Οι έφηβοι λαμβάνουν εκατοντάδες ειδοποιήσεις στα smartphone καθημερινά
Shutterstock
Shutterstock

Οι έφηβοι λαμβάνουν εκατοντάδες ειδοποιήσεις στα smartphone καθημερινά

Μερικά παιδιά παίρνουν τα smartphone τους μόνο δύο φορές την ημέρα και άλλα παιδιά ελέγχουν τις ειδοποιήσεις τους έως και 498 φορές μέσα σε 24 ώρες. Η χρήση κυμαίνεται από λίγα λεπτά έως 16 ώρες καθημερινά, σύμφωνα με νέα έρευνα που βασίζεται σε δεδομένα που παρακολουθούνται με άδεια.

Οι κορυφαίες χρήσεις κατά τη διάρκεια της σχολικής ημέρας ήταν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το YouTube και τα παιχνίδια. Πολλοί είπαν ότι το TikTok είναι ακαταμάχητο. Ένας μαθητής της 6ης δημοτικού το περιέγραψε ως ιδανικό για όταν έχεις 10 ελεύθερα λεπτά.

«Δε χρειάζεται πραγματικά να το σκεφτείτε, όπως στο YouTube που πρέπει να μπείτε, πρέπει να ψάξετε για κάτι, πρέπει να βρείτε ένα βίντεο που θέλετε να παρακολουθήσετε», είπε ο μαθητής της 6ης δημοτικού, σύμφωνα με την έκθεση. «Το TikTok, είναι πραγματικά εκεί. Μπορείτε να το ανοίξετε όποτε θέλετε. Και ακόμη και σε σύντομο χρονικό διάστημα, μπορείτε να παρακολουθήσετε τουλάχιστον δύο ή τρία βίντεο».

Η έκθεση δημοσιεύθηκε από την Common Sense και το Νοσοκομείο Παίδων C.S. Mott του Πανεπιστημίου του Michigan Medicine. Η Common Sense είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός αφιερωμένος στη δημιουργία τεχνολογίας και ψυχαγωγικής καθοδήγησης για οικογένειες και σχολεία.

Ορισμένοι έφηβοι ανέφεραν ότι χρησιμοποιούν προληπτικά λειτουργίες «μην ενοχλείτε» και θέλουν να διαχειρίζονται ενεργά πώς το τηλέφωνό τους επηρεάζει την ημέρα τους. Η Common Sense εκτιμά ότι το 43% των παιδιών, που είναι μεταξύ 8 και 12 ετών, έχουν smartphone και έως και το 95% των εφήβων ηλικίας 13 έως 18 ετών.

Τα παιδιά που συμμετείχαν στη μελέτη περιελάμβαναν 203 νέους 11 έως 17 ετών στις ΗΠΑ που συμφώνησαν να παρακολουθείται η δραστηριότητά τους στο smartphone τους από μια εφαρμογή για μία εβδομάδα. Οι συμμετέχοντες ήταν μόνο χρήστες smartphone Android, επειδή τα τηλέφωνα Apple δε μοιράζονται δεδομένα με τους ερευνητές με τον ίδιο τρόπο που κάνουν τα τηλέφωνα Android. Μεταξύ των ερωτημάτων που προσπάθησαν να απαντήσουν οι ερευνητές ήταν πόσο συχνά λαμβάνουν ειδοποιήσεις τα παιδιά, πόσο χρησιμοποιούν τα τηλέφωνά τους στο σχολείο, πόσο τη νύχτα και πόση ένταση ή απογοήτευση έχουν για τα smartphone τους και πώς το διαχειρίζονται αυτό.

Η μελέτη διαπίστωσε ότι:

Σε μια τυπική μέρα, οι έφηβοι λαμβάνουν 237 ειδοποιήσεις με περίπου το 25% από αυτές να φτάνουν κατά τη διάρκεια του σχολείου και το 5% τη νύχτα.

Ο μέσος όρος χρήσης τηλεφώνου κατά τη διάρκεια του σχολείου είναι 43 λεπτά.

Οι πολιτικές του σχολικού τηλεφώνου ποικίλλουν πολύ, από σχολείο σε σχολείο και από τάξη σε τάξη, και δεν επιβάλλονται πάντα.

Οι έφηβοι χρησιμοποιούν τα τηλέφωνά τους για να ξεκουραστούν πριν κοιμηθούν, μερικές φορές ακούγοντας μουσική, αλλά μερικές φορές μεταφέρουν την ώρα του ύπνου τους αργότερα επειδή περνούν χρόνο με το τηλέφωνό τους για να καλύψουν τη διαφορά μετά από μια κουραστική μέρα.

«Τα καλά νέα είναι ότι πολλοί νέοι ανέφεραν ότι έχουν γίνει πιο έξυπνοι σχετικά με τις προσπάθειες του τηλεφώνου τους να τους προσελκύσει και λαμβάνουν μέτρα για να προστατεύσουν την ψηφιακή τους ευημερία, όπως να θέσουν χρονικά όρια και να δώσουν προτεραιότητα σε ορισμένους τύπους ειδοποιήσεων», έγραψε ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Common Sense, James P. Steyer, JD, ο οποίος έχει ιστορικό δικηγόρου πολιτικών δικαιωμάτων. «Αλλά το επιχειρηματικό μοντέλο αυτών των εφαρμογών και συσκευών εξαρτάται από τους νέους που παίρνουν τα τηλέφωνά τους και ασχολούνται με αυτά όσο το δυνατόν περισσότερο, και είναι σαφές ότι οι έφηβοι αγωνίζονται να θέσουν όρια».

Οι συντάκτες της αναφοράς πρότειναν να κοιτάξουν οι γονείς μαζί με το παιδί τους τις ρυθμίσεις ειδοποιήσεων στο δικό τους τηλέφωνο και στο δικό του, και να συζητήσουν ποιες εφαρμογές στέλνουν περισσότερες ειδοποιήσεις και πώς να προσαρμόσουν τις ρυθμίσεις για να αποφύγουν επιπλέον διακοπές.

Οι συγγραφείς πρότειναν επίσης ότι «το να σταματήσεις να σκέφτεσαι πώς το τηλέφωνό σου προσπαθεί να τραβήξει την προσοχή σου μπορεί να οδηγήσει σε εξαιρετικές συζητήσεις στις οικογένειες και τις τάξεις και μπορεί να δώσει στους χρήστες την αίσθηση του ελέγχου, του πόσο χρησιμοποιούν το smartphone τους».