Με το σύστημα Hybrid 140, το νέο Dacia Duster περνά σε μια νέα εποχή, αυτή της full υβριδικής τεχνολογίας, προσθέτοντας ένα ακόμα πλεονέκτημα στις βασικές παραδοσιακές αρετές του μοντέλου. Γιατί το Duster εξακολουθεί να είναι μια «στιβαρή» πρόταση με μεγάλους χώρους και ενδιαφέρουσες δυνατότητες κίνησης στο χώμα που προσφέρεται πάντα σε προσιτή τιμή. Και είναι αυτά τα στοιχεία που το καθιέρωσαν στην αγορά.
Παρουσιάζοντας, πριν από ένα περίπου χρόνο) τη νέα γενιά του Duster, η Dacia (δηλ. το Groupe Renault) φρόντισε να την «προικίσει» όχι μόνο με μοντέρνες τεχνολογίες, αλλά και με ένα design που δεν αφήνει καμία αμφιβολία πως έχουμε να κάνουμε με ένα 100% καινούργιο μοντέλο. Και όσο και αν δεν παραλείπουμε να λέμε ότι η σχεδίαση είναι ένα υποκειμενικό θέμα, το design στην περίπτωση του νέου Dacia Duster είναι ένα από τα ισχυρά του ατού, ωστόσο δεν είναι το μόνο.
Αυτό το καταλαβαίνεις μπαίνοντας στο εσωτερικό και ανακαλύπτοντας πόσο ευρύχωρο και πρακτικό είναι, με άφθονο χώρο για τα γόνατα και για το κεφάλι των πίσω επιβατών, ακόμα και αν είναι υψηλοί. Εννοείται πως οι μπροστά δεν έχουν παράπονο, με οδηγό και συνοδηγό να κάθονται σε όμορφα, ανατομικά καθίσματα και να απολαμβάνουν μα πολύ πρακτική διαρρύθμιση του χώρου γύρω τους. Μεγάλο και πρακτικό είναι επίσης το πορτ-μπαγκάζ των 478 λίτρων, το οποίο διαθέτει και διπλό πάτο. Και είναι αυτό που περιγράφουμε ένα μεγάλο, διαχρονικό προσόν του Duster, που στη νέα γενιά του μοντέλου που οδηγούμε έχει σαφώς ενισχυθεί!
Το γεγονός τώρα ότι στο εσωτερικό συναντάμε άφθονα σκληρά πλαστικά, τα οποία ναι μεν είναι αξιοπρεπώς φινιρισμένα και σωστά μονταρισμένα μεταξύ τους, ωστόσο δεν βγάζουν αυτό το κάτω το κάτι παραπάνω ως προς την «απτή» αίσθηση ποιότητας κατασκευής (η αλήθεια είναι ότι κατά τη μετάβαση στη νέα γενιά του Duster περιμέναμε κάτι καλύτερο στον τομέα αυτόν), δεν μπορείς να πεις ότι χαλά τη γενική εικόνα του ευρύχωρου και στιβαρού αυτοκινήτου. Το ίδιο ισχύει και για κάποιες εργονομικές «μικρο-αβλεψίες» (θήκες στις πόρτες που δεν χωρούν μπουκάλι νερό, ραφάκι στην κονσόλα που δύσκολα συγκρατεί μικροαντικείμενα κ.ά.)
Περνώντας τώρα στο υβριδικό σύστημα της Renault, με το οποίο είναι εφοδιασμένο το αυτοκίνητο της δοκιμής μας - και είναι σίγουρα ένα άλλο μεγάλο πλεονέκτημα του συγκεκριμένου Duster, αν όχι το μεγαλύτερο - θυμίζουμε πως αυτό συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.598 κ.εκ. / 94 ίππων (χωρίς τούρμπο) µε 2 ηλεκτροκινητήρες (έναν κύριο 49 ίππων και έναν μικρότερο 20 ίππων) που συνδυάζονται με ένα “multi-mode” αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. To σύνολο από τη μια προσφέρει την ευκολία της οδήγησης ενός αυτόματου αυτοκίνητου στην πόλη και από την άλλη εξασφαλίζει πολύ χαμηλή κατανάλωση σε όλες τις συνθήκες.
Η μέση, λοιπόν, κατανάλωση στη διάρκεια της δοκιμής ήταν γύρω στα 6,0 lit./100 km, ενώ μέσα στην πόλη και με επιλογή της λειτουργίας ΕCO αυτή παρουσιάζει έντονη πτωτική τάση, ακόμα και κάτω από τα 5,0 lit./100 km, με το υβριδικό σύστημα να επιτρέπει την πλήρως ηλεκτρική κίνηση σε μεγάλα διαστήματα της κυκλοφορίας του αυτοκινήτου, κατά την εκκίνηση, αλλά και στους επιτόπιους ελιγμούς. Σημαντικό είναι πως η εναλλαγή ηλεκτροκίνησης και βενζινοκινητήρα πραγματοποιείται αθόρυβα και αυτόματα, χωρίς ο οδηγός να αντιλαμβάνεται ή να μπορεί να επιλέξει κάτι πέρα από την επιλογή “Β” (Brake/Φρένο) του συστήματος για να έχει αυξημένη επιβράδυνση με τον κινητήρα όποτε αφήνει το γκάζι.
Το υβριδικό Dacia Duster κινείται σβέλτα, άλλωστε διαθέτει 140 ίππους προσφέροντας καλές ρεπρίζ και άμεση απόκριση στο γκάζι. Αξίζει δε να σημειωθεί πως το κιβώτιο πραγματοποιεί ομαλές αλλαγές, με το όλο σύστημα να λειτουργεί με περιορισμένο θόρυβο και χωρίς υπερβολικό «βουητό» στην πλήρη επιτάχυνση.
Από την άλλη, πρέπει να σημειώσουμε πως το «αγριωπό» παρουσιαστικό του Dacia Duster συνάδει με την απροβλημάτιστη κίνηση εκτός δρόμου, η οποία προκύπτει από τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου: τους κοντούς προβόλους, τις καλές γωνίες προσέγγισης και αποχώρησης, καθώς και τα 210 mm της απόστασης από το έδαφος, πάντα φυσικά με τους περιορισμούς που θέτει η μετάδοση της κίνησης μόνο στους εμπρός τροχούς. Εξ’ άλλου υπάρχει άλλη έκδοση του Dacia Duster, με κίνηση και στους τέσσερις τροχούς, που σίγουρα επιτρέπει στον οδηγό να περιπλανηθεί εκτός δρόμου με πολύ μεγαλύτερη σιγουριά.
Σε κάθε περίπτωση, η νέα πλατφόρμα του Duster έχει αναβαθμίσει τη συνολική άνεση που προσφέρει το αυτοκίνητο και εξασφαλίζει καλή ποιότητα κύλισης, αν και θα θέλαμε ελαφρώς χαμηλότερα επίπεδα θορύβου στις ψηλές ταχύτητες. Παράλληλα, το αναβαθμισμένο πακέτο με τα συστήματα υποβοήθησης, αλλά και τα αποτελεσματικά φρένα συνηγορούν σε ένα πιο ασφαλές οδηγικό προφίλ, τη στιγμή που ο μικρός κύκλος στροφής θα εκτιμηθεί στις αστικές μετακινήσεις, όπως και το ελαφρύ τιμόνι.
Συμπερασματικά μπορούμε να πούμε πως το νέο full υβριδικό Dacia Duster συνδυάζει την πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και το περιπετειώδες πνεύμα του «αγριωπού» οικογενειακού SUV με αξίες που καθιέρωσαν το μοντέλο στην αγορά, όπως η ανθεκτικότητα, η απλότητα και η προσιτή τιμή. Το υβριδικό Duster είναι διαθέσιμο από 26.500 ευρώ στο καλό εξοπλιστικό επίπεδο Expression, το οποίο έχει όλες τις απαιτούμενες ηλεκτρικές ευκολίες, ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών, οθόνη αφής 10,1 ιντσών, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, καθώς και πλήρη σουίτα συστημάτων ασφαλείας. Εναλλακτικά προσφέρεται η πλουσιότερη έκδοση Journey με 29.100 ευρώ και στάνταρ «λούσα», όπως μεταξύ άλλων ο αυτόματος κλιματισμός, η ηλεκτρική αναδίπλωση καθρεφτών, το ηλεκτρικό χειρόφρενο (συνδυάζεται με δισκόφρενα αντί ταμπούρων στους πίσω τροχούς), η Dacia Card (για εκκίνηση χωρίς κλειδί) και οι ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών.
Dacia Duster hybrid 140
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
- Βενζινοκινητήρας (cm3) 1598
- Ισχύς (PS/rpm) 140/5600
- Ροπή (Nm/rpm) 148/3600
- 0-100 km/h 10,1’’
- Tαχύτητα (km/h) 170
- Κατανάλωση 5,0 lit./100 km
- Εκπομπές CO2 114 gr/km
- ΜxΠxΥ (mm) 4343x1813x1656
- ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 2657
- Βάρος (kg) 1380
- Πόρτμπαγκάζ (lit.) 478
- Τιμή €26.500