Προ ημερησίας συζήτηση στη Βουλή για την παιδεία ζητά η ΝΔ

Προ ημερησίας συζήτηση στη Βουλή για την παιδεία ζητά η ΝΔ

Με αίτημα που απέστειλε σήμερα ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκος Μητσοτάκης προς τον Πρόεδρο της Βουλής, ζητά τη διεξαγωγή προ Ημερησίας Διατάξεως Συζήτησης στη Βουλή για την Παιδεία.

Ειδικότερα, σε σχετική ανακοίνωση υπογραμμίζει ότι «η πολιτική που ασκεί μέχρι σήμερα η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ στον τομέα της παιδείας αποτελεί οδοστρωτήρα για το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας» και επισημαίνει πρωτοφανείς αποφάσεις ιδεοληψίας και ανικανότητας, που υποβαθμίζουν δραματικά τη δημόσια και διαλύουν την ιδιωτική εκπαίδευση.

Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρει ότι αποφάσεις που λαμβάνονται με ιδεολογική εμμονή προδίδουν «κομματοκρατία και αναξιοκρατία, εξίσωση προς τα κάτω, πολιτική παραπλάνηση, αυταρχισμό και επιβολή των βίαιων μειοψηφιών, εκπαιδευτικό επαρχιωτισμό και απομόνωση». Αλλά και «απόρριψη στοιχείων που επιβάλλεται να χαρακτηρίζουν τις αλλαγές στην παιδεία: συναίνεση, αριστεία, αξιοποίηση νέων τεχνολογιών και εφαρμογή βέλτιστων πρακτικών που αφορούν στη διδασκαλία και στη μάθηση».

Ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας σημειώνει, ταυτόχρονα, μια σειρά από αποφάσεις που οφείλονται σε κυβερνητική ανικανότητα όπως η υποβάθμιση της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τα κενά στην έναρξη της προηγούμενης σχολικής χρονιάς, η εγκατάλειψη του ολοήμερου σχολείου, η περιθωριοποίηση της ξενόγλωσσης παιδείας και η πειραματική αντιμετώπιση της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό.

Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρει ότι από τις αρχές του 2015 περισσότερες από 100 αποσπασματικές ρυθμίσεις έχουν αποσαρθρώσει όλες τις βαθμίδες της Παιδείας, ενώ με το νομοσχέδιο που τώρα κατέθεσε ο αρμόδιος Υπουργός επιχειρεί να θέσει την ιδιωτική εκπαίδευση υπό πλήρη κρατικό έλεγχο.

«Το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας», καταλήγει ο κ. Μητσοτάκης, «είναι καθοριστικής σημασίας για το παρόν και το μέλλον των Ελλήνων πολιτών. Η ολοκληρωτική αποσύνθεσή του θα έχει ανυπολόγιστες συνέπειες. Η ελληνική Παιδεία έρχεται από τα βάθη των αιώνων. Αποτελεί παγκόσμιο πολιτισμικό φάρο που ακτινοβολεί μέχρι σήμερα σε πείσμα των συχνά αντίξοων ιστορικών συνθηκών. Κανείς δεν δικαιούται να τη στερήσει από τις επόμενες γενιές. Πλησιάζουμε στην έναρξη του νέου σχολικού και ακαδημαϊκού έτους και είναι επείγον να ληφθούν διορθωτικά μέτρα».

Το αίτημα της ΝΔ

Αίτηση για διεξαγωγή προ Ημερησίας Διατάξεως Συζήτηση (κατ' άρθρον 143 παρ.2 ΚτΒ)

Προς: τον Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων, κ. Νικόλαο Βούτση

H πολιτική που ασκεί μέχρι σήμερα η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στον τομέα της παιδείας αποτελεί οδοστρωτήρα για το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας.

Οι πολυάριθμες, πρωτοφανείς αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας αποτελούν προϊόν ιδεοληψίας και ανικανότητας, ενώ οι κυβερνητικές επιλογές υποβαθμίζουν τη δημόσια εκπαίδευση και διαλύουν την ιδιωτική εκπαίδευση.

Όσες έχουν ιδεοληπτικό πρόσημο εμφανίζουν συνοχή και συνέπεια. Προδίδουν έναν πρωτόγνωρο κώδικα αρχών, οι οποίες τις διέπουν: κομματοκρατία και αναξιοκρατία, εξίσωση προς τα κάτω, πολιτική παραπλάνηση, αυταρχισμός και επιβολή των βίαιων μειοψηφιών, εκπαιδευτικός επαρχιωτισμός και απομόνωση, καθαγίαση των μέσων εφόσον εξυπηρετούν συγκεκριμένους σκοπούς.

Παράλληλα, εμφατικά δηλώνουν μια καθολική απόρριψη στοιχείων που επιβάλλεται να χαρακτηρίζουν τις αλλαγές στην παιδεία: συναίνεση, αριστεία, αξιοποίηση νέων τεχνολογιών και εφαρμογή βέλτιστων πρακτικών που αφορούν στη διδασκαλία και στη μάθηση.

Όσες οφείλονται σε ανικανότητα έχουν κυριολεκτικά διαλύσει όλα τα συστατικά μέρη του εκπαιδευτικού συστήματος της Xώρας: η πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση υποβαθμίζεται με δραματικούς ρυθμούς, τα κενά στην έναρξη της προηγούμενης σχολικής χρονιάς ήταν πρωτοφανή σε αριθμό κάτι που δεν αναμένεται να αλλάξει.

Το ολοήμερο σχολείο εγκαταλείπεται και υποκαθίσταται από σχολείο περιορισμένου ωραρίου και περιορισμένων διδακτικών αντικειμένων με ψευδεπίγραφη μετονομασία. Η ξενόγλωσση παιδεία περιθωριοποιείται.

Η ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό αντιμετωπίζεται ως πεδίο πειραματισμών.

Η τριτοβάθμια εκπαίδευση επιστρέφει στον κομματισμό.

Η διά βίου μάθηση τείνει να αποτελέσει άγνωστο θεσμό.

Το επιστημονικό δυναμικό της χώρας έχει μεταναστεύσει και βρίσκεται λησμονημένο στο εξωτερικό.

Από τον Ιανουάριο του 2015 μέχρι σήμερα έχουν υιοθετηθεί μονομερώς, αποσπασματικά και χωρίς σχέδιο, περισσότερες από 100 ρυθμίσεις που έχουν αποσαρθρώσει όλες τις βαθμίδες της παιδείας, και μάλιστα ενώ υποτίθεται ότι διεξαγόταν Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία.

Το γεγονός ότι ο υπουργός Παιδείας εν μέσω θερινών διακοπών κατέθεσε νέο νομοσχέδιο για την Παιδεία με το οποίο επιχειρεί ουσιαστικά για ακόμη μια φορά να θέσει την ιδιωτική εκπαίδευση υπό πλήρη κρατικό έλεγχο, καθιστούν σαφές ότι η καταβαράθρωση της παιδείας για τη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ δεν σταματά εδώ.

Το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας είναι καθοριστικής σημασίας για το παρόν και το μέλλον των Ελλήνων πολιτών.

Η ολοκληρωτική αποσύνθεσή του θα έχει ανυπολόγιστες συνέπειες.

Η ελληνική παιδεία έρχεται από τα βάθη των αιώνων.

Αποτελεί παγκόσμιο πολιτισμικό φάρο που ακτινοβολεί μέχρι σήμερα σε πείσμα των συχνά αντίξοων ιστορικών συνθηκών.

Κανείς δεν δικαιούται να τη στερήσει από τις επόμενες γενιές.

Πλησιάζουμε στην έναρξη του νέου σχολικού και ακαδημαϊκού έτους και είναι επείγον να ληφθούν διορθωτικά μέτρα.

Για όλους τους ανωτέρους λόγους

Ζητώ,

Την διενέργεια προ Ημερησίας Διατάξεως Συζήτηση με θέμα την παιδεία.

Ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας και Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης

Κυριάκος Μητσοτάκης

Διαβάστε ακόμα: