Ford Kuga: το μεγάλο SUV των πολλαπλών επιλογών

Ford Kuga: το μεγάλο SUV των πολλαπλών επιλογών

Η μεγαλύτερη σε χρονική διάρκεια εγγύηση της αγοράς δεν είναι το μοναδικό προσόν της νέας γενιάς του Ford Kuga, που έρχεται με κορυφαία ποιότητα και χώρους να προσφέρει ένα πλήθος επιλογών συστημάτων κίνησης, με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον… Βλέπετε είναι το πλέον «εξηλεκτρισμένο» μοντέλο της Ford και προσφέρεται όχι απλά με κινητήρες βενζίνης και diesel, αλλά επίσης ως mild hybrid και plug in hybrid – με κίνηση στους δύο ή και στους τέσσερις τροχούς.

Είναι φορές που το πέρασμα από τη μια γενιά ενός μοντέλου στην άλλη είναι κάπως “light” και είναι φορές που η αλλαγή είναι τόσο έντονη που μιλάς χωρίς δεύτερη σκέψη για «ολική επαναφορά». Στη δεύτερη περίπτωση συγκαταλέγεται και το νέο Ford Kuga που δίνει το παρών σε ένα εξαιρετικά δυναμικό κομμάτι της αγοράς, αυτό των SUV – και στη συγκεκριμένη περίπτωση, λόγω μεγέθους, των λεγομένων C-SUV. Και ως εντελώς νέο μοντέλο, το Ford Kuga δεν σου αφήνει ιδιαίτερα περιθώρια να εντοπίσεις κοινά στοιχεία με τον προκάτοχό του, πέρα βέβαια από τον «οδηγοκεντρικό χαρακτήρα» του, στοιχείο που αφορά με διαφορετικό κάθε φορά τρόπο όλα τα μοντέλα της Ford.

Πολλαπλές επιλογές συστημάτων κίνησης

Περίοπτη θέση στη γκάμα του Kuga κατέχει αναμφίβολα η plug in υβριδική έκδοση του (PHEV – Plug In Hybrid Electric Vehicle), που δείχνει το δρόμο προς το μέλλον προσφέροντας τα πλεονεκτήματα δύο κόσμων: του κινητήρα εσωτερικής καύσης, χάρη στον οποίο η αυτονομία αποκτά άλλη διάσταση, και του ηλεκτροκινητήρα που προσφέρει τη δυνατότητα σχεδόν εξάλειψης των επισκέψεων στα πρατήρια βενζίνης, κατά τις καθημερινές μετακινήσεις του ιδιοκτήτη του.

Το Fork Kuga PHEV βασίζεται για την κίνησή του σε ένα 2,5 λίτρων βενζινοκινητήρα Atkinson, που συνεργάζεται αρμονικά με μία γεννήτρια και έναν ηλεκτροκινητήρα που τροφοδοτείται από μπαταρία 14,4 kWh προσφέροντας συνδυασμένη ισχύ 225 ίππων. Αυτή η μπαταρία είναι που φορτίζεται με σύνδεση σε απλή πρίζα σε 6 ώρες και σε φορτιστή 3,7kW σε 4 ώρες και που πλήρως φορτισμένη επιτρέπει κίνηση αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα για έως 56 km (WLTP) με την τυποποιημένη κατανάλωση να πέφτει στα μόλις 1,4 λίτρα/100 χλμ. Το όλο σύστημα κινεί τους εμπρός τροχούς και συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT) που προσφέρει αυξημένη άνεση στον οδηγό. Ενώ η μπαταρία του Kuga PHEV 

Πιο διακριτική περίπτωση εξηλεκτρισμού του Ford Kuga αποτελούν οι mild hybrid εκδόσεις του. Εδώ τον λόγο έχει ο πετρελαιοκινητήρας 2.0 Ecoblue των 150 ίππων που υποβοηθάται σε συγκεκριμένες φάσεις της λειτουργίας του από μια μικρή ηλεκτρική μηχανή, η οποία παίζει επίσης το ρόλο της μίζας και της γεννήτριας, που τροφοδοτείται - και αυτή – από μπαταρία λιθίου 48V, σαφώς μικρότερης όμως χωρητικότητας σε σχέση με αυτήν του PHEV. Η μπαταρία αυτή φορτίζεται αποκλειστικά κατά την κίνηση του οχήματος, ενώ ο 2.0 Ecoblue συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων σχέσεων. 

Επειδή, όμως, τα «συμβατικά» μοντέλα έχουν ακόμα μέλλον, στη βάση της γκάμας του νέου Kuga συναντάμε εξελιγμένες μονάδες εσωτερικής καύσης. Πρόκειται για έναν τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρου, ισχύος 150 PS καθώς επίσης και έναν τετρακύλινδρο “EcoBlue” diesel επίσης 1,5 λίτρου με ισχύ 120 ίππων, αλλά με μεγαλύτερη ροπή, 300 Nm έναντι 240 Nm των κινητήρων βενζίνης. Αυτός είναι που προσφέρει και την απολύτως χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου (4,7-4,9 λίτρα/100 χλμ.), μετά βέβαια το Kuga PHEV.

Διαθέσιμος, τέλος, είναι ένας ακόμα 2.0 Ecoblue κινητήρας diesel με 190 ίππους. Είναι αυτός που κινεί την τετρακίνητη έκδοση του Ford Kuga και συνδυάζεται με αυτόματο 8-άρι κιβώτιο (με μετατροπέα ροπής).

Σημειώστε ότι σε όλες τις περιπτώσεις στάνταρ είναι ο επιλογέας λειτουργίας οδήγησης (Normal, Eco, Sport, Slipery, Deep Snow / Sand) που προσαρμόζει στις συνθήκες τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου φροντίζοντας να διατηρείται η μέγιστη δυνατή πρόσφυση.

Το μέγεθος της άνεσης

Το Ford Kuga έχει τον τρόπο του να δείχνει ότι είναι όχι απλά μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του (κάτι που αποτελεί πεπατημένη στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας), αλλά με απόλυτα κριτήρια μεγάλο, διαθέτοντας όμως και τη σχετική κομψότητα που του επιτρέπει να μην δείχνει ογκώδες.

Με τη γλώσσα των αριθμών, η αύξηση του μήκους στα 4.614 mm και του πλάτους στα 1883 mm έδωσε τη δυνατότητα στη Ford να διεκδικήσει την κορυφή στον τομέα των εσωτερικών χώρων, προσφέροντας όχι μόνο τον μεγαλύτερο για την κατηγορία «αέρα» για τα πόδια των πίσω επιβατών, αλλά και τον μεγαλύτερο χώρο αποσκευών. Προσθέστε σε αυτά τον αυξημένο χώρο για το κεφάλι, προσθέστε και τα 475 λίτρα του πορτμπαγκάζ που χάρη στο συρόμενο πίσω κάθισμα - που επιπλέον είναι και πλήρως διαιρούμενο (60-40) και διαθέτει τη δυνατότητα ανεξάρτητης μετακίνησης εμπρός / πίσω των δύο τμημάτων του – μπορούν να αυξηθούν στα 645 λίτρα, και έχετε ένα εξαιρετικά ευρύχωρο SUV. 

Σημειώστε ότι ακόμα και με τα καθίσματα πλήρως τραβηγμένα προς τα εμπρός, υπάρχει ακόμα αρκετός χώρος για τα γόνατα των ψηλών επιβατών που θα βρεθούν στο πίσω κάθισμα. Ενώ η “έξυπνη”, ελαστική εταζέρα που στηρίζεται στην πίσω πόρτα και προσαρμόζεται στον όγκο των αποσκευών χωρίς να χρειάζεται να αφαιρεθεί ποτέ, συγκαταλλέγεται μεταξύ των χαρακτηριστικών του Kuga που αναβαθμίζουν τη χρηστικότητά του.

Και δεν είναι μόνο οι χώροι που δημιουργούν το αίσθημα της άνεσης στους επιβάτες, είναι και η ηχομόνωση που εξασφαλίζει ότι αυτοί δύσκολα θα ενοχληθούν από τους εξωτερικούς θορύβους. Οι μετρήσεις της Ford, μάλιστα δείχνουν ότι τα επίπεδα θορύβου στην καμπίνα του Kuga είναι της τάξης των 69 dB(A), αντίστοιχα δηλαδή του θορύβου που προκαλεί ένα πλυντήριο πιάτων!

Υψηλή τεχνολογία

Το νέο Ford Kuga είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά σε πέντε επίπεδα εξοπλισμού (Trend, Titanium, ST-Line, ST-Line X και Vignale). Ενώ συνοδεύεται, από ένα αναβαθμισμένο και εμπλουτισμένο τεχνολογικό πακέτο από στάνταρ προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, αλλά και υψηλού επιπέδου συνδεσιμότητα.

Ανάλογα με την έκδοση το Kuga εφοδιάζεται με μια σειρά προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης όπως τα Cross Traffic Alert, Evasive Steering Assist, Post Collision Braking. Νέες τεχνολογίες Stop & Go, Speed Sign Recognition και το πολύ χρήσιμο Lane Keeping Aid (υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας) βοηθούν τους οδηγούς να κινούνται στην πυκνή κυκλοφορία της πόλης και στον αυτοκινητόδρομο με μεγαλύτερη ασφάλεια, ενώ ο προληπτικός φωτισμός στροφών (καθώς και εκείνος που βασίζεται στην οδική σήμανση) διευκολύνουν την οδήγηση στο σκοτάδι. Η τεχνολογία Head-up display βοηθά τους οδηγούς να διατηρούν την προσοχή τους στραμμένη στο δρόμο, ενώ το Active Park Assist επιτρέπει πλήρως αυτοματοποιημένους ελιγμούς στάθμευσης απλά με το πάτημα ενός διακόπτη. Προσφέρονται, λοιπόν, τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, που το νέο μοντέλο διαθέτει κάτω από την «ομπρέλα» με την ονομασία Ford Co-Pilot360, οι οποίες αναβαθμίζουν περαιτέρω την ασφάλεια και διευκολύνουν την οδήγηση και το παρκάρισμα.

Το νέο Kuga προσφέρει, επίσης, ακόμα πιο «διαισθητικά» χαρακτηριστικά άνεσης και υποστήριξης της οδήγησης, όπως το μόντεμ FordPass Connect, το οποίο βοηθά στην καλύτερη διαχείριση του Kuga Plug-In Hybrid με τις νέες λειτουργίες εξηλεκτρισμένων οχημάτων για την εφαρμογή FordPass. Διαθέσιμες είναι και άλλες προηγμένες τεχνολογίες όπως η θέση ασύρματης φόρτισης για κινητό τηλέφωνο και σύστημα infotainment SYNC 3 της Ford, το οποίο υποστηρίζεται από μία κεντρική οθόνη αφής 8 ιντσών. Επίσης, τo premium ηχοσύστημα της B&O υπόσχεται μία εμπειρία ήχου υψηλής ποιότητας, ενώ για πρώτη φορά υιοθετείται ένας φιλικός στο χρήστη, ευανάγνωστος πίνακας οργάνων LCD 12,3 ιντσών με τεχνολογία “true colour”.

Σημειώστε ότι το νέο Kuga προσφέρεται με Ford on-line bonus (όφελος 300€) και εξαιρετικά χαμηλό επιτόκιο 0,99% για 12 – 60 μήνες με χρηματοδότηση Ford Finance. Επιπλέον προσφέρεται και με όφελος test-drive. Ενώ χαρακτηριστικό της εμπιστοσύνης με την οποία περιβάλλει η Ford το Kuga είναι η 8-ετής γενική εγγύηση, που είναι και η μεγαλύτερης χρονικής διάρκειας εγγύηση που προσφέρεται στη χώρα μας.