Γ. Μπαμπινιώτης: Εισαγωγή μαθητών στα Πανεπιστήμια με πέντε βαθμούς

Γ. Μπαμπινιώτης: Εισαγωγή μαθητών στα Πανεπιστήμια με πέντε βαθμούς

Την εισαγωγή των μαθητών στα Πανεπιστήμια με πέντε βαθμούς, δηλαδή την επίδοση του Λυκείου και τεσσάρων εξεταζόμενων μαθημάτων πρότεινε ο Καθηγητής, τέως Πρύτανης του ΕΚΠ, Γιώργος Μπαμπινιώτης στη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

Πιο αναλυτικά, έκανε λόγο για κατάργηση «των εξαιρετικά δαπανηρών εξετάσεων από το ΥΠΕΘ με τις γνωστές πολλές δυσλειτουργίες» και πρότεινε οι εισαγωγικές εξετάσεις να διενεργούνται από τον ΕΘ.Ο.Ε. (Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων) με κατοχύρωση βαθμολογίας και δυνατότητα επανάληψης εντός τού  έτους προς βελτίωση.

«Επομένως, ένας Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων που θα έδινε και την ευκαιρία σ' έναν υποψήφιο που δεν πέτυχε σ' ένα μάθημα να επαναλάβει το μάθημα αυτό, να κάνει μια βελτίωση στο βαθμό του και να μην περιμένει έναν χρόνο, να μην αναγκάζεται η οικογένεια να τον στείλει στη Βουλγαρία και αλλού, αλλά να μπορεί να μπαίνει στο πανεπιστήμιο. Ένα πιο ανθρώπινο, πιο δίκαιο και πιο ουσιαστικό σύστημα», σημείωσε.

Παράλληλα, ο κ. Μπαμπινιώτης πρότεινε την αύξηση των ωρών διδασκαλίας, αναγνωρίζοντας βέβαια το… δημοσιονομικό κόστος. «Με τις πέντε και τις έξι ώρες παιδεία δεν γίνεται, αν δεν περάσουμε σε έναν επαρκή σχολικό χρόνο 8:30 π.μ. με 4:30μ.μ, για να χωρέσουν όλα αυτά που θέλουμε να δώσουμε και όλα αυτά που δεν δίνουμε και να δημιουργηθεί και μια αίσθηση σχολικής κοινότητας», τόνισε χαρακτηριστικά.

Σε ότι αφορά την επιλογή των μαθητών σχετικά με την σχολή που επιθυμούν να σπουδάσουν μίλησε για την είσοδο σε «τμήματα, σε σχολές και εκεί πρέπει να διαλέγουν σε ποιο τμήμα θα πάνε». «Θεωρώ ότι εξ υπαρχής πρέπει να μπαίνει κανείς το τμήμα και απλώς να του δίνεται, γιατί σε αυτό έχετε δίκιο, η δυνατότητα να αλλάξει ένα τμήμα με κάποιο τρόπο και μηχανισμό, που μπορεί κανείς να τον βρει», υπογράμμισε ο ίδιος.

Επίσης, εξέφρασε την άποψη ότι «από την Α' μέχρι την Γ' Λυκείου, πρέπει να έχουμε μια γενική μόρφωση και να δώσουμε δυνατότητες επιλογής στη Β' και στην Γ' Λυκείου, με μαθήματα προσανατολισμού που είναι άλλο πράγμα από κατευθύνσεις, από δέσμες και όλα αυτά».

Τέλος, για την αναβάθμιση του Λυκείου είπε ότι δεν θα υπάρξει ποτέ εάν δεν μετράει η επίδοση των μαθητών και στις τρεις τάξεις του λυκείου. «Έχεις ένα λύκειο που δεν υπολογίζεται για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια; Δεν υπάρχει. Αυτό το ζείτε και το ζούμε. Τα παιδιά κοιτάζουν το φροντιστήριο και περνούν από το σχολείο για να κάνουν τις παρουσίες τους, χώρια που κάνουν και τις απουσίες κι έχουμε ένα διαλυμένο, σε μεγάλο βαθμό, λύκειο», υποστήριξε.

Αναλυτικά, οι προτάσεις του Γ. Μπαμπινιώτη εδώ

Αλέξανδρος Διαμάντης