O κινητήρας φτωχού μίγματος συναντά τα e-fuels: HYUNDAI, ARAMCO και KAUST ενώνουν τις δυνάμεις τους

O κινητήρας φτωχού μίγματος συναντά τα e-fuels: HYUNDAI, ARAMCO και KAUST ενώνουν τις δυνάμεις τους

Με τη γνωστή για τα αποθέματα πετρελαίου που διαθέτει Σαουδική Αραβία συνεργάζεται η Κορέα, μέσω της Hyundai, προκειμένου να δοθεί μία νέα διάσταση στους κινητήρες εσωτερικής καύσης που θα αποκτήσουν τη δυνατότητα να λειτουργούν με βιώσιμα καύσιμα, γνωστά ως e-fuels.

Δεν είναι η πρώτη φορά που γίνεται ο λόγος για συνθετικά καύσιμα, τα οποία διαθέτουν βιώσιμο χαρακτήρα. Είναι μία τεχνολογία η οποία συζητείται από πολλές πλευρές, ενώ έχει ιδρυθεί και μία σχετική κοινοπραξία (eFuel Alliance) στην οποία συμμετέχουν μία σειρά εταιρείες μεταξύ των οποίων και η Mazda. Τη φορά αυτή είναι η σειρά της Hyundai δηλώσει παρών στις εξελίξεις στον τομέα αυτόν και να στραφεί στα εν λόγω καύσιμα (e-fuels) εξελίσσοντας περαιτέρω την τεχνολογία πτωχού μίγματος, προκειμένου να δημιουργήσει μία βάση που θα της επιτρέψει μία πιο επικερδή μετάβαση προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση.

Σε αυτό το πλαίσιο, λοιπόν, ο Όμιλος Hyundai Motor ανακοίνωσε τη συνεργασία του με την εταιρεία πετρελαίου της Σαουδικής Αραβίας (Aramco) και το King Abdullah University of Science and Technology (KAUST), προκειμένου να αναπτύξουν από κοινού ένα προηγμένο καύσιμο για κινητήρες εξαιρετικά πτωχού μείγματος στοχεύοντας στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ενός οχήματος.

Γιατί η Hyundai στρέφεται στα e-fuels; Γιατί σε αντίθεση με τα συμβατικά καύσιμα, τα e-fuels αποτελούνται από φιλικό προς το περιβάλλον υδρογόνο — το οποίο παράγεται από ηλεκτρόλυση νερού με χρήση ανανεώσιμης ηλεκτρικής ενέργειας— και διοξείδιο του άνθρακα που έχει δεσμευθεί, με αποτέλεσμα 80% χαμηλότερες εκπομπές ρύπων. Από την άλλη πλευρά, ο κινητήρας εξαιρετικά πτωχού μείγματος διαθέτει μια φιλική προς το περιβάλλον τεχνολογία που αυξάνει τη θερμική απόδοση και την οικονομία καυσίμου σε σύγκριση με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, οδηγώντας σε περαιτέρω μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

«Τα BEV (Battery Electric Vehicles – πλήρως ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας) και τα FCEV (Fuel Cell Electric Vehicles - Ηλεκτρικά Οχήματα Κυψελών Καυσίμου [Υδρογόνου]) είναι τεχνολογίες του Ομίλου Hyundai Motor που στοχεύουν στην επίτευξη κινητικότητας με μηδενικές εκπομπές ρύπων, ενώ η φιλική προς το περιβάλλον τεχνολογία κινητήρων εσωτερικής καύσης (ICE – Internal Combustion Engine) που συνδυάζει φιλικό προς το περιβάλλον καύσιμο και κινητήρα εξαιρετικά πτωχού μείγματος, θα είναι το κλειδί για την αποτελεσματική μείωση των εκπομπών ρύπων κατά τη μετάβασή μας στην ηλεκτροκίνηση (EVs)», δήλωσε ο Alain Raposo, Executive Vice President του Ομίλου Hyundai Motor, Επικεφαλής του Electrified Propulsion Technical Unit.

Η Aramco στοχεύει να αξιοποιήσει την προηγμένη τεχνολογία των καυσίμων της για να σχεδιάσει προσεκτικά ένα αποτελεσματικό καύσιμο ενώ το πανεπιστήμιο KAUST θα επιβλέπει τη μοντελοποίηση και την εφαρμογή των τεχνολογιών, συμπεριλαμβανομένων των δοκιμών του κινητήρα στο υπερσύγχρονο κέντρο έρευνας καύσης της εταιρείας. Η συνεργασία στοχεύει να επαληθεύσει κατά πόσο μπορούν να μειωθούν οι εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα όταν το e-fuel χρησιμοποιείται σε υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα. Ο Όμιλος Hyundai Motor αναμένει να επιτύχει ουδετερότητα του άνθρακα μειώνοντας σημαντικά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που παράγονται από τα συμβατικά καύσιμα μέσω κινητήρων νέας τεχνολογίας.

«Καθώς αυξάνεται η κυκλοφορία των υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων, η πραγματική πρόκληση βρίσκεται τώρα στο να κάνουμε βήματα για καλύτερα καύσιμα και εξαιρετικά συστήματα καύσης. Η ομάδα της Aramco παρέχει τη σχεδίαση του καυσίμου και την τεχνογνωσία για τη βελτίωση της απόδοσης καύσης του κινητήρα της Hyundai Motor Group και το αποτέλεσμα θα μπορούσε να οδηγήσει στην εφαρμογή συνθετικών καυσίμων. Αυτός είναι ένας χώρος στον οποίο πιέζουμε τα όρια και είμαστε ενθουσιασμένοι που αποτελούμε μέρος του» δήλωσε ο Ahmad O. Al-Khowaiter, Chief Technology Officer της Aramco.

Οι δοκιμές θα διεξαχθούν από ερευνητές στο Κέντρο Έρευνας Καθαρής Καύσης (Clean Combustion Research Center - CCRC) του πανεπιστημίου KAUST. Ο καθηγητής Donal Bradley, Vice President of Research του KAUST, δήλωσε : «Η δημιουργία πιο αποτελεσματικών και λιγότερο ρυπογόνων συστημάτων μεταφορών αποτελεί κρίσιμη συμβολή στην προσέγγιση της κυκλικής οικονομίας άνθρακα για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Το Κέντρο Έρευνας Καθαρής Καύσης βρίσκεται σε ιδανική θέση για να υποστηρίξει αυτή τη σημαντική εξέλιξη με το αξιοσημείωτο ιστορικό του στην ανάπτυξη και βελτιστοποίηση καυσίμων χαμηλών εκπομπών ρύπων. Ανυπομονούμε να συνεργαστούμε στενά με τους συναδέλφους μας στην Aramco και τη Hyundai σε αυτό το συναρπαστικό έργο”.

Η Hyundai Motor Company έχει ανακοινώσει τον οδικό της χάρτη Carbon Neutrality 2045, δεσμευόμενη να επιτύχει ουδετερότητα άνθρακα στα προϊόντα της και τις δραστηριότητές της παγκοσμίως έως το 2045. Η εταιρεία θα προχωρήσει σε επενδύσεις για καθαρότερες μεταφορές και πιο πράσινες λύσεις ενέργειας επιτυγχάνοντας ένα καλύτερο και πιο βιώσιμο μέλλον.