<p>Η Baidu μεταφέρει επιβάτες με ρομπο-ταξί σε προάστιο του Πεκίνου και έχει ήδη αρπάξει το 10% της αγοράς</p>
Baidu - Ρομποτικά ταξί στο Πεκίνο χωρίς ανθρώπινο δυναμικό
Shutterstock
Shutterstock

Baidu - Ρομποτικά ταξί στο Πεκίνο χωρίς ανθρώπινο δυναμικό

<p>Η Baidu μεταφέρει επιβάτες με ρομπο-ταξί σε προάστιο του Πεκίνου και έχει ήδη αρπάξει το 10% της αγοράς</p>

Η κινεζική εταιρεία τεχνολογίας Baidu ανακοίνωσε την Παρασκευή ότι μπορεί πλέον να λειτουργεί ρομποτικά τα οχήματα των ταξί -σε ένα τμήμα της πρωτεύουσας- χωρίς ανθρώπινο δυναμικό. 

Σύμφωνα με το CNBC, η κίνηση αυτή εξαλείφει σε μεγάλο βαθμό το κόστος εργασίας για τη λειτουργία των ταξί. 

Σε διάστημα μικρότερο των δύο ετών, τα ρομποταξί του κινεζικού τεχνολογικού κολοσσού Baidu έχουν «αρπάξει» περίπου το 10% της αγοράς ride-hailing σε ένα προάστιο του Πεκίνου, ανακοίνωσε η εταιρεία.

Σήμερα η εταιρεία τεχνολογίας Baidu διαχειρίζεται περισσότερα από 100 ρομπο-ταξί, με το κάθε όχημα να εκτελεί κατά μέσο όρο πάνω από 20 δρομολόγια την ημέρα. Βάσει κανονισμού, τουλάχιστον ένας υπάλληλος πρέπει να βρίσκεται στο όχημα με τους επιβάτες. 

Σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδει το CNBC, το μόνο μέρος του Πεκίνου όπου η Baidu μπορεί να χρεώσει για δρομολόγια σε δημόσιες οδούς είναι το προάστιο Yizhuang. Το προάστιο είναι ο κύριος χώρος δοκιμών και λειτουργίας του δημόσιου δρόμου ρομπο-ταξί της Baidu στην πόλη του Πεκίνου.

Τον Νοέμβριο του 2021, οι τοπικές αρχές επέτρεψαν στην Baidu και στην ανταγωνιστική εταιρεία robotaxi Pony.ai να χρεώνουν ναύλους για τις βόλτες. Οι χρήστες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς μπορούν να κάνουν κράτηση για βαριά επιδοτούμενες βόλτες με ρομπο-ταξί μέσω των εφαρμογών των εταιρειών.

Οι μετοχές της Baidu αυξήθηκαν για λίγο περισσότερο από 15% κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων στο Χονγκ Κονγκ την Παρασκευή.

Η μετοχή έκλεισε στα χαμηλά οκτώ εβδομάδων την Πέμπτη, αφού η εταιρεία αποκάλυψε το Ernie bot που υποστηρίζεται από τεχνητή νοημοσύνη, έναν κινεζόφωνο αντίπαλο του ChatGPT. Ο CEO Robin Li ανέφερε ότι το Ernie bot της εταιρείας δεν ήταν τέλειο και τόνισε την ανάγκη βελτίωσης του προϊόντος.

Διαβάστε ακόμη: 

Τεχνητή νοημοσύνη εναντίον κυκλοφοριακής συμφόρησης