Βρετανία - έρευνα: Ανάγκη για ταχύτερη ανάπτυξη δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων

Βρετανία - έρευνα: Ανάγκη για ταχύτερη ανάπτυξη δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων

Η νέα έρευνα που έκανε η Εταιρεία Κατασκευαστών και Εμπόρων Αυτοκινήτων(SMMT)του Ηνωμένου Βασιλείου αποκάλυψε ότι η αναλογία των δημόσιων σημείων φόρτισης των οχημάτων προς τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα επιδεινώθηκε κατά -31% στη διάρκεια του 2020 σε σχέση με το 2019.

Η έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο έδειξε ότι στο τέλος του 2019, 11 οχήματα με δυνατότητα φόρτισης μοιράζονταν ένα τυπικό δημόσιο σημείο φόρτισης που παρείχε ρεύμα τόσο σε αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία(BEV) όσο και σε plug-in υβριδικά οχήματα(PHEV). Αντίθετα, στο τέλος του 2020, η αναλογία είχε μειωθεί και ήταν ένας φορτιστής για κάθε 16 αυτοκίνητα με δυνατότητα φόρτισης.

Μόνο ένας νέος φορτιστής εγκαθίσταται επί του παρόντος για κάθε 52 νέα ηλεκτρικά οχήματα που ταξινομούνται, ενώ τα αυτοκίνητα που μπορούν να συνδεθούν αντιπροσωπεύουν πλέον μία στις έξι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων, αναφέρεται στην έρευνα για το Ηνωμένο Βασίλειο.

Η SMMT ζητά ανάλογους στόχους για την ανάπτυξη της υποδομής δημόσιας φόρτισης, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι οι υποψήφιοι αγοραστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα έχουν την δυνατότητα να φορτίζουν απρόσκοπτα τα αυτοκίνητά τους. Ιδιαίτερα, πρέπει να διασφαλιστούν οι κάτοχοι των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων που αν δεν έχει ρεύμα η συστοιχία των μπαταριών του αυτοκινήτου τους, δεν μπορούν να κινήσουν το όχημα. Είναι βασική προϋπόθεση να έχουν εμπιστοσύνη στο δίκτυο φόρτισης πριν κάνουν την μετάβαση προς την οδήγηση με μηδενικές εκπομπές ρύπων, αναφέρει η SMMT.

Ενώ οι περισσότεροι οδηγοί που αγοράζουν ένα ηλεκτρικό όχημα στη πλειοψηφία τους έχουν την δυνατότητα να παρέχουν ρεύμα στο αυτοκίνητό τους από την εγκατάσταση στο σπίτι τους, πρέπει να εξασφαλιστεί ότι θα έχουν και την επιλογή της φόρτισης σε δημόσιο σημείο σε καθορισμένο χώρο στάθμευσης και σε άλλα μέρη(χώροι στάθμευσης, super market κ.α.)

Ωστόσο, τα 4.109 νέα τυπικά σημεία δημόσιας φόρτισης που εγκαταστάθηκαν μεταξύ Ιανουαρίου και Σεπτεμβρίου 2021, σε σύγκριση με τις 212.181 νέες εγγραφές αυτοκινήτων plug-in, σημαίνει ότι εγκαθίσταται μόνο ένας νέος τυπικός φορτιστής για κάθε 52 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ποσοστό ανεπαρκές για τη βελτίωση της εμπειρίας χρήστη, αναφέρει η SMMT.

Υπάρχουν επίσης σημαντικές περιφερειακές ανισότητες στην τρέχουσα παροχή τυπικών δημόσιων σημείων φόρτισης. Το Λονδίνο έχει την καλύτερη αναλογία αυτοκινήτων προς φορτιστές στο 10:1. Η Ανατολική Αγγλία έχει τη χαμηλότερη διαθεσιμότητα, με μόνο έναν τυπικό δημόσιο φορτιστή για κάθε 49 οχήματα με σύνδεση.

Η Ουαλία κερδίζει τον εθνικό μέσο όρο με αναλογία 12:1, ενώ η Σκωτία είναι στο 17:1.

Η αναλογία ηλεκτρικών οχημάτων στο Ηνωμένο Βασίλειο σε σχέση με τους τυπικούς δημόσιους φορτιστές έχει επιδεινωθεί. Πλέον, αναφέρεται στην έρευνα, ότι το Ηνωμένο Βασίλειο έχει ένα από τα χειρότερα ποσοστά, μεταξύ των 10 κορυφαίων παγκόσμιων αγορών ηλεκτρικών οχημάτων, μόλις 16:1 το 2020. Η Νότια Κορέα έχει το καλύτερο ποσοστό (3:1), η Ολλανδία (5:1), η Κίνα (9:1), η Γαλλία (10:1), το Βέλγιο και η Ιαπωνία (και οι δύο 13:1), ενώ το Ηνωμένο Βασίλειο ξεπερνά οριακά τη Γερμανία (17:1).

Ένα τυπικό δημόσιο σημείο φόρτισης καθορίζεται ως 3-22 kW, γνωστό επίσης στο Ηνωμένο Βασίλειο ως αργός/γρήγορος φορτιστής και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη φόρτιση τόσο των BEV όσο και των PHEV. Αυτά βρίσκονται συνήθως σε δρόμους, δημόσιους χώρους στάθμευσης και προορισμούς, όπως super market, πάρκα με καταστήματα λιανικής, σημεία ενδιαφέροντος κ.α.