Οι τρεις όψεις της προσωπικής μετακίνησης

Οι τρεις όψεις της προσωπικής μετακίνησης

Mε την παρουσίαση των τριών πολυθέσιων επιβατικών Multivan, Caravelle και ID.Buzz, που γνωρίσαμε σε πρόσφατη αποστολή μας στο Άμστερνταμ, η Volkswagen διασφαλίζει ότι οι οπαδοί του θρυλικού Bulli – αλλά και οι σύγχρονες επιχειρήσεις και οι επαγγελματίες - θα βρουν ακριβώς αυτό που χρειάζονται: ένα mini-bus Volkswagen προσαρμοσμένο στις διαφορετικές ανάγκες τους.

Κυκλοφόρησε στην αγορά πριν από 75 χρόνια και σε όλες τις γενιές του έχουν κατασκευαστεί περισσότερες από 12,5 εκατομμύρια μονάδες μέχρι σήμερα. Ο λόγος για το “Bulli” της Volkswagen, που κατάφερε να γίνει ένα πραγματικά cult όχημα, σύμβολο ελευθερίας και απόδρασης από το άγχος της καθημερινότητας. Σήμερα έχει βέβαια εξελιχθεί και προσαρμοστεί στις απαιτήσεις τόσο των εκάστοτε χρηστών όσο και στις επιταγές της ενεργειακής μετάβασης και προτείνεται σε τρεις διαφορετικές σειρές μοντέλων: Multivan/California, Transporter και ID. Buzz. Μάλιστα, η Volkswagen διοργάνωσε δημοσιογραφική αποστολή για τις τρεις μοντέρνες εκφάνσεις του VOLKSWAGEN Bus και βρεθήκαμε στο Άμστερνταμ για τις γνωρίσουμε από κοντά και μαζί με αυτές το νέο plug in υβριδικό σύστημα 4MOTION για τα Multivan/California. 

Το Multivan (California ονομάζεται η “εκδρομική” εκδοχή του) είναι το εξαιρετικά ευέλικτο minibus αναψυχής με πολλαπλώς διαμορφώσιμο εσωτερικό (συρόμενα και αφαιρούμενα καθίσματα που τοποθετούνται ποικιλοτρόπως) που συνδυάζει την καθημερινότητα, τα ταξίδια και τη μεταφορά μεγαλύτερων αντικειμένων, όπως ποδήλατα και ιστιοσανίδες. Επίσης, διαθέτει δύο συρόμενες πόρτες ως στάνταρ και δεν προσφέρεται μόνο ως 5θέσιο, 6θέσιο ή 7θέσιο, αλλά και ως 8θέσιο.

Η βασική έκδοση έχει χώρο φόρτωσης έως 1.844 λίτρα (1.850 λίτρα με πανοραμική ηλιοροφή). Στην προαιρετική έκδοση με το μακρύ μεταξόνιο, αυτή αυξάνεται στα 2.171 λίτρα. Τέλος, ως όχημα μεταφοράς κατά τη μετακόμιση σε νέα φοιτητική εστία ή για ψώνια στο κατάστημα επίπλων, το Multivan μπορεί να μεταφέρει έως 4.053 λίτρα με δύο άτομα στο όχημα. Επίσης, έχει ικανότητα ρυμούλκησης έως 2.000 κιλά και διαθέτει το προαιρετικό Trailer/Park Assist.

Είναι το πρώτο Volkswagen mini-bus που βασίζεται στην σπονδυλωτή πλατφόρμα «MQB» του μεγάλου γερμανικού ομίλου. Αυτό μεταξύ άλλων επέτρεψε και την υιοθέτηση της πρώτης γενιάς plug-in υβριδικού συστήματος κίνησης (eHybrid).

Στην αρχική του μορφή το Multivan eHybrid διέθετε κίνηση στους εμπρός τροχούς. Όμως, τον Νοέμβριο του 2024, η Volkswagen Commercial Vehicles αντικατέστησε αυτό το σύστημα με «επαναφορτιζόμενο» υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης και στους 4 τροχούς (εδώ ο ηλεκτροκινητήρας κινεί τους πίσω τροχούς και ο κινητήρας βενζίνης τους εμπρός), το νέο eHybrid 4MOTION.

Το plug-in υβριδικό σύστημα τετρακίνησης 180 kW/245 PS με την μπαταρία των 19,7 kWh (ωφέλιμη χωρητικότητα) διαθέτει πλήρως ηλεκτρική αυτονομία έως και 95 χιλιόμετρα: κατ’ αυτόν τον τρόπο το Multivan μετατρέπεται, στην καθημερινή ζωή, σε ένα ηλεκτρικό μίνι λεωφορείο. Σημειώστε ότι το αυτοκίνητο με το plug-in υβριδικό σύστημα τετρακίνησης διατίθεται επίσης και στην έκδοση California.

Ως eHybrid 4MOTION, και τα δύο μοντέλα έχουν ένα επιπλέον πλεονέκτημα: Είναι εξοπλισμένα με ηλεκτρικό στατικό κλιματισμό ως στάνταρ. Αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ψύξη, τον αερισμό και τη θέρμανση των δύο Volkswagen Buses. Το κλιματιστικό τροφοδοτείται με ενέργεια είτε μέσω της μπαταρίας υψηλής τάσης είτε μέσω της τροφοδοσίας από το δίκτυο κατά τη φόρτιση, προκειμένου να διασφαλίζονται ευχάριστες θερμοκρασίες στο εσωτερικό πριν από την έναρξη του ταξιδιού και να εξοικονομείται ενέργεια από την μπαταρία κατά την οδήγηση.

Σημειώστε ότι το υβριδικό Multivan συμπληρώνει μια γκάμα που περιλαμβάνει δύο προσθιοκίνητες εκδόσεις με: α) έναν turbodiesel (TDI) με 110 kW/150 PS και β) έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα (TSI) με 150 kW/204 PS. 

Από την άλλη, το Transporter -η παγκόσμια παρουσιάσή του έγινε πριν μερικούς μήνες στην Ελλάδα- έχει μήκος 5.050 mm, που αντιστοιχεί σε αύξηση 146 mm σε σύγκριση με τον προκάτοχό του. Ταυτόχρονα, το κοντό μεταξόνιο αυξήθηκε κατά 97 mm στα 3.100 mm, ενώ το προαιρετικό μακρύ μεταξόνιο έχει φτάσει τα 3.500 mm. Το συνολικό μήκος σε αυτή την περίπτωση είναι 5.450 mm. Διαθέσιμο σε διάφορες διαμορφώσεις αμαξώματος και εσωτερικού, καθώς και σε δύο μεταξόνια, ως 2θέσιο ή 3θέσιο panel van με κανονική ή ψηλή οροφή και 8θέσιο ή 9θέσιο Kombi.

Επίσης, διατίθεται με ακόμη τρεις διατάξεις αμαξώματος και εσωτερικού: το έως 6 θέσεων με διπλή καμπίνα και μεγάλη πλατφόρμα φόρτωσης, το 4θέσιο ή 5θέσιο panel van με διαχωριστικό σχήματος L (για την αποθήκευση μεγάλων εμπορευμάτων) και το έως 6 θέσεων panel van Plus (το τελευταίο με παράθυρα στην συρόμενη πόρτα). Παράλληλα με το Transporter, υπάρχει το αδελφό μοντέλο Caravelle – το έως 9 θέσεων Volkswagen Bus σχεδιασμένο για μεταφορά επιβατών.

Σε κάθε περίπτωση, αμφότερα τα μοντέλα χαρακτηρίζονται από περισσότερο χώρο, υψηλότερο ωφέλιμο φορτίο και βελτιστοποιημένη ικανότητα ρυμούλκησης. Διατίθενται οκτώ διαφορετικές εκδόσεις συστήματος κίνησης με τρεις τετρακύλινδρους κινητήρες TDI 2,0 λίτρων να αποτελούν την βάση: Αποδίδουν 81 kW/110 PS, 110 kW/150 PS και 125 kW/170 PS αντίστοιχα (τα μοντέλα TDI από 110 kW και άνω μπορούν να παραγγελθούν με τετρακίνηση 4MOTION). Στην περίπτωση της plug in υβριδικής έκδοσης (eHybrid) η ισχύς του συστήματος είναι 171 kW/232 PS, ενώ τα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα e-Transporter μπορούν να διαμορφωθούν σε τέσσερα επίπεδα ισχύος με 85 kW/115 PS, 100 kW/136 PS, 180 kW/245 PS και 210 kW/286 PS (e-Caravelle από 100 kW).

Με ρετροφουτουριστική σχεδίαση, το αμιγώς ηλεκτρικό, πολυχρηστικό, ID.Buzz είναι το Volkswagen Bus του αύριο και διατίθεται σε δύο εκδόσεις: ως ID. Buzz για ιδιωτική και επαγγελματική χρήση και ως ID. Buzz Cargo (επαγγελματικό όχημα με ωφέλιμο φορτίο έως 0,76 τόνους) για εμπορική και επιχειρηματική χρήση.

Πρόσφατα απέκτησε εξελιγμένο σύστημα κίνησης υψηλής απόδοσης με ισχύ 210 kW/286 PS4 και μια νέα μπαταρία με ωφέλιμη χωρητικότητα 79 kWh, καταναλώνοντας λιγότερη ενέργεια και έχοντας αυξημένη αυτονομία. Το ID.Buzz Pro κυκλοφορεί επίσης στην αγορά από το 2024 με εκτεταμένο μεταξόνιο για περισσότερο χώρο και με μια νέα μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 86 kWh. Όλες οι εκδόσεις των 210 kW διαθέτουν κίνηση στους πίσω τροχούς. Οι νέες εκδόσεις Freestyle και Pure με κίνηση στους πίσω τροχούς με 125 kW/170 PS ολοκληρώνουν το κάτω άκρο της γκάμας και διαθέτουν μπαταρία 59 kWh.

Τη γκάμα συμπληρώνει το τετρακίνητο ID. Buzz GTX με 250 kW (340 PS) όντας το ισχυρότερο από οποιοδήποτε άλλο Volkswagen Bus και υψηλή ικανότητα ρυμούλκησης. Το ID. Buzz GTX προσφέρεται και με τις δύο εκδόσεις μεταξονίου: α) με κανονικό μεταξόνιο (2.989 mm / μήκος: 4.712 mm) και μπαταρία 79 kWh, β) με μακρύ μεταξόνιο (3.239 mm / μήκος: 4.962 mm) και μεγαλύτερη μπαταρία 86 kWh.

Σημειώστε ότι το σύστημα τετρακίνησης 250 kW είναι επίσης διαθέσιμο για το ID. Buzz Cargo Pro 4MOTION.

Και αφού αναφερθήκαμε στην ηλεκτρική πλευρά του Volkswagen Bus να σημειώσουμε το σύστημα Flexpole, για το οποίο μας μίλησαν οι άνθρωποι της Volkswagen. Αυτό προσφέρει ταχεία φόρτιση DC (έως 130 kW) χωρίς να έχει ιδιαίτερες απαιτήσεις από το ηλεκτρικό δίκτυο, καθώς πρόκειται για ένα σύστημα αποθήκευσης ενέργειας σε μπαταρίες που φορτίζει με «απλό» εναλλασσόμενο ρεύμα.

Tα τρία Volkswagen είναι άμεσα διαθέσιμα στην Ελλάδα στις παρακάτω εκδόσεις: ● California 2.0 TDI 79.500 € ● California Ocean PHEV 245PS 4MOTION 87.000 € ● MULTIVAN PHEV 245PS 4MOTION από 70.000 € ● ID BUZZ MORE: 58.000 € ● ID BUZZ PLUS: 66.500 € ● TRANSPORTER 110PS Manual: 38.800 € ● TRANSPORTER 150PS MT: 41.200 € (διαθέσιμο και 8-Auto 150PS & 180PS 4Motion, από 43.200 έως 47.900 με κοντό μεταξόνιο-υπάρχει και μακρύ).