Το Reuters αποθεώνει το Μετρό στον Πειραιά και το ψηφιδωτό στον νέο σταθμό

Το Reuters αποθεώνει το Μετρό στον Πειραιά και το ψηφιδωτό στον νέο σταθμό

Σε υπόγειο θολωτό πέρασμα, πλήθος κόσμου μελετά εκθέματα πίσω από βιτρίνες. Άλλοι κοιτάζουν κάτω από τα πόδια τους και το γυάλινο δάπεδο ψηφιδωτό από σπίτι του 4ου αιώνα π.Χ., το οποίο περιβάλλεται από κεραμικά και άλλα οικιακά αντικείμενα.

Ωστόσο, δεν είναι επισκέπτες μουσείου, αλλά επιβάτες σε νέα γραμμή του μετρό που συνδέει το θαλάσσιο λιμάνι, το οποίο εξυπηρετεί την Αθήνα, με το αεροδρόμιό της, αναφέρει το Reuters σε αφιέρωμά του για τον νέο σταθμό του Πειραιά.

Όπως αναφέρει το διεθνές ειδησεογραφικό πρακτορείο, μίνι έκθεση αντικειμένων, η οποία περιλαμβάνει επίσης αυθεντικά μέρη και αντίγραφα αρχαίου συστήματος άρδευσης πηγαδιών και στέρνων, είναι ενσωματωμένη στη δομή του τερματικού σταθμού, που εγκαινιάστηκε τον περασμένο μήνα.

Ο κατασκευαστής της Αττικό Μετρό, συνεργάστηκε στενά με τους αρχαιολόγους για τη δημιουργία του, ενώ η έκθεση αποτελεί δείγμα χιλιάδων τεχνουργημάτων που βρέθηκαν κατά την κατασκευή της γραμμής.

«Δίνουμε στον επιβάτη μικρή γεύση από καθημερινή στιγμή σε (αρχαίο) Πειραϊκό σπίτι», δήλωσε η αρχαιολόγος Στέλλα Χρυσουλάκη στο Reuters.

Με τόση ιστορία κρυμμένη, η κατασκευή υπόγειων γραμμών του μετρό στην Ελλάδα -η πρώτη εγκαινιάστηκε στο κέντρο της Αθήνας το 2000- αποτελούσε πάντα λεπτό ζήτημα.

«Έχουμε αποδείξει εδώ στον Πειραιά ότι ιστορία και νεωτερικότητα μπορούν να συνυπάρξουν. Υπάρχει πάντα τρόπος», δήλωσε στο Reuters ο διευθυντής του έργου της Αττικό Μετρό Ευάγγελος Κολοβός, οι ομάδες εργασίας του οποίου έπρεπε να προσαρμοστούν στις ανάγκες των αρχαιολόγων χωρίς να καθυστερήσουν το έργο ή να ξεπεράσουν τα 730 εκατ. ευρώ του προϋπολογισμού.

Σπάνια ευρήματα

Δουλεύοντας σε βάθος έως και 17 μέτρων, η αρχαιολογική ανασκαφή διήρκεσε δέκα χρόνια και κάλυψε 7.500 τετραγωνικά μέτρα, καθώς κατασκευάστηκαν έξι σταθμοί και σήραγγα 7,6 χιλιομέτρων.