Με μοντέρνο design, προηγμένα τεχνολογικά χαρακτηριστικά και ασφαλή οδικά χαρακτηριστικά, το Omoda 5 EV στοχεύει να ανταγωνιστεί ευθέως τα ευρωπαϊκά και ασιατικά μοντέλα βασισμένο στον ολοκληρωμένο του χαρακτήρα, αλλά και την ενδιαφέρουσα σχέση αξίας-τιμής που προσφέρει.
Η ίδια η ονομασία «Omoda», σύμφωνα με την αυτοπαρουσίαση της νεοφερμένης στην Ελλάδα μάρκας, αποτελεί έναν συνδυασμό της έκπληξης («Ω!»), της ζωτικότητας («O2» που παραπέμπει στο στοιχείο του Οξυγόνου) και της σύγχρονης αισθητικής («MODA» από το Modern). Και θα ήταν παράλειψη να μην πούμε πως η Omoda & Jaecoo είναι η πρώτη «διπλή» μάρκα του ομίλου Chery που ήρθε στην Ελλάδα χάρη στον ισχυρό Όμιλο Emil Frey, επίσημου εισαγωγέα της Mercedes-Benz και smart με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε σιγουριά για τη σχέση του Έλληνα αγοραστή με την κινέζικη μάρκα, καθώς εξασφαλίζεται η λειτουργία ενός ισχυρού, εκτεταμένου και τεχνολογικά άρτιου δικτύου, τόσο σε επίπεδο πωλήσεων όσο και after-sales υπηρεσιών.
Επανερχόμαστε όμως στο Omoda 5 EV, το οποίο όπως φαίνεται είναι ένα ακόμα ηλεκτρικό μοντέλο που έρχεται να καταρρίψει το μύθο των «κινέζικων» αυτοκινήτων. Όπως τα γνωρίζουμε στις μέρες μας τουλάχιστον, όχι μόνο δεν είναι αυτά που κάποτε ήταν για πέταμα, αλλά που πλέον έχουν όλα τα προσόντα να είναι τόσο ανταγωνιστικά που να προκαλούν πονοκέφαλο στους «παραδοσιακούς» κατασκευαστές.
Είμαστε λοιπόν στο τιμόνι του 5 EV, της αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης του μικρομεσαίου οικογενειακού SUV της Omoda, το οποίο με μήκος 4,4 m τοποθετείται στην καρδιά της κατηγορίας του. Σχεδιαστικά, δεν υπάρχουν ακρότητες όμως δεν λείπουν οι έντονες ακμές και οι όμορφες καμπύλες. Την προσοχή τραβάει φυσικά τόσο η κυρτή οροφή, όσο και η παρουσία μικρών πίσω παράθυρων. Φυσικά δεν περνούν απαρατήρητα στοιχεία, όπως τα «μυτερά» LED φώτα μπροστά. Να σημειωθεί πως η σχεδίαση οδηγεί σε ένα πολύ αεροδυναμικό τελικό αποτέλεσμα, με τη μάρκα να ανακοινώνει σχετικό συντελεστή Cd 0,28.
Συνδυάζοντας λοιπόν μοντέρνο design με πλούσια τεχνολογία και ένα εντυπωσιακό σε πληρότητα εξοπλιστικό πακέτο, το Omoda 5 EV αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του πως Κινέζοι μέσα σε μια δεκαετία επιχειρούν να κάνουν αυτό που οι Γιαπωνέζοι έκαναν σε τέσσερις και οι Κορεάτες σε τρεις.
Ας ξεκινήσουμε λοιπόν από την ποιότητα και από αυτό που εισπράττει κανείς μπαίνοντας στο εσωτερικό. Με την πόρτα να κλείνει με ένα πειστικό ήχο στιβαρότητας, έρχεσαι αντιμέτωπος με άφθονα μαλακά υλικά καλής ποιότητας, που «ντύνουν» πόρτες, ταμπλό, αλλά και καθίσματα τα οποία διαθέτουν οικολογικές δερμάτινες επενδύσεις. Αυτή η αίσθηση που παραπέμπει απ’ ευθείας σε «δεμένη» κατασκευή, επιβεβαιώνεται και όταν κινείσαι στο δρόμο, από τον τρόπο που η ανάρτηση, και συνολικά το αυτοκίνητο, αντιμετωπίζει τις κακοτοπιές του ελληνικού οδικού δικτύου.
Το περιβάλλον της καμπίνας είναι full ψηφιακό και όπως επιβάλλει η τάση της εποχής υπάρχουν δύο «τίμιες» ψηφιακές οθόνες 12,3 ιντσών -μία πίσω από το τιμόνι και μία στο κέντρο του ταμπλό για το χειρισμό του infotainment και την προβολή της εικόνας από την κάμερα της όπισθεν- οι οποίες περιβάλλονται από ένα ενιαίο πλαίσιο.
Υπάρχει και Ηead Up Display, που με τις πολυπληθείς ενδείξεις του έρχεται να συνοδεύσει ιδανικά τον ψηφιακό πίνακα οργάνων στον οποίο αποτυπώνονται κάποια στοιχεία που πρωτοείδαμε στην Tesla και αναφερόμαστε φυσικά στην ανίχνευση των άλλων οχημάτων γύρω από το Omoda 5.
Το τι ακριβώς περιλαμβάνει ο εξοπλισμός το βλέπει κανείς στα αναλυτικά χαρακτηριστικά του μοντέλου πάντως είναι βέβαιο ότι το αυτοκίνητο έχει ένα πλούσιο στάνταρ «πακέτο», καθώς και κάποια στοιχεία που δεν τα συναντάμε ιδιαίτερα συχνά. Όπως για παράδειγμα, ο εσωτερικός καθρέφτης στα σκιάδια οδηγού και του συνοδηγού με τον πολύ πρωτότυπο led φωτισμό – ότι καλύτερο για τις κυρίες που θα ήθελαν να ελέγξουν το μακιγιάζ τους...
Σε γενικές γραμμές η προσπάθεια να δοθεί ένας πιο premium χαρακτήρας σε αυτό το αυτοκίνητο αποδεικνύεται μάλλον φιλόδοξη, η αρτιότητα όμως του εξοπλισμού και της κατασκευής γενικότερα δεν τίθεται υπό αμφισβήτηση. Το ίδιο και η χωροταξική διαμόρφωση της καμπίνας με τους πίσω επιβάτες να έχουν άφθονο χώρο για τα γόνατα, αν και το εσωτερικό ύψος είναι κάπως περιορισμένο λόγω της ηλιοροφής, αλλά και της κουπέ γραμμής της οροφής η οποία θα δυσκολέψει κάπως και την είσοδο στο πίσω κάθισμα για τους πολύ ψηλούς. Το πορτμπαγκάζ δεν είναι μικρό, η αλήθεια είναι όμως ότι θα το περιμέναμε κάπως μεγαλύτερο με βάση τα δεδομένα της κατηγορίας. Σημειώνουμε όμως πως το διπλό πάτωμα διευκολύνει την αποθήκευση των καλωδίων φόρτισης (κάτι που στις μέρες μας δεν είναι δεδομένο και σε πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα σημαίνει απώλεια ωφέλιμου χώρου).
Το Omoda 5 ΕV συνδυάζει μια μπαταρία λιθίου-φωσφορικού σιδήρου (LiFEPO4) ωφέλιμης χωρητικότητας 61 kWh (64 kWh ονομαστική) και ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 204 ίππων και 340 Nm ροπής που κινεί τους μπροστινούς τροχούς. Στην πράξη προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις, κυρίως όμως εξασφαλίζει μια αξιοπρεπή μέση αυτονομία γύρω στα 350 km. Mε επιλεγμένη την Eco λειτουργία και αρκετή προσοχή στο πάτημα του πεντάλ ισχύος μπορείς να ξεπεράσεις τα 380 km, όμως τα 430 km που υπόσχεται η εταιρεία μόνο σε αστικές συνθήκες τα πλησιάζεις (σημειώνουμε ότι πάντα υπάρχει απόκλιση από τις εργοστασιακές τιμές που ανακοινώνουν οι κατασκευαστές). Σημειώστε ότι το Omoda 5 EV προσφέρει δυνατότητα φόρτισης AC στα 11 kW, και ταχυφόρτισης DC στα 80 kW – τιμή σχετικά χαμηλή (όχι ασυνήθιστη όμως για μπαταρίες LFP). Πάντως για τη φόρτιση 10-80%, η εταιρεία κάνει λόγο για περίπου 32 λεπτά.
Το στίγμα της τεχνολογικής πληρότητας του Omoda 5 EV το δίνει και ένα πλήθος ηλεκτρονικών βοηθημάτων που κάνουν αισθητή την παρουσία τους από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα που θα κάνει κανείς. Από εκεί και πέρα, αν εξαιρέσεις που και που ένα ψιλο-σπινάρισμα στην πλήρη επιτάχυνση, κατά τα άλλα το αυτοκίνητο «πατάει» πολύ καλά στην άσφαλτο, παρά την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (190 mm) που του εξασφαλίζει και απροβλημάτιστες εξόδους στο χώμα, κάτι που οφείλει ένα SUV να προσφέρει. Και μπορεί το τιμόνι με τη μεγάλης διαμέτρου στεφάνη να μην δίνει την καλύτερη δυνατή αίσθηση, ωστόσο ακόμα και σε μια διαδρομή με στροφές το αυτοκίνητο «στέκεται» πολύ καλά στο δρόμο, με παραπάνω από καλό κράτημα. Ενδεχομένως δεν είναι το πιο fun to drive ηλεκτρικό SUV της αγοράς, είναι όμως σταθερό και εμπνέει εμπιστοσύνη, οι δε αντιδράσεις του δε θα σε τρομάξουν, ενώ πολύ καλά και αποτελεσματικά αποδεικνύονται και τα φρένα του.
Προσφέρει, μάλιστα, μια αξιόλογη ποιότητα κύλισης, χάρη και στην πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, χωρίς να «κοπανάει» και αποδεικνύεται αρκούντως «απορροφητικό», κάτι που κάνει ευχάριστες τις καθημερινές μετακινήσεις. Συμπερασματικά θα λέγαμε ότι το Omoda 5 EV είναι ένα καλοφτιαγμένο, ευρύχωρο, ασφαλές και οικονομικό ηλεκτρικό SUV για καθημερινή χρήση. Σημειώνουμε δε ότι προσφέρονται: 7 χρόνια εγγύηση οχήματος και 8 χρόνια για την μπαταρία και 7 χρόνια οδική ασφάλεια (road assistance).
Για την Omoda & Jaecoo μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα εδώ