Ας χρησιμοποιεί και ο ίδιος το Μετρό

Πολλές φορές έχουμε αναρωτηθεί τι θα κάναμε, αν ήμασταν στη θέση του Υπουργού Μεταφορών κ.Κ.Αχ.Καραμανλή. Δηλαδή, πως θα διαχειριζόμασταν επικοινωνιακά το γεγονός ότι θα είχαμε παραλάβει τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης διαλυμένες και ακόμα κι αν είχαμε υπερφυσικές ικανότητες δεν θα μπορούσαμε να τις έχουμε βελτιώσει με τρόπο ορατό στους πολίτες μέσα σε μερικούς μήνες. 

Συμβαίνει κάτι ενδιαφέρον με αυτή την κυβέρνηση. Οι πολίτες ξέρουν ότι το κράτος διαλύθηκε στα χρόνια της κρίσης και αποδιαλύθηκε κατά την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ. Ξέρουν επίσης ότι ο βαθμός της διάλυσης υποδομών όπως οι δημόσιες, αστικές συγκοινωνίες είναι τόσο μεγάλος που δεν γίνεται να ανασυγκροτηθούν από τη μία στιγμή στην άλλη.

Είμαστε απολύτως βέβαιοι πως αν ο υπουργός επικοινωνούσε με κάθε πολίτη που αυτές τις μέρες ποστάρει έξαλλος στα σόσιαλ μήντια την αγανάκτησή του για την κατάσταση στο ΜΕΤΡΟ, θα διαπίστωνε ότι γνωρίζει επακριβώς το πρόβλημα.

Όλα όμως έχουν κι ένα όριο.

 Από μία στιγμή και μετά, ακόμα και αυτοί που κατανοούν ένα πρόβλημα θέλουν να το δουν να επιλύεται ή έστω να βλέπουν ότι γίνεται μια συστηματική προσπάθεια να λυθεί.

Είναι εξαιρετικά πιθανό ο κ.Καραμανλής να έχει χάσει τον ύπνο του για το θέμα των αστικών συγκοινωνιών στη συγκυρία, μάλιστα, της πανδημίας.

Όμως αυτό δεν το βλέπει κανείς. Αντιθέτως, οι πολίτες εισπράττουν ως μήνυμα ότι θα έπρεπε να είναι και ευχαριστημένοι από την κατάσταση. 

Λυπούμαστε αλλά στην πολιτική δεν λειτουργεί έτσι κι ενώ οι αντίπαλοί της κατηγορούν την κυβέρνηση για «υπερ-επικοινωνισμό», η κυβέρνηση, στην πραγματικότητα, δεν επικοινωνεί με τους πολίτες ούτε στοιχειωδώς και όταν το κάνει επιλέγει λάθος ύφος και τόνους.

Δεν είναι τυχαίο που ο πρωθυπουργός έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη της συντριπτικής πλειοψηφίας των πολιτών, ακόμα κι αυτών που δεν ψήφισαν ΝΔ το 2019. 

Αυτό οφείλεται πρωτίστως στο ύφος του. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν κομπάζει ποτέ και για τίποτα. Δίνει σε όλους την εντύπωση ότι γνωρίζει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει κάθε πολίτης και ότι προσπαθεί να επιλύσει τα προβλήματα που προκαλούν αυτές τις δυσκολίες και ότι εργάζεται σκληρά για να βελτιώσει την καθημερινότητα καθενός ξεχωριστά και τελικά όλων μαζί. 

Γιατί οι υπουργοί του δεν προσπαθούν να τον μιμηθούν;

Η εικόνα που έχουν οι πολίτες είναι ότι οι δημόσιες αστικές συγκοινωνίες είναι χειρότερες από ποτέ. Σε αυτή την εντύπωση σίγουρα έχει συμβάλλει ο εκνευρισμός που προκαλεί η αγωνία της πανδημικής κρίσης αλλά στην παρούσα συγκυρία κανένας υπουργός δεν μπορεί να ζητάει από τους πολίτες κατανόηση, χωρίς να δείχνει ο ίδιος ότι κατανοεί και εργάζεται νυχθημερόν για την επίλυση του προβλήματος.

Τι θα κάναμε στη θέση του κ.Καραμανλή; 

Μάλλον θα αποφασίζαμε να πηγαίνουμε κάθε μέρα στο γραφείο μας στο υπουργείο με το ΜΕΤΡΟ, θα περιμέναμε το συρμό μαζί με τους υπόλοιπους επιβάτες για τα δέκα, ατελείωτα λεπτά που μεσολαβούν ανάμεσα στα δρομολόγια, στριμωγμένοι κι εμείς μαζί τους στην αποβάθρα, λιώνοντας από τον ιδρώτα, με την αφόρητη δυσφορία που προκαλεί η μάσκα και στη συνέχεια θα κάναμε τη διαδρομή στριμωγμένοι μέσα στο συρμό, ρίχνοντας άγριες ματιές προς όσους δεν φοράνε μάσκα ή ακούγοντας τους καυγάδες που ξεσπάνε κάθε τόσο στους συρμούς για αυτό το θέμα.

Θα το κάναμε κάθε μέρα, όλο το καλοκαίρι. Και δεν πρόκειται για λαϊκισμό σε καμία περίπτωση αλλά και ως λαϊκισμός να εκληφθεί δεν είναι του είδους που προκαλεί βλάβη. 

Ο κ.Καραμανλής είναι ένας σοβαρός και ευγενικός άνθρωπος που για την ώρα δείχνει ότι διαχειρίζεται άλλα θέματα του υπουργείου του που αφορούν και δημόσιο χρήμα με μεγάλη σύνεση αλλά την ίδια στιγμή δίνει την εντύπωση ότι ανήκει σε άλλο κόσμο. Όλοι ξέρουμε ότι δεν έχει χρησιμοποιήσει ποτέ στη ζωή του Μέσο Μαζικής Μεταφοράς γιατί δεν χρειάστηκε. 

Τώρα όμως είναι Υπουργός Μεταφορών και θέλουμε να πετύχει γιατί δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια για τη χώρα και για να πετύχει πρέπει να έχει εποπτεία του αντικειμένου.

Ας πηγαίνει στο γραφείο με το ΜΕΤΡΟ, με τη ζέστη, το συνωστισμό, φορώντας τη μάσκα. Στοιχηματίζουμε δε ότι αν το αποφασίσει, τότε σύντομα όλα στις δημόσιες συγκοινωνίες θα βελτιωθούν θεαματικά κι αν μη τι άλλο οι πολίτες θα γνωρίζουν ότι κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί.