικού Renault 5 κάνoντας κλικ εδώ.