Πλαίσιο: Ομολογιακό δάνειο, αλλαγές στα προϊόντα και νέα καταστήματα

Πλαίσιο: Ομολογιακό δάνειο, αλλαγές στα προϊόντα και νέα καταστήματα

Κινήσεις ανάπτυξης με είσοδο σε νέα προϊόντα αλλά και περιορισμό των own label στο προϊοντικό μείγμα προωθεί η διοίκηση της Πλαίσιο, η οποία συνεχίζει να επενδύει σε νέα καταστήματα αξιοποιώντας τις ισχυρές ταμειακές ροές.

Όπως τονίζει στο Liberal ο διευθύνων σύμβουλος της Πλαίσιο, κ. Κων/νος Γεράρδος, «έχουμε τη δυνατότητα να χτίζουμε υποδομές για το μέλλον και να επενδύουμε σταθερά στην ανάπτυξη μας. Προχωρήσαμε σε μια μεγάλη επένδυση ύψους 2,5 εκατ. ευρώ με το άνοιγμα του καταστήματος στη Δάφνη, που εγκαινιάζεται τη Δευτέρα 25 Απριλίου, ενώ παράλληλα ενισχύουμε και τα υπόλοιπα κανάλια πωλήσεων μας».

Απαντώντας σε σχετικό ερώτημα για την επικείμενη γενική συνέλευση που καλούνται οι μέτοχοι να παράσχουν την έγκριση ώστε η διοίκηση να μπορεί να προχωρήσει σε ομολογιακό δάνειο έως 20 εκατ. ευρώ, ο ίδιος τονίζει «έχουν λήξει παλαιοτέρα ομολογιακά και θέλουμε να έχουμε την έγκριση ώστε να υπάρχει πρόσβαση στη χρηματοδότηση όποτε αυτό είναι απαιτητό, από το στρατηγικό πλάνο που έχουμε εκπονήσει».

Ο ίδιος συνεχίζει τονίζοντας ότι «κάνουμε ότι χρειάζεται ώστε να θωρακίσουμε την εταιρεία για να μην κινδυνεύει η λειτουργία της σε περίπτωση ανεπιθύμητου σεναρίου στην οικονομία αλλά και να είναι σε θέση να εκμεταλλευθεί μια εμπορική ευκαιρία που ενδεχομένως προκύψει».

Παράλληλα επισημαίνει τη στρέβλωση στην αγορά από την ανατίμηση του δολαρίου που αναμφίβολα επηρεάζει όλες τις εταιρείες του κλάδου και ένα ποσοστό του αυξημένου κόστους μετακυλίεται στον καταναλωτή.

Γιατί αλλάζει product mix

Η  Πλαίσιο Computres, μετατοπίζοντας το κέντρο βάρους του προϊοντικού της μείγματος από τα own label σε εκείνα του ευρύτερου ανταγωνισμού τεχνολογίας, κάνει μια στρατηγική επιλογή, ενώ παράλληλα μπαίνει δειλά δειλά σε μια νέα κατηγορία που είναι αυτή του τεχνολογικού παιχνιδιού. Ο κ. Γεράρδος διευκρινίζει ότι τα παιχνίδια που έχει αρχίσει να προωθεί η αλυσίδα ανήκουν στην κατηγορία των εκπαιδευτικών παιχνιδιών, τα αποκαλούμενα και STEM (Science, Technology, Education & Mathematics), τα οποία είναι πιο κοντά στις υπόλοιπες προϊοντικές κατηγορίες της Πλαίσιο.

Η αλλαγή του προϊοντικού μείγματος μπορεί, όπως εξηγεί ο ίδιος, να κόστισε στον όμιλο σε επίπεδο κερδοφορίας το 2015, αλλά αποτελεί επιλογή, καθώς εκτιμήθηκε ότι οι καταναλωτές θέλουν να έχουν περισσότερες επιλογές μέσα από το δίκτυό της.

Αυτή η επιλογή μπορεί να πίεσε την κερδοφορία του ομίλου (-52% σε επίπεδο EBITDA και -58,3% σε επίπεδο καθαρών κερδών) το 2015, το οποίο αποτέλεσε ούτως ή άλλως μια χρονιά δοκιμασίας για τη λιανική και ειδικότερα για τις πωλήσεις του ομίλου Πλαίσιο, ωστόσο θα πρέπει να δει κανείς και τη συνολική εικόνα.

Η Πλαίσιο, με 22 καταστήματα με μικρό άνοιγμα κόστους και στην επαρχία πραγματοποιεί τζίρο περί τα 280 εκατ. ευρώ όταν η μεγαλύτερη εταιρεία του χώρου κάνει 380 εκατ. ευρώ με περισσότερα από 90 καταστήματα.

Αυτό, σύμφωνα με τον κ. Γεράρδο, δείχνει τόσο το περιθώριο ανάπτυξης που υπάρχει και για τη φυσική παρουσία της εταιρείας, όσο και την αποτελεσματικότητα του πολυκαναλικού δικτύου που εδώ και χρόνια χρησιμοποιεί και στηρίζει.

Αναφερόμενος στις προσδοκίες για την τρέχουσα χρήση, είναι συγκρατημένες, δεδομένης της αβεβαιότητας και της συρρίκνωσης του καταναλωτικού εισοδήματος, ωστόσο η διοίκηση του ομίλου ανέφερε πως οι ενδείξεις του α'' τριμήνου είναι θετικές.