Το μέλλον ανήκει ΚΑΙ στο Υδρογόνο

Το μέλλον ανήκει ΚΑΙ στο Υδρογόνο

Η δυνατότητα ταχύτατης ανάκτησης αυτονομίας που προσφέρει στα ηλεκτρικά οχήματα κυψελών καυσίμου/υδρογόνου (FCEVs) η ευκολία με την οποία πραγματοποιείται ο ανεφοδιασμός (συγκρίσιμος σε χρόνο με τον ανεφοδιασμό σε ντίζελ) έχουν οδηγήσει ήδη αρκετά βαρέα φορτηγά στους δρόμους της Ευρώπης, με μεγάλους κατασκευαστές να μην κρύβουν την προτίμησή τους σε αυτήν τη μορφή ηλεκτροκίνησης. Θυμίζουμε ότι σε ένα όχημα κυψελών υδρογόνου παράγεται επί τόπου ηλεκτρικό ρεύμα μέσω μιας διαδικασίας που είναι αντίστροφη της ηλεκτρόλυσης. Θα μπορούσε λοιπόν κανείς να πει ότι το υδρογόνο «καίγεται» (αφού ενώνεται με το οξυγόνο) μόνο που τα καυσαέρια είναι υδρατμοί – κοινώς… νεράκι!

Το υψηλό κόστος των ίδιων των κυψελών, αλλά και των απαιτούμενων υποδομών, είναι αυτό που προς το παρόν έχει «συγκρατήσει» τη χρήση τους στα ΙΧ. Στα μεγάλα φορτηγά όμως οι συσχετισμοί είναι άλλοι. Ακόμα όμως και έτσι, το υδρογόνο εξακολουθεί να είναι ελκυστικό και για τα ελαφρά επαγγελματικά αυτοκίνητα.

Ση συγκεκριμένη περίπτωση έχουμε την πρόταση της Opel, με το Vivaro-e HYDROGEN, το ηλεκτροκίνητο επαγγελματικό κυψελών υδρογόνου που μέσα σε 3 μόλις λεπτά προσφέρει αυτονομία 400 χιλιομέτρων, το οποίο θα χρησιμοποιήσει πρώτη η πασίγνωστη εταιρία ηλεκτρικών κατασκευής συσκευών Miele. Το Opel Vivaro-e HYDROGEN θα παρέχει καθημερινά τις υπηρεσίες του στην περιοχή Rhine-Main.

Έξυπνη φιλοσοφία: Μεγάλη αυτονομία, μηδενικοί ρύποι, ταχύς ανεφοδιασμός

Το Vivaro-e HYDROGEN βασίζεται στο υπάρχον, αμιγώς ηλεκτρικό Opel Vivaro-e, που κατέκτησε τη διάκριση “2021 International Van of the Year”. Με γεμάτα τα ρεζερβουάρ υδρογόνου, η αυτονομία υπερβαίνει τα 400 χιλιόμετρα (WLTP). Η κυψέλη καυσίμου 45 kW μπορεί να παράγει αρκετή ισχύ για συνεχή οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο. Χρειάζονται μόνο τρία λεπτά για τον ανεφοδιασμό με υδρογόνο – περίπου όσος χρόνος απαιτείται για τον ανεφοδιασμό ενός συμβατικού οχήματος diesel ή βενζίνης.

Η μπαταρία ιόντων λιθίου 10,5 kWh παρέχει δυναμική μέγιστη ισχύ όταν χρειάζεται, για παράδειγμα κατά την εκκίνηση και στη φάση της επιτάχυνσης. Επειδή η μπαταρία καλύπτει τις ανάγκες ισχύος σε τέτοιες περιπτώσεις, η κυψέλη καυσίμου μπορεί να λειτουργεί σε βέλτιστες συνθήκες. Το σύστημα κίνησης διαθέτει επίσης αναγεννητική πέδηση (ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα για φόρτιση της μπαταρίας εν κινήσει), ενώ η ‘plug-in’ δυνατότητα προσφέρει την ευκαιρία επαναφόρτισης εξωτερικά, εάν χρειαστεί, π.χ. σε ένα σταθμό φόρτισης, για αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 50 km.

Το Vivaro-e HYDROGEN περιλαμβάνει έναν τριφασικό ενσωματωμένο φορτιστή (11 kW) και καλώδιο φόρτισης mode 2 στο βασικό εξοπλισμό του.

Χάρη στην έξυπνη διάταξη χώρου, το Vivaro-e HYDROGEN δεν απαιτεί συμβιβασμούς στο χώρο φόρτωσης (5,3 ή 6,1 m3) σε σύγκριση με τις εκδόσεις κινητήρα εσωτερικής καύσης. Το ηλεκτρικό LCV κυψέλης καυσίμου διατίθεται σε μήκη M και L (4,95 και 5,30 m) με ωφέλιμο φορτίο έως 1.000 kg.

Όπως το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο με μπαταρία και τα αντίστοιχα με θερμικούς κινητήρες, το Vivaro-e HYDROGEN προσφέρει μία ασυνήθιστα ευρεία γκάμα συστημάτων υποβοήθησης που αυξάνουν την ασφάλεια. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει μία πανοραμική κάμερα οπισθοπορείας 180 μοιρών, ειδοποίηση τυφλού σημείου (blind-spot alert) και park pilot μπροστά/πίσω.

Το σύστημα infotainment Multimedia Navi Pro λειτουργεί μέσω αναγνώρισης φωνής ή έγχρωμης οθόνης αφής και είναι συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto. Το σύστημα πλοήγησης προσφέρει Ευρωπαϊκούς χάρτες, δυναμική καθοδήγηση διαδρομής και TMC. Οι χρήστες μπορούν επίσης να δροσίσουν ή να θερμάνουν το όχημα κατά τη διάρκεια της φόρτισης μέσω “OpelConnect” και να προγραμματίσουν τους χρόνους φόρτισης με την εφαρμογή “myOpel”.

Made in Germany: παραγωγή στο Rüsselsheim

Το νέο Vivaro-e HYDROGEN επωφελείται από την άνω των 20 ετών εμπειρία της Opel και της Stellantis στην τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου. Το μοντέλο κατασκευάζεται στη μονάδα «Opel Special Vehicles» (OSV) στο Rüsselsheim.

Σημειώστε ότι στην τελετή έναρξης παραγωγής του υδρογονοκίνητου Vivaro στο Rüsselsheim παρευρέθηκαν οι Uwe Hochgeschurtz, CEO της Opel και Marcus Lott, Επικεφαλής Εξέλιξης.

«Με το νέο Opel Vivaro-e HYDROGEN ανοίγουμε το επόμενο κεφάλαιο στην επέλαση βιώσιμης κινητικότητας της μάρκας μας. Η έξυπνη σχεδίαση συνδυάζει τα πλεονεκτήματα ενός συστήματος κίνησης κυψελών υδρογόνου με την ευελιξία με τη μεταφορική δυνατότητα του δημοφιλέστερου ελαφρού επαγγελματικού μας οχήματος» δήλωσε ο Hochgeschurtz (CEO) στην έδρα της Opel στο Rüsselsheim.

Ο Επικεφαλής Εξέλιξης, Marcus Lott πρόσθεσε: «Το νέο Vivaro-e HYDROGEN ικανοποιεί άριστα τις απαιτήσεις των εταιρικών πελατών. Το υδρογονοκίνητο van είναι η ιδανική λύση για οδήγηση μεγάλων αποστάσεων με μηδενικούς ρύπους καθώς και για τη μεταφορά μεγαλύτερων φορτίων χωρίς σπατάλη χρόνου για τη φόρτιση των μπαταριών. Το Opel Vivaro-e HYDROGEN οδηγεί την κινητικότητα μηδενικών ρύπων στο μέλλον, κυρίως για επαγγελματική χρήση.»

Με το νέο Vivaro-e HYDROGEN, η Opel συνεχίζει τη στρατηγική εξηλεκτρισμού της. Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν από την οικογένεια LCV της Opel τη φιλοσοφία κίνησης που ταιριάζει στις ανάγκες τους. Το Vivaro-e HYDROGEN έρχεται να συμπληρώσει τα αμιγώς ηλεκτρικά van Combo-e, Vivaro-e και Movano-e που ήδη είναι διαθέσιμα για παραγγελία.