Εάν το συγκρίνει κανείς με τα «ομοειδή» μοντέλα του ομίλου Stellantis (Citroen C3 Aircross, Opel Mokka αλλά και Jeep Avenger) τα οποία λίγο-πολύ βασίζονται στα ίδια μηχανικά μέρη θα διαπιστώσει ότι εν τέλει το προσφάτως ανανεωθέν Peugeot 2008 είναι αυτό που τελικά αποτελεί την πιο ολοκληρωμένη λύση καταφέρνοντας να κάνει τους πιο αποδοτικούς συμβιβασμούς, σε όλα εκείνα τα στοιχεία που σε κάθε αυτοκίνητο φαίνεται να έρχονται σε αντίθεση μεταξύ τους.
Η παραπάνω διαπίστωση/διατύπωση δεν σημαίνει βέβαια ότι το Peugeot 208 είναι το τέλειο «μικρό» SUV όμως είναι αλήθεια ότι από την άποψη του μεγέθους – και πάντα συγκρίνοντάς το με τα υπόλοιπα «συναδελφικά» SUV έχουμε την καλύτερη δυνατή κατανομή χώρων για επιβάτες και αποσκευές έστω η συνολική χωρητικότητα του Peugeot 208 με τα μέτρα της κατηγορίας δεν μπορεί να θεωρηθεί κορυφαία. Γιατί ακόμα και έτσι το compact γαλλικό SUV δεν παύει να προσφέρει αρκετά μεγάλους χώρους που του επιτρέπουν να καταταχθεί στους καλύτερους από την άποψη αυτή εκπροσώπους της κατηγορίας των B-SUV. Ενώ παράλληλα, αυτοί που θα βρεθούν να φιλοξενούνται σε αυτούς τους χώρους θα διαπιστώσουν ότι έχουν να κάνουν με μία καλή ποιότητα κατασκευής έστω και αν η παρουσία των σκληρών πλαστικών είναι εκτεταμένη. Βλέπετε υπάρχουν αρκετές «νησίδες» μαλακών υλικών που δείχνουν σαφώς πιο ποιοτικά - κυρίως στο ταμπλό, αλλά και σε κάποια μέρη που ακουμπούν τα χέρια στις πόρτες.
Στον τομέα του εξοπλισμού τώρα, βλέπουμε ότι σε γενικές γραμμές έχουμε να κάνουμε με ενδιαφέροντα «πακέτα», ενώ στην έκδοση στις που είχαμε εμείς στα χέρια μας τα πράγματα ήταν ακόμα καλύτερα. Οδηγός και επιβάτες έχουν απέναντί τους μία εικόνα που (τουλάχιστον) δεν δείχνει φτωχή - πολύ περισσότερο όταν στην εξίσωση συνυπολογίζεται από τη μία ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων, που σχεδόν αποτελεί δάνειο από το νέο Peugeot 308 αλλά και η μεγάλη οθόνη αφής/infotainment. Στοιχεία – και τα δύο – στα οποία το νέο 2008 διαφοροποιείται το σύγχρονο το μέχρι πρότινος 2008 που βλέπαμε στις εκθέσεις της Peugeot.
Τα παραπάνω συμπεράσματα προκύπτουν από δύο πρόσφατα test-drives με δύο πολύ ενδιαφέρουσες εκδόσεις του. Από τη μια λοιπόν είχαμε στα χέρια μας βενζινοκίνητο 1.2 Puretech των 100 ίππων και από την άλλη το πετρελαιοκίνητο 1.5 BlueHDi των 130 ίππων. Στην πρώτη περίπτωση το σύστημα κίνησης περιλάμβανε ένα «εξάρι» χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων που τολμούμε να πούμε είναι πολύ εύχρηστο, ενώ στην περίπτωση του diesel έχουμε είχαμε ένα «οχτάρι» αυτόματο κιβώτιο το οποίο βέβαια προσφέρει την πολυπόθητη άνεση στις καθημερινές μετακινήσεις ενώ παράλληλα δίνει στον οδηγό και τη δυνατότητα των χειροκίνητων/σειριακών αλλαγών μέσω των σχετικών μοχλοδιακόπτων (paddles ή πεταλούδες) στο τιμόνι.
Προφανώς πιο αθόρυβος και λιγότερο μπάσος ο βενζινοκινητήρας δεν τα καταφέρνει καθόλου άσχημα στις χαμηλές στροφές και σου επιτρέπει να κινείσαι αρκετά σβέλτα ενώ από την άλλη μεριά ο diesel τα πάει, όπως άλλωστε ήταν αναμενόμενο, ακόμα καλύτερα στο κομμάτι των χαμηλών στροφών, λόγω βέβαια της αυξημένης του ροπής και τελικά καταφέρνει να προσφέρει χαμηλότερη κατανάλωση. Σε κάθε περίπτωση υπάρχουν τα drive modes που μεταβάλλουν την συμπεριφορά το συστήματος κίνησης σύμφωνα με τις «ορέξεις» του οδηγού που μπορεί να φέρει το σύνολο στα μέτρα των εκάστοτε οδικών συνθηκών.
Το τι θα επιλέξει κανείς μεταξύ των δύο καυσίμων έχει να κάνει βέβαια με τη χρήση: τα περισσότερα ετησίως διανυόμενα χιλιόμετρα και κυρίως τα πολλά χιλιόμετρα σε ανοιχτό δρόμο – κατά πάσα πιθανότητα τα πολλά ταξίδια - αναπόφευκτα δείχνουν ως ιδανική επιλογή το Peugeot 2008 1.5 BlueHDi. Ενώ τα λιγότερα χιλιόμετρα και κυρίως αν αυτά πραγματοποιούνται μέσα στην πόλη και σε πολλές… δόσεις (μικρότερες αποστάσεις) προφανώς οδηγούν στη βενζίνη.
Στην τελευταία περίπτωση εμείς θα επιλέγαμε σίγουρα και το αυτόματο κιβώτιο που προσφέρεται με το βενζινοκινητήρα - είναι ένα “must”, εφόσον φυσικά έχει κανείς τη δυνατότητα να δώσει τα παραπάνω ευρώ που απαιτούνται για να το αποκτήσει.
Έχοντας, τώρα, μιλήσει για χρυσή τομή θα πρέπει να πούμε ότι ένα αντίστοιχο σχόλιο θα πρέπει να γίνει και για τομέα της ανάρτησης, και τον τομέα της οδικής συμπεριφοράς όπου το 2008 επιβεβαιώνοντας τη φήμη της «γαλλικής σχολής» καταφέρνει να προσφέρει σωστή αίσθηση στον οδηγό, πολύ καλή οδική συμπεριφορά αλλά και τουλάχιστον καλή άνεση στους επιβαίνοντες, αφού αντιμετωπίζει με αρκετά «απορροφητικό» τρόπο της αντιξοότητες των οδοστρωμάτων του ελληνικού οδικού δικτύου.
Και επειδή κανείς δεν είναι τέλειος, οφείλουμε να σημειώσουμε ότι στα μείον του νέου 2008 περιλαμβάνεται η περιορισμένη ορατότητα πίσω και πλάγια που οφείλεται στο στενό πίσω παρμπρίζ και αντιμετωπίζεται σε μεγάλο βαθμό από την κάμερα οπισθοπορείας (που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις) αλλά και το «σύμπλεγμα» των διακοπτών τύπου “piano” που μπορεί να είναι στιλάτοι, παραπέμποντας στα πλήκτρα του μουσικού οργάνουν, ωστόσο «μπερδεύουν» αρκετά τα πράγματα όταν θελήσεις να τους χρησιμοποιήσεις. Οριακά στις αδυναμίες θα κατατάξουμε και το i-cockpit της Peugeot, καθώς προσφέρει μεν μια ομολογουμένως εξαιρετικά ευχάριστη αίσθηση (πιλοτηρίου αεροασκάφους) στον οδηγό, χάρη στο μικρό, χαμηλά τοποθετημένο και εύχρηστο τιμόνι του, από την άλλη μεριά όμως κάποιες ενδείξεις του πολύ όμορφου κατά τ’ άλλα και διαμορφώσιμου πίνακα οργάνων κρύβονται, ακόμα και στη σημερινή βελτιωμένη έκδοσή του, από τη στεφάνη του τιμονιού.
Συμπερασματικά θα λέγαμε ότι το νέο Peugeot 2008 είναι ένα από τα πιο ισορροπημένα SUV της αγοράς. Χωρίς να μπορεί κανείς να πει ότι είναι κάποιον τομέα το απολύτως καλύτερο, καταφέρνει να «σκοράρει» παντού καλά και να αποτελεί μια εξαιρετικά ολοκληρωμένη πρόταση. O τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 24.100 ευρώ για την έκδοση 1.2 PureTech 100 S&S Active, ενώ η έκδοση 1.2 PureTech 100 S&S Allure της δοκιμής μας φτάνει τα 25.900 ευρώ. Το πετρελαιοκίνητο Peugeot 2008 1.5 BlueHDi 130 S&S EAT8 Active κοστίζει από την πλευρά του 27.100 ευρώ.
*Τυποποιημένη κατανάλωση (WLTP, μεικτή), **πλάτος με καθρέπτες, ***με αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, ****τιμή έκδοσης Active
Περισσότερα για το νέο Peugeot 2008 μπορείτε να διαβάσετε κάνοντας κλικ εδώ
Δείτε τον αναλυτικό τιμοκατάλογο της Peugeot κάνοντας κλικ εδώ