Αύξηση 2.000 ευρώ η στις τιμές των αυτοκινήτων θα φέρει το Euro 7

Αύξηση 2.000 ευρώ η στις τιμές των αυτοκινήτων θα φέρει το Euro 7

«Η Ευρώπη και η αυτοκινητοβιομηχανία της βρίσκονται σε ένα σημείο καμπής. Οι προκλήσεις είναι τεράστιες, όπως και η πίεση στην αυτοκινητοβιομηχανία». Με αυτή την χαρακτηριστική δήλωση του προέδρου της και Διευθύνοντος Σύμβουλου του Ομίλου Renault, Λούκα ντε Μέο, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) κρούει τον κώδωνα του κινδύνου σχετικά με τις επιπτώσεις που θα έχει στις βιομηχανίες της γηραιάς ηπείρου η εφαρμογή του Euro 7.

Οριακός θα είναι ο θετικός αντίκτυπος, αλλά πολύ υψηλό το κόστος του νέου κανονισμού σχετικά με τις εκπομπές ρύπων – Euro 7 - που έχει έτοιμο η Ευρωπαϊκή Ένωση. Η ACEA εκτιμά, λοιπόν, ότι το πρότυπο Euro 6 που ισχύει σήμερα, μαζί με την αναβάθμιση των ηλεκτρικών οχημάτων, έχει τη δυνατότητα να προσφέρει 80% μείωση των εκπομπών NOx έως το 2035 σε σύγκριση με το 2020. Ενώ η πρόταση Euro 7 θα αποφέρει το πολύ 4,0 ποσοστιαίες μονάδες επιπλέον για τα επιβατικά αυτοκίνητα, και 2,0 επιπλέον για τα φορτηγά. 

Στο σημείο αυτό είναι λοιπόν που παρεμβαίνει η ACEA καθώς εκτιμά ότι η υιοθέτηση του Euro 7 θα οδηγήσει σε αύξηση κατά 2.000 ευρώ - κατά μέσο όρο - στην τιμή των καινούργιων αυτοκινήτων. Στοιχείο που θα οδηγήσει αρκετούς σημερινούς κατόχους αυτοκινήτων να κρατήσουν για περισσότερα χρόνια το αυτοκίνητό τους, κάτι που θα οδηγήσει σε γήρανση του στόλου – στοιχείο που με τη σειρά του θα έχει αρνητική επίδραση στο περιβάλλον.

Για αυτόν τον λόγο, εν όψει της Συνόδου Κορυφής του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου που θα πραγματοποιηθεί αυτή την εβδομάδα και στην οποία οι ηγέτες της ΕΕ θα ασχοληθούν με την ανταγωνιστικότητα της ΕΕ, η ACEA επαναλαμβάνει την έκκλησή της για επιτάχυνση των ενεργειών για τη διασφάλιση της βιομηχανικής βάσης της ΕΕ κατά τη διάρκεια της πράσινης μετάβασης.

Μιλώντας στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις Βρυξέλλες, ο Πρόεδρος της ACEA δήλωσε ότι οι ευρωπαίοι κατασκευαστές αντιμετωπίζουν μια πολύ ασύμμετρη πρόκληση. «Δεν οδηγούμαστε πλέον στον τεχνολογικό αγώνα», είπε ο de Meo. «Ταυτόχρονα, καθώς τα κίνητρα αγοράς για οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων μειώνονται στην ΕΕ, προσφέρεται τεράστια υποστήριξη στους ανταγωνιστές μας στην Κίνα και τις ΗΠΑ. Όλα αυτά συμβαίνουν σε ένα πλαίσιο όπου η συνολική ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα διαβρώνεται».

Από την πλευρά του, ο Γενικός Διευθυντής της ACEA, Sigrid de Vries, εξήγησε: «Μια σημαντική πρόκληση για τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας τα τελευταία χρόνια ήταν ο τεράστιος όγκος της νέας νομοθεσίας, που εκτείνεται από τη μείωση των εκπομπών CO2 έως την ενσωμάτωση κριτηρίων βιωσιμότητας στην αυτοκινητοβιομηχανία. Και ενώ η νομιμότητα αυτών των πρωτοβουλιών δεν αμφισβητείται και η βιομηχανία επενδύει σε μεγάλο βαθμό στην επίτευξη των στόχων της, η Ευρώπη μπορεί και πρέπει να κάνει το καλύτερο ώστε η νομοθεσία να είναι συνεκτική, εφικτή και ανταγωνιστική σε παγκόσμιο πλαίσιο».

«Η πρόσφατη πρόταση του Euro 7 για τις εκπομπές ρύπων είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα κανονισμού που θα προσθέσει πολυπλοκότητα και αβεβαιότητα σε βασικές αποφάσεις και επενδύσεις των ευρωπαίων κατασκευαστών οχημάτων, χωρίς να αποφέρει τα περιβαλλοντικά οφέλη που ισχυρίζεται ότι προσφέρει».

«Δεδομένου ότι η ανανέωση του στόλου είναι το πιο ισχυρό εργαλείο για τον περιορισμό τόσο των εκπομπών CO2 όσο και των ρύπων, θα πρέπει να αναζητούμε τρόπους για να την επιταχύνουμε», δήλωσε ο de Meo. «Πρέπει επίσης να εξετάσουμε πρόσθετες ευκαιρίες, χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα εργαλεία και ενεργώντας όπου είναι λογικό. Για την ποιότητα του αέρα, θα πρέπει να εστιάσουμε στις μεγάλες αστικές περιοχές, σεβόμενοι τις αρχές της επικουρικότητας και της αναλογικότητας, γιατί εδώ είναι ένα πραγματικό ζήτημα».