8ος χρόνος, ημέρα 2434η
Παρασκευή, 1 Ιουλίου 2022

Νέο Peugeot 408: η γοητεία των κουπέ crossover

Νέο Peugeot 408: η γοητεία των κουπέ crossover

Με ένα εντελώς νέας σχεδιαστικής φιλοσοφίας μοντέλο διευρύνει την γκάμα της η Peugeot. Ο λόγος για το ευμέγεθες αλλά κομψό 408, ένα πεντάθυρο crossover εξοπλισμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, με ευρύχωρο εσωτερικό που - φυσικά – θα είναι και δεόντως εξηλεκτρισμένο: διαθέσιμο σε εκδόσεις βενζίνης, αλλά και σε plug-in υβριδικές, καθώς επίσης και ως πλήρως ηλεκτρικό.

Με το νέο 408, η μάρκα Peugeot ολοκληρώνει την γκάμα της στο ιδιαίτερα στρατηγικό segment C – μια κατηγορία στην οποία η γαλλική εταιρία κατέχει μια ιδιαίτερη θέση, χάρη στην επιτυχία των SUV 3008 και 5008, καθώς και των τριών γενεών των 308 και 308 SW, με το τελευταίο να έχει μόλις κυκλοφορήσει.

Με μήκος 4,69 μ, και με το μακρύ μεταξόνιο που φτάνει τα 2,79 μ., το νέο Peugeot 408 υπόσχεται να προσφέρει αυξημένη άνεση στους πίσω επιβάτες του. Αντίστοιχα «γενναιόδωρες» είναι και οι διαστάσεις του χώρου των αποσκευών που προσφέρει συνολική χωρητικότητα 536 λίτρα, τιμή η οποία μπορεί να φτάσει έως και τα 1.611 λίτρα, με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Τα φαρδιά μετατρόχια (1.599 μ. εμπρός και 1.604 μ. πίσω), κάνουν το αυτοκίνητο να δείχνει ότι πατά με «σιγουριά» στο δρόμο, ενώ τον ίδιο ρόλο παίζουν και οι μεγάλης διαμέτρου τροχοί (720 mm) - αλλά και οι ζάντες που φτάνουν σε μέγεθος μέχρι και τις 20 ίντσες. Ενώ παρά την αυξημένη του απόσταση από το έδαφος, στα 19 περίπου εκατοστά, το νέο Peugeot 408 έχει ύψος 1,48 μ. και ξεχωρίζει και για τη λεπτή του σιλουέτα, η οποία συμβάλλει καθοριστικά και στη βελτίωση της αεροδυναμικής του απόδοσης.

Στο εσωτερικό, τον πρώτο λόγο έχει το τελευταίας γενιάς Peugeot i-Cockpit®, που είναι άμεσα αναγνωρίσιμο από το μικρής διαμέτρου τιμόνι του - και συμβάλλει και αυτό στην εξασφάλιση της οδηγικής απόλαυσης. Βασικό συστατικό του Peugeot i-Cockpit® είναι και ο τοποθετημένος στο ύψος των ματιών, ακριβώς πάνω από το τιμόνι, νέος πίνακας οργάνων - μία ψηφιακή οθόνη 10 ιντσών. Το μικρό τιμόνι φιλοξενεί φιλοξενεί επίσης τα χειριστήρια του συστήματος πολυμέσων (ραδιόφωνο, τηλέφωνο) και ορισμένων συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης. Μπορεί δε να είναι και θερμαινόμενο (προαιρετικά). Παράλληλα το 408 ενσωματώνει και το νέο σύστημα ψυχαγωγίας, το Peugeot i-Connect®.

Η γκάμα των κινητήρων με τους οποίους εφοδιάζεται το νέο Peugeot 408 περιλαμβάνει δύο plug in υβριδικές εκδόσεις με 180 και 225 ίππους, και μία βενζινοκίνητη έκδοση με 130 ίππους. Και στις τρεις περιπτώσεις το κιβώτιο είναι 8άρι αυτόματο “EAT8”. Λίγους μήνες αργότερα, η γκάμα θα συμπληρωθεί και με μία αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση.

• PLUG-IN HYBRID 225 e-EAT8: Με κίνηση στους 2 τροχούς / συνδυασμός κινητήρα PureTech 180 ίππων (132 kW) και ηλεκτροκινητήρα 81 kW.

• PLUG-IN HYBRID 180 e-EAT8: Με κίνηση στους 2 τροχούς / συνδυασμός κινητήρα PureTech 150 ίππων (110 kW) και ηλεκτροκινητήρα 81 kW.

Η μπαταρία ιόντων λιθίου και στις δύο plug-in hybrid εκδόσεις έχει χωρητικότητα 12,4kWh και ισχύ 102 kW. Διατίθενται δύο τύποι ενσωματωμένων φορτιστών : ένας φορτιστής 3,7kW μονοφασικού ρεύματος στο βασικό εξοπλισμό και ένας προαιρετικός μονοφασικός των 7,4kW.

Οι εκτιμώμενοι χρόνοι φόρτισης είναι οι παρακάτω :

• Από Wall Box (32 A) των 7,4kW και με τον μονοφασικό ενσωματωμένο φορτιστή των 7,4kW, για μία πλήρη φόρτιση σε 1 ώρα και 55 λεπτά.

• Από ενισχυμένη παροχή (16 A) και με τον μονοφασικό ενσωματωμένο φορτιστή των 3,7kW, για μία πλήρη φόρτιση σε 3 ώρες και 50 λεπτά..

• από συμβατική παροχή (8A) και με τον μονοφασικό ενσωματωμένο φορτιστή των 3,7kW, για μία πλήρη φόρτιση σε 7,5 περίπου, ώρες.

Το μοντέλο διατίθεται επίσης και με έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης: τον 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα PureTech ισχύος 130hp, ο οποίος πληροί τις προδιαγραφές εκπομπών EURO 6.4, και συνδυάζεται με σύστημα Start & Stop.

Σημειώστε ότι η οικονομία αποτέλεσε ένα από τα βασικότερα μελήματα των σχεδιαστών του Peugeot 408. Η κοινή προσπάθεια στη βελτίωση της αεροδυναμικής, τη μείωση του βάρους (από 1396 κιλά), αλλά και η εξέλιξη κινητήρων με χαμηλές εκπομπές ρύπων, είχαν σαν αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός μοντέλου που επιτυγχάνει εξαιρετικά χαμηλή μέση κατανάλωση ενέργειας (σε διαδικασία έγκρισης), είτε πρόκειται για τις υβριδικές του εκδόσεις, είτε για τη βενζινοκίνητη έκδοση των 130 ίππων.

Το νέο Peugeot 408, εφοδιάζεται επίσης με μία πλήρη γκάμα από τελευταίας γενιάς συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, τα οποία αξιοποιούν τις πληροφορίες που λαμβάνουν από 6 κάμερες και 9 ραντάρ, κάνοντας την οδήγηση – ελιγμούς και ταξίδι - ασφαλέστερη. Ορισμένα από αυτά τα συστήματα προέρχονται κατευθείαν από μοντέλα μεγαλύτερων κατηγοριών όπως το Προσαρμοζόμενο Cruise Control με λειτουργία Stop and Go και λειτουργία ρυθμιζόμενης απόστασης από το προπορευόμενο όχημα, το Αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με προειδοποίηση επικείμενης σύγκρουσης (που αναγνωρίζει πεζούς και ποδηλάτες – και μάλιστα μέρα και νύχτα, με ταχύτητα από 7 έως και 140 km/h ανάλογα με την έκδοση), Διευρυμένη αναγνώριση πινακίδων οδικής σήμανσης, Σύστημα Νυχτερινής Όρασης (Night Vision) που αναγνωρίζει πεζούς και ζώα στην πορεία του αυτοκινήτου σε συνθήκες νυχτερινής οδήγησης ή χαμηλής ορατότητας, Προειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Rear traffic alert) κατά την κίνηση με όπισθεν κλπ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το νέο Peugeot 408 διαθέτει και προβολείς τεχνολογίας Matrix LED, που προσφέρουν ορατότητα σε μεγάλη απόσταση χωρίς να τυφλώνουν τα προπορευόμενα αυτοκίνητα ή αυτά που κινούνται στο αντίθετο ρεύμα, αλλά και το πακέτο Drive Assist 2.0 που αποτελεί ένα ακόμη βήμα προς την ημιαυτόνομη οδήγηση, η οποία θα είναι διαθέσιμη στο μέλλον.

Το νέο Peugeot 408 αναμένεται στην αγορά στις αρχές του 2023. Αρχικά, για την ευρωπαϊκή αγορά, θα κατασκευάζεται στη Mulhouse της Γαλλίας, ενώ αμέσως μετά θα αρχίσει η παραγωγή του στο εργοστάσιο του Chengdu για την αγορά της Κίνας.