Αυτό το «φορτηγάκι» έρχεται να βάλει τους επαγγελματίες στην… πρίζα

Αυτό το «φορτηγάκι» έρχεται να βάλει τους επαγγελματίες στην… πρίζα

H γκάμα κινητήριων συνόλων του Ford Ranger, του ευρωπαϊκού best seller pick-up μοντέλου, αποκτά και plug-in επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα που υπόσχεται έως 50 km ηλεκτρικής αυτονομίας, μειωμένο κόστος χρήσης και τροφοδότηση ηλεκτρικών εργαλείων με ενέργεια. Και όλα αυτά, χωρίς καμία έκπτωση στις δυνατότητες ρυμούλκησης και στις ικανότητες κίνησης του Ford Ranger σε όλα τα τερέν. Σύντομα έρχεται και στην Ελλάδα.

Κάποια πράγματα δεν είναι τυχαία και το να γίνεις best seller στην κατηγορία σου είναι σίγουρα ένα από αυτά. Το 2024, το Ford Ranger, που διατίθεται ήδη σε 180 αγορές παγκοσμίως, διατήρησε για δέκατη συνεχόμενη χρονιά την ηγετική θέση του στην Ευρώπη στην κατηγορία των pick-up οχημάτων, με το μερίδιό του σε αυτή να αυξάνεται, ξεπερνώντας το 43%. Ήταν επίσης το pick-up μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις σε 10 αγορές της Ευρώπης, αποσπώντας μερίδιο στην κατηγορία του άνω του 50% σε τέσσερις από αυτές -συμπεριλαμβανομένης της Μ. Βρετανίας και της Γερμανίας- έχοντας σημειώσει συνολικά πάνω από 500.000 πωλήσεις από το 2012 που παρουσιάστηκε το προηγούμενο μοντέλο. Σήμερα, η Ford λανσάρει το Ranger Plug-in Hybrid με επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα που αποδίδει συνδυαστική ροπή 697 Nm, η μεγαλύτερη σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο Ranger παραγωγής, καθώς και 281 ίππους.

Το νέο υβριδικό σύστημα κίνησης του νέου Ford Ranger PHEV συνδυάζει τον βενζινοκινητήρα EcoBoost χωρητικότητας 2,3 λίτρων της Ford και το 10-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο της εταιρείας, στο κέλυφος του οποίου ενσωματώνεται «έξυπνα» ένας ηλεκτροκινητήρας 75 kW (102 ίπποι).

Ένας ηλεκτρονικά ελεγχόμενος συμπλέκτης εμπλέκει και αποσυνδέει τον ηλεκτροκινητήρα και τον βενζινοκινητήρα ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα (Auto EV, EV Now, EV Later και EV Charge), με στόχο τη βέλτιστη αποδοτικότητα ενέργειας και καυσίμου, αλλά και την παροχή ροπής για τη μεταφορά φορτίων και την οδήγηση σε συνθήκες εκτός δρόμου. Εκτός από την απρόσκοπτη εναλλαγή μεταξύ βενζινοκινητήρα, υβριδικής κίνησης και αμιγώς ηλεκτρικής λειτουργίας, η νέα διάταξη Modular Hybrid Transmission επιτρέπει επίσης στον διζωνικό κλιματισμό του αυτοκινήτου (στάνταρ εξοπλισμός) να συνεχίζει να λειτουργεί με ηλεκτρική ενέργεια όταν το σύστημα auto-start-stop απενεργοποιεί τον βενζινοκινητήρα – είτε στα φανάρια είτε σε κυκλοφορία στην πόλη με συνεχή «σταμάτα-ξεκίνα». Επίσης, η τεχνολογία Active Noise Control – παρόμοια με αυτή που υιοθετείται στα ακουστικά υψηλής πιστότητας – ενισχύει περαιτέρω την συνολική αίσθηση ποιότητας, ανεξάρτητα από το πρόγραμμα ισχύος, εξαλείφοντας τις συχνότητες ήχου με δυσάρεστη χροιά.

Βασικό συστατικό της plug-in υβριδικής διάταξης είναι φυσικά η μπαταρία ιόντων λιθίου με ωφέλιμη χωρητικότητα 11,8 kWh. Αυτή μπορεί να φορτιστεί από εξωτερική παροχή, από τον βενζινοκινητήρα ή φυσικά ανακτώντας ενέργεια κατά το ρολάρισμα του οχήματος και το φρενάρισμα. Σύμφωνα με τη Ford, η ηλεκτρική αυτονομία φτάνει τα 50 km, καλύπτοντας τις καθημερινές μετακινήσεις του 52% των πελατών του Ranger. Η δε πλήρης φόρτιση της μπαταρίας διαρκεί κάτω από τέσσερις ώρες με μονοφασικό φορτιστή 16 amp.

Η Ford διατείνεται πως όσοι επιλέξουν το Ford Ranger PHEV θα έχουν μειωμένο κόστος ιδιοκτησίας. Για παράδειγμα, ένας επαγγελματίας στη Γερμανία θα μπορεί να εξοικονομεί έως και 850 ευρώ σε ετήσια βάση σε σύγκριση με εκείνον ενός πετρελαιοκίνητου Ranger 3.0L V6 εφόσον διανύει καθημερινά 80 km και φορτίζει την μπαταρία του Ranger PHEV αξιοποιώντας τα επαγγελματικά τιμολόγια ρεύματος. 

Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση της Ford, το Ranger PHEV διατηρεί τις ίδιες ικανότητες ρυμούλκησης (3.500 kg) και μεταφοράς φορτίου (1 τόνος), αλλά και τις off-road δυνατότητες που γνωρίζουμε. Το σύστημα τετρακίνησης e-4WD του Ranger PHEV μπορεί να στέλνει αυτόματα ροπή μέσω του κινητήρα βενζίνης, του ηλεκτροκινητήρα ή της συνδυασμένης λειτουργίας τους και στους τέσσερις τροχούς για την αντιμετώπιση δύσκολων εδαφών ή την προσαρμογή σε συγκεκριμένα σενάρια οδήγησης – με την υποστήριξη ενός κιβωτίου μεταφοράς με κοντές/μακριές σχέσεις και ενός μπλοκέ διαφορικού στον πίσω άξονα. Οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν μεταξύ των λειτουργιών Normal, Eco, Sport, Slippery, Tow/Haul, Mud/Ruts και Sand, με το Ranger PHEV να προσαρμόσει καταλλήλως την κατανομή ροπής στους τροχούς ανάλογα με τις απαιτήσεις.

Διαθέσιμο ως διπλοκάμπινο στην αποκλειστική έκδοση λανσαρίσματος με την ονομασία Stormtrak, αλλά και την εντυπωσιακή Wildtrak, το νέο Ranger PHEV εισάγει για πρώτη φορά στη γκάμα του δημοφιλούς μοντέλου την τεχνολογία Pro Power Onboard. Αυτή παρέχει μέσω της ενσωματωμένης μπαταρίας και πριζών στο χώρο φόρτωσης, ισχύ έως και 6,9 kW υποστηρίζοντας τις ανάγκες ηλεκτρικής ενέργειας και φόρτισης φορητών ψυγείων, φορητών υπολογιστών και ηλεκτρικών ποδηλάτων μέχρι τροχών κοπής, προβολέων και μικρών μπετονιερών.

Το πλαισίου του plug-in υβριδικού Ford Ranger έχει επανασχεδιαστεί προκειμένου να είναι εφικτή η φιλοξενία της μπαταρίας, χωρίς όμως να επηρεάζεται χρηστικότητα ( η καρότσα συνεχίζει να φιλοξενεί άνετα μια ευρωπαλέτα ανάμεσα στους θόλους των πίσω τροχών), ενώ η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί εκ νέου ώστε να ανταποκρίνεται στα νέα δεδομένα βάρους και κατανομής του. 

Στο εσωτερικό, το σύστημα infotainment SYNC 4A της Ford –με συνδεδεμένη πλοήγηση και κάθετη οθόνη αφής 12 ιντσών - είναι στάνταρ, όπως και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με διαγώνιο 8 ίντσες και η ασύρματη φόρτιση τηλεφώνου. Οι στάνταρ τεχνολογίες υποβοήθησης οδηγού περιλαμβάνουν τα συστήματα Pre-Collision Assist και Lane Keeping Aid, καθώς και κάμερα οπισθοπορείας. Η έκδοση λανσαρίσματος Stormtrak διαθέτει μεταξύ άλλων ηχοσύστημα με 10 ηχεία της B&O, προβολείς Matrix LED, Pro Power Onboard 2,3 kW και το καινοτόμο σύστημα Flexible Rack System στην καρότσα φόρτωσης. Η έκδοση Wildtrak προσθέτει σε όλα τα παραπάνω μοναδικές λεπτομέρειες στο εσωτερικό και τις εξωτερικές επιφάνειες, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα και τιμόνι, καθώς και φωτισμό Zone Lighting 360ο για καλύτερη ορατότητα γύρω από το όχημα κατά τη διάρκεια της εργασίας ή κατά το στήσιμο μιας σκηνής σε υπαίθριο χώρο σε συνθήκες χαμηλού φωτισμού. Από τη γκάμα των προσφερόμενων στοιχείων ξεχωρίζουμε το Pro Trailer Backup Assist, που επιτρέπει στους οδηγούς να χειρίζονται εύκολα τα ρυμουλκούμενα με τη χρήση ενός ειδικού ελεγκτή και να παρακολουθούν την πρόοδο μέσω της οθόνης του infotainment.

Όπως όλα τα οχήματα της Ford Pro, το Ranger PHEV υποστηρίζεται από ένα εξειδικευμένο πακέτο υπηρεσιών συντήρησης, φόρτισης, λογισμικού και ευέλικτης χρηματοδότησης, που υπόσχεται την απλοποίηση την ιδιοκτησίας, βελτιώση την παραγωγικότητας και μείωση του λειτουργικού κόστους. Η παραγωγή για την ευρωπαϊκή αγορά του νέου Ranger PHEV βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη στο εργοστάσιο της Ford στο Silverton της Νότιας Αφρικής, ενώ στην ελληνική αγορά αναμένεται άμεσα.

Διαβάστε Περισσότερα