Του Απόστολου Σκουμπούρη
Η αγορά των καπνικών προϊόντων μεταλλάσσεται, μετασχηματίζεται, δέχεται (ορθώς) πόλεμο από τους πολιτισμούς και τα κράτη, τα οποία έχουν συνειδητοποιήσει πλέον ότι το πλήγμα στην οικονομία από τη χαμένη υγεία των πολιτών, είναι πολύ μεγαλύτερο από τα όποια οικονομικά οφέλη απ'' όλη την «αλυσίδα» της βιομηχανίας καπνικών.
Μέσα σ'' αυτή τη μετάλλαξη, τα τελευταία χρόνια έχει ξεπηδήσει η (εναλλακτική) επιλογή του ηλεκτρονικού τσιγάρου, που κερδίζει ολοένα και περισσότερη αποδοχή από πολλούς, παρ'' ότι υπάρχουν και απόψεις ότι παραμένει ένα αμφιλεγόμενο προϊόν ως προς το μέγεθος της (όποιας) βλάβης προκαλεί. Άλλωστε, τα χρόνια που υπάρχει, είναι σχετικά λίγα για να «μετρηθεί» ο βαθμός της όποιας βλάβης, αν υπάρχει…
Το κάπνισμα όμως, είναι μια πραγματικότητα εδώ και… αιώνες, ενώ εδώ και μερικά χρόνια είναι μια πραγματικότητα και το λεγόμενο… άτμισμα.
Σ'' αυτή τη σχετικά καινούρια... βιομηχανία, υπάρχει μια αμιγώς ελληνική εταιρεία που έχει κάνει αξιοζήλευτα ανοδική πορεία μέσα στην κρίση, αποτελώντας ένα μικρό success story. Η εταιρεία Nobacco που ξεκίνησε το 2008 με τέσσερις εργαζόμενους και ήδη αριθμοί ένα δίκτυο 70 καταστημάτων στην Αθήνα και στην επικράτεια, εκ των οποίων τα 12 εταιρικά και τα υπόλοιπα υπόλοιπα franchise.
Στα κεντρικά της γραφεία στο Χαλάνδρι και στα 12 εταιρικά καταστήματα απασχολεί πάνω από 100 εργαζόμενους, έχοντας δικό της ερευνητικό και σχεδιαστικό κέντρο, τμήμα πωλήσεων και marketing. Είναι η μοναδική εταιρεία στην Ελλάδα αυτού του χώρου που έχει δικό της σχεδιαστικό κέντρο, το Nobacco Design Center, ένα σύγχρονο κέντρο όπου σχεδιάζονται οι δικές της συσκευές ατμίσματος.
Διαθέτει περίπου 2,5 εκατομμύρια φιαλίδια υγρού για άτμισμα έχοντας ηγετική θέση με μερίδιο περίπου στο 45% σε μια αγορά που πιθανολογείται ότι ο συνολικός τζίρος της τζίρος ξεπερνά τα 100 εκατ. ευρώ και ίσως προσεγγίζει τα 140 εκατ. (συνολικά, λιανική, διακίνηση, φόροι, τα πάντα). Και λέμε πιθανότατα, καθώς σ'' αυτή την αγορά λειτουργούν και πολλά μεμονωμένα καταστήματα, είναι μια καινούρια – εν πολλοίς αχαρτογράφητη - αγορά, άρα και τα στοιχεία ελλιπή.
Όπως τονίζουν οι ιδρυτές της, που είναι η οικογένεια του κ. Κώστα Μαρκόπουλου με τους δύο γιους του Μάρκο και Αλέξανδρο (διευθύνων σύμβουλος και αντιπρόεδρος αντίστοιχα), η Nobacco είναι πρωτοπόρα σ'' ότι αφορά αυτή την καινούρια δραστηριότητα στην Ελλάδα.
Επενδύει στη διασφάλιση της παραγωγής και της διάθεσης προϊόντων υψηλών προδιαγραφών με επιστημονική πιστοποίηση στο πλαίσιο συνεργασιών της με ερευνητικά κέντρα τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα υγρά αναπλήρωσης που χρησιμοποιεί η εταιρεία τα παράγει σε συνεργασία με το ερευνητικό κέντρο του φαρμακευτικού τμήματος του Πανεπιστημίου Πατρών.
Η εταιρεία είναι ιδρυτικό μέλος του Συνδέσμου Ελληνικών Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικού Τσιγάρου (ΣΕΕΗΤ www.seeht.org) που ιδρύθηκε το 2011 με στόχο να συμβάλει στην... οργάνωση αυτής της καινούριας αγοράς, στη διαμόρφωση θεσμικού και νομικού πλαισίου.
Διεθνής επέκταση σε Ρουμανία και Γερμανία
Πριν από ένα χρόνο, τον Ιούλιο του 2016, η εταιρεία βγήκε στο εξωτερικό και επέκτεινε το δίκτυο της σε Ρουμανία και Γερμανία. Στόχος άλλωστε, σύμφωνα με τους ιδρυτές της, είναι η περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου, τόσο στην Ελλάδα όσο και σε άλλες χώρες.
Ξεκινώντας με ένα pavilion στο εμπορικό κέντρο AFI Palace Cotroceni στο Βουκουρέστι και συνεχίζοντας με το πρώτο Nobacco Shop στο εμπορικό κέντρο PARKLAKE, η εταιρεία σχεδιάζει τη δημιουργία δικτύου καταστημάτων σε όλη την Ρουμανία.
Σε ότι αφορά τη Γερμανία, το πρώτο Nobacco Shop άνοιξε τις πόρτες του στους θιασώτες του ηλεκτρονικού τσιγάρου το Νοέμβριο του 2016. Σύμφωνα με την οικογένεια Μαρκόπουλου, σύντομα θα ακολουθήσουν και νέα καταστήματα που θα επισφραγίσουν την παρουσία της Nobacco στη χώρα της Γερμανίας.
Το νέο προϊόν Nobacco =ISSON που παρουσίασε πρόσφατα
Από αριστερά: Οι ιδιοκτήτες της εταιρείας, Μάρκος Μαρκόπουλος, Αλέξανδρος Μαρκόπουλος και Κώστας Μαρκόπουλος
Προ ημερών, η εταιρεία παρουσίασε στην Αθήνα το =ISSON, μία νέα, πρωτοποριακή συσκευή ατμίσματος, τεχνολογικά προηγμένη αλλά και με εξαιρετικά φιλόδοξο και ευέλικτο desing.
Όπως τόνισαν οι άνθρωποι της Nobacco κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, «το Nobacco =ISSON ανοίγει μία νέα εποχή στο άτμισμα, στοχεύοντας να κάνει τη διαφορά, έναντι των υπολοίπων ηλεκτρονικών τσιγάρων που είναι ογκώδη και με παρωχημένο σχεδιασμό».
Στόχος, σύμφωνα με τους σχεδιαστές του ISSON ήταν να δημιουργήσουν ένα διακριτικό τσιγάρο «που χωράει στο πέτο ενός ανδρικού σακακιού ή στη μικρή τσάντα εξόδου μιας γυναίκας», όπως χαρακτηριστικά σημειώνουν.
Όπως τονίστηκε στην παρουσίαση, παρ'' ότι ως συσκευή είναι μικρή, εντούτοις ενσωματώνει πλεονεκτήματα, εργονομία και γενικώς ευκολία στη χρήση.
Το εν λόγω προϊόν σχεδιάστηκε εξ ολοκλήρου, από το Nobacco Design Center, ενώ πρωτοπαρουσιάστηκε στη μεγάλη έκθεση IECIE VAPE, μια από τις μεγαλύτερες εκθέσεις σε παγκόσμιο επίπεδο για το Άτμισμα που έγινε τον περασμένο Απρίλιο στο Shenzhen της Κίνας.