Σε μια εποχή που οι περισσότεροι κατασκευαστές αντιμετωπίζουν τις περιβαλλοντικές προκλήσεις με μονοδιάστατες λύσεις, η Τoyota, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως, επενδύει στη φιλοσοφία “Toyota Multi-Pathway”, δηλαδή στην προσφορά πολλαπλών τεχνολογικών επιλογών βιώσιμης κινητικότητας, ώστε ο κάθε πελάτης να μπορεί να επιλέξει το αυτοκίνητο που του ταιριάζει. Δηλαδή τη συμφερότερη για αυτόν λύση με βάση τις δικές του συγκεκριμένες ανάγκες.
Θα μπορούσε να πει κανείς ότι η ισχύς της Toyota φαίνεται από τα 10,16 εκατομμύρια οχήματα που η μεγάλη αυτή εταιρία πούλησε πέρυσι σε όλον τον κόσμο. Όχι, όμως, δεν είναι μόνο αυτό. Η μεγάλη της δύναμη είναι ότι επενδύσει στον πελάτη ποικιλοτρόπως και σε όλα τα επίπεδα, ενώ ταυτοχρόνως λαμβάνει τα μηνύματα των καιρών, δεκαετίες τώρα, επενδύοντας σε τεχνολογίες που προάγουν τη βιώσιμη κινητικότητα. Όποιος λοιπόν και αν είσαι, σε όποιος μέρος της Υφηλίου και αν κατοικείς είναι βέβαιο ότι στην Toyota θα βρεις αυτό που σου ταιριάζει, γιατί η ιαπωνική εταιρία σου δίνει το δικαίωμα να διαλέξεις, μέσα από μια μεγάλη γκάμα μοντέλων Toyota και Lexus.
Η Toyota έχει τη σωστή απάντηση και στο αίτημα για πλήρως ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία. Εδώ βλέπετε μια «ακτινογραφία» του νέου Lexus RZ.
Στο επίκεντρο της στρατηγικής «Toyota Multi-Pathway» είναι ακριβώς αυτή η ελευθερία επιλογών και ευκαιριών, που επιβεβαιώνεται μέσα από ένα πολυτεχνολογικό portfolio επιλογών: πλήρως υβριδική τεχνολογία με:
- «αυτοφορτιζόμενα» οχήματα “Hybrid Electric Vehicles-HEV” που για πάνω από 25 χρόνια έχει γίνει συνώνυμη με την Toyota
- επαναφορτιζόμενη υβριδική τεχνολογία “Plug-in Hybrid Electric Vehicles – PHEV”, που συνδυάζει τα καλύτερα της ηλεκτροκίνησης και του καύσιμου εξαλείφοντας το άγχος της αυτονομίας και της αναζήτησης σημείου φόρτισης
- πλήρως ηλεκτρική τεχνολογία με ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας “Battery Electric Vehicles – BEV” που διαθέτουν αυξημένη αυτονομία και γρήγορη φόρτιση, αλλά και ηλεκτροκίνητα οχήματα κυψελών υδρογόνου “Fuel Cell Electric Vehicles – FCEV”, τη διαφορετική προσέγγιση των μηδενικών ρύπων, με χαρακτηριστικό δείγμα το πρωτοποριακό Toyota Mirai, που προσφέρει εξαιρετική αυτονομία και ταχύτητα ανεφοδιασμού με μοναδικό «καύσιμο» το καθαρό υδρογόνο και καυσαέρια… καθαρό νεράκι!
Toyota Mirai: Ηλεκτροκίνηση και μηδενικές εκπομπές με το πλεονέκτημα του υδρογόνου
Αυτή η προσφορά διαφορετικών λύσεων, βοήθησε την Toyota να καταγράψει υψηλές επιδόσεις στη Γηραιά Ήπειρο, με πωλήσεις ρεκόρ 1,217 εκατομμυρίων οχημάτων το 2024. Φυσικα δεν είναι τυχαίο πως στην Ευρώπη, όπου οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων είναι από τις υψηλότερες παγκοσμίως, η Τoyota θα λανσάρει τρία νέα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα (BEV) το 2025 και άλλα τρία το 2026. Παράλληλα τρία ακόμα νέα BEV θα λανσαριστούν από τη Lexus.
Νέο Toyota bZ4X

Το Toyota bZ4X έρχεται όχι μόνο με ανανεωμένο design μέσα-έξω, αλλά και προσφέροντας ταχύτερη φόρτιση, αυξημένη ισχύ (167 & 224 ίππους και κίνηση μπροστά ή 343 ίππους με τετρακίνηση) και βελτιωμένη απόδοση και επιδόσεις.
Mε δύο επιλογές μπαταρίας, 57,7 kWh ή 73,1 kWh, για αυτονομία έως και 573 χιλιόμετρα, αλλά και νέα λειτουργία προετοιμασίας θερμοκρασίας της μπαταρίας (pre-conditioning) για βελτιωμένη απόδοση φόρτισης, που τώρα μπορεί να υποστηριχτεί είτε έως AC 22 kW, είτε με ταχυφορτιστή DC έως 150 kW.
Δείτε περισσότερα για το νέο Toyota bZ4X κάνοντας κλικ εδώ.
Νέο Toyota C-HR+
Το νέο C-HR+ έρχεται ως 100% ηλεκτρικό, αντλώντας έμπνευση από το best seller Toyota C-HR. Βασισμένο στην e-TNGA πλατφόρμα διαθέτει εντυπωσιακή σχεδίαση που χαρακτηρίζεται αφενός μεν από την υψηλή ποιότητα κατασκευής, αφετέρου από την εξαιρετική αεροδυναμική. Σημειώστε ότι με μήκος 4.520 mm και μεταξόνιο 2.750 mm το Toyota C-HR+ είναι σε θέση να προσφέρει άφθονους χώρους για τα δεδομένα των C-SUV και μάλιστα με πορτ-μπαγκάζ 416 λίτρων.
Θα προσφέρεται με δύο επιλογές μπαταριών, μία 57,7 kWh και μια μεγαλύτερη 77 kWh, διαθέσιμη για την προσθιοκίνητη, όσο και τα για την τετρακίνητη έκδοση. Η τελευταία χάρη στους 343 ίππους από τους 2 ηλεκτροκινητήρες είναι η πιο ισχυρή στη γκάμα της Toyota (με εξαίρεση τις εκδόσεις GR) και επιταχύνει από τα 0 στα 100 km/h σε μόλις 5,2 δευτερόλεπτα. Στις προσθιοκίνητες (FWD) εκδοχές του, το C-HR+ με την μπαταρία 57,7 kWh θα διαθέτει ισχύ 167 ίππων, ενώ με την μπαταρία 77 kWh η ισχύς θα φτάνει 224 ίππους.
Δείτε περισσότερα για το νέο Toyota C-HR+ κάνοντας κλικ εδώ.
Νέο Toyota Urban Cruiser

To Urban Cruiser είναι το εντελώς νέο compact και ευέλικτο πλήρως ηλεκτρικό SUV της Toyota, ωστόσο αν και οι εξωτερικές διαστάσεις είναι ελάχιστα μεγαλύτερες από αυτές του υβριδικού Yaris Cross, το εσωτερικό του χάρη στο μεταξόνιο των 2.700 mm και την «έξυπνη» σχεδίαση, προσφέρει χώρους που ανταγωνίζονται μοντέλα της αμέσως μεγαλύτερης κατηγορίας.
Παράλληλα, προσφέρει μια πλήρως ψηφιακή εμπειρία που περιλαμβάνει έναν πίνακα οργάνων 10,25’’ και μια οθόνη πολυμέσων 10,1’’, που συνδυάζονται σε μια κομψή, ενιαία μονάδα. Και εδώ υπάρχει επιλογή από δύο μπαταρίες: 49 kWh για αυτονομία της τάξης των 300 km και 61 kWh που προσφέρει 400 km χωρίς φόρτιση στην περίπτωση των προσθιοκίνητων εκδόσεων (350 km για την τετρακίνητη).
Δείτε περισσότερα για το νέο Toyota Ubran Cruiser κάνοντας κλικ εδώ.
Η Toyota θα συνεχίσει να διευρύνει τη γκάμα των BEV οχημάτων της, αποκαλύπτοντας 6 νέα μοντέλα BEV μέχρι το τέλος του 2026, με όλα να ακολοθούν μια παραδοσιακή στρατηγική ονοματοδοσίας. Μάλιστα σκοπεύει να εισάγει την τεχνολογία της και σε άλλους τύπους οχημάτων, όπως για παράδειγμα κατέδειξε το πρωτότυπο Land Cruiser Se. Στο μέλλον, η Toyota προγραμματίζει το λανσάρισμα τεχνολογιών BEV επόμενης γενιάς που θα συμπεριλαμβάνουν προηγμένες μπαταρίες στερεάς κατάστασης (solid state).
Η Toyota ποτέ δεν σταμάτησε να εξελίσσει την υβριδική τεχνολογία που εισήγαγε στην αυτοκίνηση το 1997. Ήδη το 2020, το λανσάρισμα του νέου Toyota Yaris, έφερνε μαζί του το υβριδικό σύστημα 4ης γενιάς. Λίγο μετά η 5η γενιά του επιτυχημένου αυτού συστήματος ήταν ήδη γεγονός.
Όλα αυτά τα προϊόντα μηδενικών εκπομπών συμπληρώνονται από μια πλήρη γκάμα άλλων εξηλεκτρισμένων οχημάτων με τις χαμηλές εκπομπές ρύπων και την πολύ χαμηλή κατανάλωση που οι πελάτες της Toyota έχουν εκτιμήσει και αγαπήσει εδώ και πολλά χρόνια. Μεταξύ αυτών είναι τα δημοφιλή πλήρως υβριδικά Yaris, Yaris Cross – τα δύο απόλυτα best sellers της ελληνικής αγοράς - καθώς και τα Corolla και Corolla Cross, αλλά και τα Toyota, C-HR και RAV4 (που προσφέρονται και με PHEV τεχνολογία).
Και επειδή η αξιοπιστία και η απόλυτη πίστη στο τελικό προϊόν αποτελούν προτεραιότητες της Toyota, σε κάθε εξηλεκτρισμένη τεχνολογία στα αυτοκίνητά της(BEV/ PHEV/ HEV) προσφέρει εγγύηση καλής λειτουργίας της μπαταρίας για 1.000.000 km και έως 11 έτη, μέσω του προγράμματος Health Check.
Παράλληλα με την Toyota είναι και η Lexus που έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, προγραμματίζοντας την παρουσίαση τριών νέων μοντέλων μέσα στο 2025. Ένα από αυτά και το νέο Lexus RZ, που ενσωματώνει καινοτόμες τεχνολογίες, όπως το Steer-By-Wire και το νέο σύστημα Interactive Manual Drive, που ως λογισμικό αναβαθμίζει τη συνολική οδηγική εμπειρία αναπαραγάγοντας την εμπειρία των χειροκίνητων αλλαγών ταχυτήτων.
Σημειώστε πως ο συνολικός αριθμός των BEV που θα διαθέτουν στην ευρωπαϊκή γκάμα τους Toyota και Lexus αναμένεται να φτάσει τα 14 μοντέλα μέχρι το 2026.
Σε κάθε περίπτωση, η Toyota υποστηρίζει την τεχνολογικά ουδέτερη προσέγγιση της ΕΕ για τη μείωση των εκπομπών CO2, αναγνωρίζοντας ότι τα καύσιμα ουδέτερου άνθρακα αποτελούν βασικό μέρος του ταξιδιού για την υλοποίηση του στόχου μείωσης των εκπομπών CO2 σε ποσοστό 100%. Για αρκετά χρόνια, η εταιρεία χρησιμοποιεί βιοκαύσιμα με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα και e-fuels στα αγωνιστικά της αυτοκίνητα, όπως τα GR010, GR Yaris Rally 1 και GR Supra GT4.
Φυσικά, η Toyota συνεχίζει να προωθεί τις δικές της τεχνολογίες υδρογόνου και κυψελών καυσίμου. Στον μηχανοκίνητο αθλητισμό παρατηρείται συνεχής εξέλιξη των κινητήρων εσωτερικής καύσης που καταναλώνουν υδρογόνο, με την TGR και την Rookie Racing να προωθούν αποτελεσματικά αυτή την τεχνολογία, συμμετέχοντας σε αγώνες όπως ο 24ωρος αγώνας Super Taikyu.
Όσον αφορά στα ηλεκτρικά οχήματα με κυψέλες καυσίμου, η Toyota προχωρά στην ανάπτυξη της τρίτης γενιάς της συγκεκριμένης τεχνολογίας, προσφέροντας ένα πιο συμπαγές σύστημα με 20% βελτιωμένη αποδοτικότητα και αντοχή που φτάνει έως και ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα.
Στο πλαίσιο της προσπάθειας για απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα στον τομέα των βαρέων οχημάτων, η Toyota συνεργάζεται με εταίρους για την ανάπτυξη μιας γρήγορης και οικονομικά βιώσιμης υποδομής ανεφοδιασμού σε όλη την Ευρώπη. Αξίζει να σημειωθεί ότι το πρώτο βήμα στην κατεύθυνση αυτή έγινε πρόσφατ και στην Ελλάδα με το πρώτο εμπορικό πρατήριο υδρογόνου της AVIN στους Αγίους Θεοδώρους Κορινθίας - το πρώτο που θα έχει τη δυνατότητα να ανεφοδιάζει με υδρογόνο τα FCEV που θα κυκλοφορήσουν στη χώρα μας.