Δευτέρα 27 Μαρτίου 2017, 08:51

-A +A

Ο ΘΕΣγάλα δημιουργεί καταστήματα με προϊόντα ελληνικής υπαίθρου

Δευτέρα 27 Μαρτίου 2017, 08:51
Ο ΘΕΣγάλα δημιουργεί καταστήματα με προϊόντα ελληνικής υπαίθρου
-A +A

Του Απόστολου Σκουμπούρη

Ένα από τα πιο επιτυχημένα επιχειρηματικά story των τελευταίων ετών, ο Συνεταιρισμός ΘΕΣγάλα, ταράζει εκ νέου τα δεδομένα, καθώς αποφάσισε να «χτίσει» κανονικά καταστήματα στις ήδη υπάρχουσες τοποθεσίες που έχει εγκαταστήσει τους αυτόματους πωλητές γαλακτοκομικών! Πρόκειται για μια μετεξέλιξη της πολύ πετυχημένης συνταγής, καθώς ο Συνεταιρισμός αποφάσισε να εκμεταλλευτεί το γεγονός ότι έχει ήδη ένα δίκτυο 62 σημείων πώλησης, το οποίο θα εκμεταλλευτεί για την πώληση προϊόντων της ελληνικής υπαίθρου, πέρα των γαλακτοκομικών.

Πέντε χρόνια μετά την ίδρυσή του, τρία χρόνια μετά τη λειτουργία του πρώτου αυτόματου πωλητή και ένα χρόνο μετά την κάθοδο στην Αθήνα – όπου έχει γίνει πλέον η... ναυαρχίδα πωλήσεων – ο Συνεταιρισμός προκηρύσσει ενδιαφέρον με τη μέθοδο του Franchise, αναζητώντας συνεργάτες για το νέο εγχείρημα.

Ξεκινώντας από τη Θεσσαλονίκη, ο ΘΕΣγάλα εξελίσσει τα υπάρχοντα καταστήματά του σε γωνιές Συνεταιρισμών και Ελλήνων παραγωγών με καθημερινά είδη διατροφής, αναγκαία σε κάθε νοικοκυριό.

Όπως τονίζει στο Liberal o υπεύθυνος επικοινωνίας του Συνεταιρισμού κ. Ανδρέας Χαρδαλούπας, «πρόκειται για μια πρωτοποριακή ιδέα, τα καταστήματα θα αποκτήσουν κανονική πόρτα, πάγκο και πωλητές, αλλά θα συνεχίσουν να υπάρχουν όπως τώρα οι αυτόματοι πωλητές γαλακτοκομικών, με ελεύθερη πρόσβαση όλο το 24ωρο. Στόχος του εγχειρήματος είναι η ενίσχυση των υπαρχόντων καταστημάτων και η μετεξέλιξη του Συνεταιρισμού ΘΕΣγάλα ως μια “ομπρέλα” για διανομή προϊόντων Συνεταιρισμών και Ελλήνων παραγωγών».

Τα καταστήματα θα εμπορεύονται αγνά προϊόντα καθημερινής ανάγκης της ελληνικής υπαίθρου, όπως ζυμαρικά, όσπρια, ρίγανη κ.λπ. Όπως τονίζει ο κ. Χαρδαλούπας «πρόκειται για μια επέκταση της συνεταιριστικής αλυσίδας χωρίς μεσάζοντες». Εκτός από τα γαλακτοκομικά που θα προέρχονται όλα από το ΘΕΣγάλα, τα υπόλοιπα προϊόντα θα είναι από κάθε γωνιά της Ελλάδας, πάντα βεβαίως τοπικού ενδιαφέροντος, αγνά, χωρίς μαζικές ποσότητες.

Η αρχή θα γίνει από τη Θεσσαλονίκη και κατόπιν – αναλόγως με την ανταπόκριση και το ενδιαφέρον – θα υπάρξει επέκταση σε άλλες πόλεις. Το πλάνο αναλύεται σε τρεις κεντρικούς άξονες: τη δημιουργία νέων προϊόντων και υπηρεσιών, την προοδευτική αναμόρφωση των καταστημάτων και την εξέλιξη του δικτύου των καταστημάτων με την μέθοδο franchise.

Κόστος εκκίνησης για το franchise

Όπως σημειώνει ο κ. Χαρδαλούπας «έχουμε άδεια υγειονομικού ενδιαφέροντος οπότε δε θα χρειαστεί κάτι περαιτέρω, πλην βεβαίως της καθόλου ευκαταφρόνητης επένδυσης του εκάστοτε franchisees. Σύμφωνα με τον ίδιο το κόστος επένδυσης για την τροποποίηση του κάθε καταστήματος ανέρχεται στα 95.000 ευρώ, ενώ το αρχικό κεφάλαιο που θα πρέπει να διαθέσει ο ενδιαφερόμενος franchisee (συνεταιρισμοί, ομάδες αγροτών, διάφορα αγροτικά σωματεία) είναι 65.000 ευρώ.

Θυμίζουμε ότι μια άδεια franchise για... Mikel έφτασε – μέσα στα χρόνια της κρίσης – τα 200.000 ευρώ! Οπότε, σύμφωνα με τους ανθρώπους της ΘΕΣγάλα, το γεγονός ότι υπάρχει ένα δίκτυο 62 σημείων πώλησης με τα 30 εξ αυτών στην Αθήνα (ανοίγει το 30ο στο Ίλιον την προσεχή εβδομάδα) και με μέση επισκεψιμότητα 400 ατόμων την ημέρα, εγγυάται την απόσβεση σε εύλογο χρονικό διάστημα.

Η ανάπτυξη συνεργασιών μέσω franchise θα επιτρέψει παράλληλα στον ΘΕΣγάλα την χρηματοδότηση των επενδύσεων του καθώς και την ανάπτυξη νέων κωδικών γαλακτοκομικών προϊόντων. Τους επόμενους μήνες, ο Συνεταιρισμός θα ανακοινώσει και το πλήρες πλάνο επέκτασής του, το οποίο περιλαμβάνει δημιουργία νέων καταστημάτων στην Αθήνα, λανσάρισμα νέων προϊόντων και υπηρεσιών καθώς και αναμόρφωση των σημείων πώλησης, ξεκινώντας πιλοτικά από την πόλη της Θεσσαλονίκης.

Δηλώσεις του προέδρου του Συνεταιρισμού

Για το καινούριο project, ο πρόεδρος του δ.σ. του ΘΕΣγάλα, κ. Θανάσης Βακάλης σημειώνει ότι «ο Συνεταιρισμός μπαίνει σε μια δεύτερη φάση ανάπτυξης. Η δημιουργία συνεργασιών μέσω franchise μας επιτρέπει να αξιοποιήσουμε την επιτυχία μας για τη διανομή και άλλων προϊόντων απευθείας από τους Έλληνες παραγωγούς στον καταναλωτή, συμβάλλοντας στην ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής και στην ανάπτυξη συνεργιών με τις τοπικές κοινωνίες.

Πρωταρχικός μας στόχος είναι η διασφάλιση της ποιότητας ΘΕΣγάλα, που αποτελεί τον βασικό παράγοντα της επιτυχίας μας μέχρι σήμερα, κάτι το οποίο αποτυπώνεται πλήρως στο μοντέλο συνεργασίας που έχουμε δημιουργήσει. Στο επίκεντρο της φιλοσοφίας μας βρίσκεται η συνεργασία και η σύμπραξη για τον κοινό σκοπό και για αυτό το λόγο θεωρώ ότι οι νέοι μας συνεργάτες θα αγοράζουν εξασφαλισμένες θέσεις εργασίας για τους ίδιους αλλά και για την οικογένειά τους προσδίδοντας στο εγχείρημά μας και μια κοινωνική διάσταση.»

Ναυαρχίδα πλέον η Αθήνα για το Συνεταιρισμό

Μόλις ένα χρόνο μετά την... κάθοδο του Συνεταιρισμού στην Αθήνα, καθώς οι δέκα πρώτοι αυτόματοι πωλητές άνοιξαν... αυτόματα στις 4 Μαρτίου 2016, η πρωτεύουσα έχει καταστεί η ναυαρχίδα σε τζίρους και όγκους πωλήσεων!

Η ανταπόκριση από το αθηναϊκό κοινό είναι μεγάλη και ο Συνεταιρισμός έχει τριπλασιάσει μέσα σ'' ένα 12μηνο την παρουσία του, καθώς με το νέο κατάστημα στο Ίλιον, θα φτάσει τα 30 στην πρωτεύουσα, ενώ έχει αυξήσει και το προσωπικό σημαντικά.

Όπως σημειώνει ο κ. Χαρδαλούπας, ενώ η μέση επισκεψιμότητα σε Λάρισα (16 σημεία πώλησης) και Θεσσαλονίκη (17) είναι στα 400 άτομα ανά πωλητή, στην Αθήνα είναι 700 άτομα, ενώ και οι πωλήσεις είναι πολύ μεγαλύτερες, καθώς απευθύνονται σε ασύγκριτα μεγαλύτερο κοινό.

Άλλωστε, τα 16 σημεία πώλησης στη Λάρισα απευθύνονται σε ένα κοινό περίπου 200.000 ανθρώπων, ενώ τα μόλις δύο καταστήματα στο Περιστέρι, απευθύνονται σε 300.000 καταναλωτές. Η μέση αγορά - ανά επισκέπτη - είναι 1,8 λίτρα γάλακτος.

Η μέση κατανάλωση στην Αθήνα το πρώτο 12μηνο της λειτουργίας των ATMs γάλακτος είναι 800 λίτρα το 24ωρο. Αυτό συνεπάγεται μέση είσπραξη μόνο από τις πωλήσεις γάλακτος περί τα 900 -1.000 ευρώ ημερησίως ανά αυτόματο πωλητή, ενώ αν προστεθούν και οι πωλήσεις γιαουρτιού, σοκολατούχου και τυριών, τότε εύλογα μπορούμε να μιλήσουμε για μια μέση είσπραξη που κυμαίνεται από 1.000 έως 1.200 ευρώ το 24ωρο. Το σύνολο της επένδυσης στην Αθήνα ανέρχεται στα 3,3 εκατ. ευρώ μέχρι στιγμής.

Ο Συνεταιρισμός με αριθμούς

Ο Συνεταιρισμός ΘΕΣγάλα ιδρύθηκε το 2011 όταν με προχωρημένες για τη χώρα διαδικασίες μπόρεσε να οργανώσει πολλούς μεμονωμένους παραγωγούς αγελαδινού γάλακτος. Έχει υπό την ομπρέλα του 50 φάρμες γαλακτοπαραγωγής σε Θεσσαλία και Μακεδονία, ενώ συνεργάζεται περίπου με 100 συνεταιριστές παραγωγούς, κάποιοι εκ των οποίων λειτουργούν από κοινού μια φάρμα (αντρόγυνα, συνεργάτες κλπ). Παράγει 120 τόνους γάλακτος καθημερινά, περίπου το 10% της πανελλαδικής παραγωγής, η πλειονότητα του οποίου δίνεται σε μεγάλες βιομηχανίες μέσω κλειστών συμβολαίων και το υπόλοιπο (περίπου 40%) διατίθεται στη λιανική κατανάλωση μέσω του δικτύου.

Το 2014 ο κύκλος εργασιών έφτασε στο ρεκόρ των 27 εκατ. ευρώ, το 2015 μειώθηκε λίγο στα 25 εκατ. ευρώ λόγω των capital controls και των επενδύσεων, ενώ το 2016 εκτιμάται ότι λόγω του μεγάλου ανοίγματος στην Αθήνα ξεπέρασε σημαντικά τα 30 εκατ. ευρώ.

(Φωτογραφία: Sooc)

 

-A +A

Ροή Ειδήσεων

Κυριακή, 31 Μαΐου 2020
Σελίδα με όλες τις ειδήσεις

Δημοφιλέστερα Άρθρα