Οι μεγάλες εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου όπως η Amazon και η Alibaba μπορούν να αποδειχθούν πολύ σκληροί ανταγωνιστές των παραδοσιακών τραπεζών, καθώς οι τεράστιες δυνατότητες που δίνει το διαδίκτυο απειλούν τα κέρδη των μεγαλύτερων τραπεζικών κολοσσών.
Τα τελευταία χρόνια οι τράπεζες ανά τον κόσμο προετοιμάζονται για να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό των μικρών, καινοτόμων και ευέλικτων τεχνολογικών start-ups. Όμως, τελικά, ο πραγματικός κίνδυνος έρχεται από τον Jeff Bezos, όπως αναφέρει το Bloomberg, επικαλούμενο μελέτη της McKinsey.
Τα πιστωτικά ιδρύματα αντιμετωπίζουν την απειλή των εταιρειών fintech ενσωματώνοντας κάποιες από τις καινοτομίες τους μέσω συνεργασιών και εσωτερικών ομάδων προγραμματισμού. Στην ετήσια έκθεση για τον τραπεζικό κλάδο, η McKinsey εκτιμά ότι ο κλάδος πρέπει να συνεχίσει τον ψηφιακό του μετασχηματισμό για να προστατεύσει έως και το 40% των κερδών του, ποσοστό που κινδυνεύει έως το 2025 και παράλληλα να προετοιμαστεί για τον ανταγωνισμό εταιρειών όπως της Amazon του Bezos.
«Πιστεύαμε ότι οι εταιρείες fintech θα αποτελούσαν την βασική ψηφιακή απειλή», σημειώνουν οι συγγραφείς της έκθεσης. Αντιθέτως, γίνεται σαφές ότι οι εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου όπως η Amazon και η Alibaba Group Holding επανακαθορίζουν τον ένα κλάδο μετά τον άλλο σβήνοντας τα όρια μεταξύ των κλάδων, καθώς επιδιώκουν να γίνουν τα πάντα και για όλους».
Ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Amazon, Jeff Bezos, έχτισε τη μεγαλύτερη εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου στον κόσμο και στην προσπάθειά του να αυξήσει το φάσμα επιρροής της, έχει συζητήσει με τις ρυθμιστικές Αρχές του τραπεζικού κλάδου για τις καινοτόμες εφαρμογές στον κλάδο, σύμφωνα με το American Banker. Ήδη, η Amazon διαθέτει μία θυγατρική που χρηματοδοτεί μικρές επιχειρήσεις, η οποία έχει δώσει πάνω από 3 δισ. δολάρια σε πάνω από 20.000 εμπόρους που συμμετέχουν στην πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου.
Τεχνολογικοί κολοσσοί όπως η Google και η Facebook έχουν ήδη αρχίσει να εισβάλλουν στις παραδοσιακές τραπεζικές δραστηριότητες όπως είναι οι πληρωμές, όπως τονίζει η McKinsey. «Υπάρχουν εταιρείες που διαθέτουν εκατοντάδες εκατομμύρια πελάτες και προσφέρουν σπουδαίες υπηρεσίες και συναλλάσσονται σε ένα νόμισμα που επιβραβεύει τα κέρδη, αλλά όχι απαραίτητα την ανάπτυξη των κερδών», επισημαίνεται στην έκθεση. «Πιέζονται για να συνεχίσουν να αυξάνουν τα κέρδη και οι χρηματοοικονομικές υπηρεσίες είναι μία μεγάλη δεξαμενή που μπορούν να αξιοποιήσουν. Αρχίζουμε και το βλέπουμε αυτό».