Η νέα ισχυρή Εθνική Τράπεζα επενδύει στην τεχνολογία
Φωτογραφία Αρχείου
Φωτογραφία Αρχείου

Η νέα ισχυρή Εθνική Τράπεζα επενδύει στην τεχνολογία

Η Εθνική Τράπεζα έπρεπε πρώτα να αλλάξει και να τερματίσει τις «ουρές» και την παλαιά της εικόνα, για να αλλάξει το λογότυπό της. Έπρεπε να κάνει πρώτα την αλλαγή για να το παρουσιάσει σε παλαιούς και νέους πελάτες. Και το πέτυχε. Αυτό ήταν το πνεύμα του CEO της Εθνικής Τράπεζας, Παύλου Μυλωνά, στην παρουσίαση του rebranding της τράπεζας, που σηματοδοτεί την επιστροφή της νέας Εθνικής Τράπεζας στο ισχυρό της βάθρο.

Ο κ. Μυλωνάς έκανε την αναδρομή στο ταξίδι της Εθνικής Τράπεζας προς το μέλλον, διανθίζοντας με ειδήσεις: «Το 2028 δεν υπήρχε άνθρωπος να πιστεύει ότι θα τα καταφέρουμε με 22,5 δισ. ευρώ κόκκινα δάνεια. Σήμερα έχουν υποχωρήσει στο ένα δισ. ευρώ και μάλιστα χωρίς αύξηση κεφαλαίου.

Έχουμε επενδύσει στην τεχνολογία, σχεδόν τα διπλάσια σε σχέση με τον ανταγωνισμό τα τελευταία χρόνια», είπε ο κ. Μυλωνάς. Και υπολόγισε ότι έχουν επενδυθεί τα τελευταία χρόνια περί τα 400 εκατ. ευρώ στην ψηφιοποίηση της τράπεζας.

Το βλέπετε παντού», είπε. «Στις διάφορες εφαρμογές apps. Σήμερα βγήκε καινούργιο app για τους νέους. Αλλά ειδικά η αλλαγή στο core banking, ήταν σαν εγχείρηση ανοικτής καρδίας σε μαραθώνιο. Σε δύο χρόνια όμως, η Εθνική θα είναι από τις ελάχιστες τράπεζες στην Ευρώπη, με πλήρως ψηφιοποιημένο core banking. Χρησιμοποιούμε Data Analytics και Τεχνητή Νοημοσύνη για συμμόρφωση υποχρεώσεων και ρίσκο πελατών».

Ωστόσο, η Εθνική διατηρεί τον παραδοσιακό χαρακτήρα της καθώς, όπως είπε ο κ. Μυλωνάς, «είναι η τράπεζα των Ελλήνων εδώ και 183 χρόνια». Αλλά για να γίνουν οι αλλαγές έπρεπε να αλλάξουν και οι νοοτροπίες. «Ήμασταν λίγο δημόσιο, τώρα όχι. Τώρα έρχονται νέοι άνθρωποι, υπάρχει buzz. Ήταν δύσκολη άσκηση η διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού της Εθνικής».

Η νέα Εθνική έχει στο επίκεντρο τον πελάτη, είπε ο κ. Μυλωνάς. Με σύγχρονη οργάνωση με διαφορετικές ομάδες, για την εταιρική τραπεζική, το RRF, το ξενοδοχειακό κλάδο, το back office, τη λιανική, που κάποτε ήταν συνυφασμένη με τι ουρές: «Δεν υπάρχουν ουρές σήμερα. Το 97% των συναλλαγών γίνεται εκτός καταστήματος.

Στο κατάστημα πας για να πάρεις συμβουλές». Και μαζί με αυτές τις βελτιώσεις και αλλαγές κατέληξε, «έρχονται νέες ευθύνες: Το ESG, οι στόχοι για τη μείωση των ρύπων, οι ΑΠΕ, τα προϊόντα για εμάς και τους πελάτες, η κοινωνία».

Τα τέσσερα Α της Εθνικής όπως τα απέδωσε ο πρόεδρος Γκίκας Χαρδούβελης

Ενώ η Εθνική Τράπεζα μετεξελίσσεται συνεχώς παραμένει πιστή στις τέσσερεις αξίες της: «Είναι τράπεζα ανθρώπινη , αξιόπιστη, αναπτυξιακή και αποτελεσματική», είπε ο πρόεδρος της Εθνικής Τράπεζας Γκίκας Χαρδούβελης. «Τα τέσσερα Α. Και οδηγεί τις εξελίξεις», σημείωσε.

Ο κ. Χαρδούβελης εξήγησε, ότι η νέα εικόνα της Εθνικής, σηματοδοτεί μία νέα εποχή και συγχρόνως αναδεικνύει τη μεγάλη αλλαγή που έχει συντελεστεί στην τράπεζα τα τελευταία χρόνια.

«Η ανανεωμένη εταιρική εικόνα έρχεται την κατάλληλη στιγμή», είπε. «Έρχεται, μετά τη μεγάλη επιτυχία στη διάθεση του 22% των μετοχών της από το ΤΧΣ, το οποίο ήταν ηχηρή ψήφος εμπιστοσύνης στην Εθνική Τράπεζα, το τραπεζικό σύστημα και την εθνική οικονομία».

Όπως είπε ο κ. Χαρδούβελης, η Εθνική γίνεται ξανά η τράπεζα που οδηγεί τις εξελίξεις στο ελληνικό χρηματοπιστωτικό σύστημα, στέκεται δίπλα σε όλους τους Έλληνες ανεξαρτήτως φύλου ή ηλικίας και αποτελεί την πρώτη επιλογή για τους πελάτες της. «Η Εθνική είναι μια πλέον μια σύγχρονη και ανταγωνιστική Τράπεζα που συγχρόνως διατηρεί και τον παραδοσιακό της χαρακτήρα», κατέληξε.

Το νέο λογότυπο παρουσίασε η κ. Χαρά Νταλέκου, Γενική Διευθύντρια Μάρκετινγκ του Ομίλου της Εθνικής Τράπεζας, που ανέλυσε πως η νέα εταιρική εικόνα της Εθνικής υποστηρίζεται ταυτόχρονα από σύγχρονη, ανθρωποκεντρική καμπάνια και ανοίγει το διάλογο με το κοινό.

«Η διαδικασία ανανέωσης της εταιρικές εικόνας δεν ήταν μια εύκολη προσπάθεια, αλλά μια μεγάλη πρόκληση καθώς έπρεπε να σεβαστεί την κληρονομία του χθες και να ενσωματώσει όλα όσα έγιναν τα τελευταία χρόνια και την οδήγησαν στη νέα εποχή», είπε.

Όπως εξήγησε η κ. Νταλέκου, η ανανεωμένη εταιρική εικόνα αντλεί έμπνευση από τη μακρόχρονη ιστορία της τράπεζας, διατηρώντας το εμβληματικό κτίριο στο επίκεντρο και αξιοποιώντας περαιτέρω το σχήμα της έλλειψης ως σύμβολο συνεχούς εκσυγχρονισμού, ανανέωσης και διαρκούς εξέλιξης.