Ένας θρύλος του off-road μαρσάρει.. στα 48V

Ένας θρύλος του off-road μαρσάρει.. στα 48V

Για πρώτη φορά στην ιστορία του, το Toyota Land Cruiser χρησιμοποιεί ένα εξηλεκτρισμένο σύστημα κίνησης για τη δημιουργία μιας νέας έκδοσης Hybrid 48V, που υπόσχεται το συνδυασμό των παραδοσιακών αξιών του μοντέλου με ακόμα πιο άνετη και αποδοτική οδήγηση, χωρίς φυσικά καμία παραχώρηση στις εκτός δρόμου ικανότητες που ανέκαθεν αποτελούσαν σημείο αναφοράς του μοντέλου.

Η νέα γενιά του εμβληματικού Land Cruiser έχει μήκος 4.925 mm και παρουσιάστηκε στα τέλη του 2024, συνδυάζοντας τις διαχρονικές αξίες της ανθεκτικότητας, της αξιοπιστίας και των εκτός δρόμου ικανοτήτων -πάνω στις οποίες κτίστηκε ο θρύλος του μοντέλου στο πέρασμα των χρόνων- με σύγχρονες τεχνολογίες και έναν σχεδιασμό που ενσωματώνει μοντέρνες γραμμές και ρετρό πινελιές. Βασισμένο στη νέα πλατφόρμα Toyota New Global Architecture (TNGA) με αυτοφερόμενο πλαίσιο τύπου «body-on-frame», το καινούργιο Land Cruiser προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη στιβαρότητα για απαιτητικά περιβάλλοντα, διατηρώντας παράλληλα σταθερή και άνετη συμπεριφορά στο δρόμο.

Σήμερα ωστόσο, το Land Cruiser περνά σε μια νέα εποχή λόγω της υιοθέτησης του πρώτου εξηλεκτρισμένου συστήματος κίνησης στην ιστορία του μοντέλου. Το νέο Land Cruiser Hybrid 48V διαθέτει ένα ήπιο υβριδικό σύστημα, που υπόσχεται πιο ομαλή και άνετη οδήγηση εντός και εκτός δρόμου, χωρίς όμως εκπτώσεις στις εξαιρετικές all terrain ικανότητες κίνησης του μοντέλου.

Η τεχνολογία Hybrid 48V περιλαμβάνει τον εμβληματικό 2,8 λίτρων turbodiesel των 204 ίππων και τα 500 Nm ροπής (στις 1.600-2.800 rpm), ένα αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, καθώς και έναν ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια που αντικαθιστά τον τυπικό εναλλάκτη (γεννήτρια) και συνεπικουρεί τον diesel κινητήρα στο έργο του με επιπλέον ισχύ 12 kW (16,3 ίππους) και 65 Νm ροπής. Η απαιτούμενη ενέργεια παρέχεται από μια νέα μπαταρία ιόντων-λιθίου 48V (με 13 στοιχεία και χωρητικότητα 4,3 Ah), που είναι τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο του πορτμπαγκάζ (556 λίτρα) και μπορεί να προσφέρει ισχύ έως 12 kW (πλήρως φορτισμένη), ζυγίζει μόλις 7,6 kg, ενώ το παρών δίνει και ένας μετατροπέας DC-DC που ελέγχει τη ροή ενέργειας μεταξύ της μπαταρίας και του ηλεκτροκινητήρα. Τόσο η μπαταρία όσο και ο μετατροπέας διαθέτουν ειδικά συστήματα ψύξης και προστασίας από υγρασία και σκόνη, εξασφαλίζοντας μακροχρόνια αξιοπιστία.

Στην πράξη, ο ηλεκτροκινητήρας-γεννήτρια λειτουργεί διπλά: φορτίζει τη μπαταρία κατά την επιβράδυνση, ανακτώντας ενέργεια, την οποία στη συνέχεια αποδίδει κατά την επιτάχυνση. Επιπλέον, προσφέρει υποστήριξη σε δύσκολα εδάφη, ενισχύοντας τη ροπή στις χαμηλές στροφές. Η κατάσταση λειτουργίας του συστήματος (φόρτιση, οικονομία, ισχύς) προβάλλεται στο ψηφιακό πίνακα οργάνων του οδηγού.

Το σύστημα αυτό είναι ειδικά σχεδιασμένο για να αντέχει σε σκληρή χρήση και για να διατηρεί πλήρως τις εκτός δρόμου δυνατότητες του Land Cruiser — συμπεριλαμβανομένων των 205 mm απόστασης από το έδαφος, των γωνιών προσέγγισης/ράμπας/φυγής με 31/25/17 μοίρες, καθώς και της δυνατότητας διέλευσης από υδάτινο κώλυμα βάθους έως 700 mm.

Παράλληλα, το νέο υβριδικό σύστημα στοχεύει να κάνει ομαλότερες τις επιταχύνσεις και πιο αθόρυβη τη λειτουργία, βοηθώντας το start-stop να ενεργοποιείται πιο άμεσα και με λιγότερους κραδασμούς. Από την άλλη, η υποβοήθηση από τον ηλεκτροκινητήρα είναι σε θέση να κάνει την εκκίνηση πιο δυναμική και πολιτισμένη. Μάλιστα ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε λειτουργία NORMAL ή LONG του start-stop, με τη δεύτερη να παρατείνει το χρόνο διακοπής του κινητήρα, όταν λειτουργεί ο κλιματισμός. Σε συνθήκες κίνησης, το σύστημα υπόσχεται ήπια επανεκκίνηση ακόμα και σε ανηφόρες, διατηρώντας αυτόματα την πίεση στο φρένο μέχρι να παραχθεί η απαραίτητη ροπή.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ηλεκτροκινητήρας-γεννήτρια λειτουργεί (συνδέεται με τον κινητήρα εσωτ. καύσης) με τη βοήθεια ειδικού ιμάντα - του οποίου η τάση ρυθμίζεται με τεντωτήρα δύο βραχιόνων - σχεδιασμένο ειδικά για χρήση σε απαιτητικά off road περιβάλλοντα. Στόχος του είναι η βελτίωση της απόκρισης, της επιτάχυνσης και της συνολικής αξιοπιστίας.

Ο ιμάντας είναι κατασκευασμένος από ανθεκτικά υλικά, όπως το αραμίδιο, ενώ ενισχύεται με ειδικά στοπ και ελαστικούς συνδέσμους ώστε να μειώνονται οι κραδασμοί και να περιορίζεται ο θόρυβος. Παράλληλα, διατηρεί σταθερή απόδοση κατά την οδήγηση μέσα σε νερό. Όλα τα Land Cruiser με προορισμό τηn Ευρώπη θα είναι εφοδιασμένα πλέον με το ήπια υβριδικό σύστημα 48V. Οι παραγγελίες ανοίγουν σύντομα και οι πρώτες παραδόσεις στους πελάτες αναμένονται προς το τέλος του 2025.

Διαβάστε περισσότερα για την Toyota κάνοντας κλικ εδώ.