Megas Yeeros: Με... grillistes και καινοτομία, στοχεύει σε παγκόσμιο trend

Megas Yeeros: Με... grillistes και καινοτομία, στοχεύει σε παγκόσμιο trend

Του Απόστολου Σκουμπούρη

Μια ολιστική προσέγγιση αλλαγής κουλτούρας σ'' όλα τα επίπεδα και αναβάθμισης όλων των υπηρεσιών απ'' όλους όσοι δραστηριοποιούνται στο γύρο, τα σουβλάκια και εν γένει τα ψητοπωλεία παρουσιάστηκε χθες στο 2ο Επιστημονικό Συνέδριο της Megas Yeeros, με τίτλο «Το Μarketing στην Εστίαση».

Απώτερος στόχος είναι να πάρει το προϊόν τη θέση που του αξίζει στο παγκόσμιο γαστρονομικό... χρηματιστήριο, θέση που τώρα – αναλογικά με την αξία του – δεν την έχει, σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Megas Yeeros Νικόλαο Λούστα.

Στο 2ο Επιστημονικό Συνέδριο της Megas Yeeros έδωσαν το παρόν οι 200 μεγαλύτεροι επιχειρηματίες του κλάδου, προμηθευτές και εκπρόσωποι του Ιδιωτικού και Δημοσίου τομέα. Δόθηκε focus στο marketing και κυρίως στη digital εκδοχή του, καθώς η νέα ψηφιακή εποχή αλλάζει τις συνήθειες των καταναλωτών.

Δόθηκε έμφαση στο υγιεινό, προσεγμένο, καθαρό με... ISO ποιότητας ψητοπωλείο ή κατάστημα φαγητού, με μοντέρνες τακτικές προώθησης και εξαιρετικό service. Ο εστιασμός του νέου marketing της Megas Yeeros είναι προς τη λεγόμενη γενιά των Millennials η οποία είναι «απαιτητική» και «ψαγμένη» και αναζητά τις έθνικ εκδοχές.

Καθιέρωση διαγωνισμού... Grillistas, κατά τα πρότυπα του baristas

Στο χθεσινό Συνέδριο ο CEO της MRB Δημήτης Μαύρος παρουσίασε τις νέες καταναλωτικές τάσεις τονίζοντας πως αργά αλλά σταθερά ανακάμπτει η αγορά, ο κόσμος αρχίζει και καταναλώνει ξανά. Παρουσιάστηκε η πορεία της αγοράς εστίασης στη νέα ψηφιακή εποχή, και πως το marketing συμβάλει στην αύξηση της κερδοφορίας των επιχειρήσεων.

Επίσης, παρουσιάστηκαν οι περιπτώσεις δύο succes stories του εξωτερικού – πάντα με αναφορά στο γύρο – όπως αυτή του Γιώργου Παπαδόπουλου στο Hagen της Γερμανίας με το Cantine Souvlakibar, και των Νεόφυτου Χριστοδούλου και Ευθύμη Βασιλάκη που έχουν ιδρύσει και διευθύνουν την αλυσίδα The Athenian στο Λονδίνο.

Παράλληλα, ανακοινώθηκε ένας νέος διαγωνισμός με την ονομασία... Grillistas, κατά τα πρότυπα του Baristas, που θα διαρκέσει έξι μήνες, με επικεφαλής τον Δημ. Σκαρμούτσο, με στόχο να «φωτιστεί» η πιο tredy πλευρά της όλης διαδικασίας, αναβαθμίζοντας όλη την κοσμοθεωρία γύρω από το ψήσιμο, το γύρο και τα ψητοπωλεία.

Απώτερος και στρατηγικός στόχος είναι μέσα απ'' όλες αυτές τις πρωτοβουλίες να αναβαθμιστεί περαιτέρω η αγορά του γύρου και να πάρει επιτέλους την θέση που του αξίζει δίπλα σε μεγάλα international γαστρονομικά brands.

Ποιο είναι το εκτόπισμα της Megas Yeeros

Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2008 και μέσα σε δέκα χρόνια έχει καταστεί η κορυφαία – εξειδικευμένη - δύναμη στο χώρο οργανωμένης επεξεργασίας κρέατος για σουβλάκια και «γύρο» σε Ελλάδα και Ευρώπη.

Η Megas Yeeros δεν κάνει εμπόριο κρεάτων, δεν έχει παραγωγικές ή κτηνοτροφικές μονάδες. Εξαγοράζει μέσω σταθερών συμβάσεων την πρώτη ύλη, το κρέας, χοιρινό, μοσχαρίσιο, κοτόπουλο και προβαίνει σε επεξεργασία του, αναβαθμίζοντας το ως τελικό προϊόν, παρασκευάζοντας ποικίλα προϊόντα.

Στις δύο παραγωγικές του εγκαταστάσεις – σε Ασπρόπυργο και New Jersey – επεξεργάζεται καθημερινά περίπου 30 - 35 τόνους κρέατος.

Παράγει περίπου 850.000 σουβλάκια την ημέρα, και από πέντε έως δέκα τόνους παραπλήσια κρεατοσκευάσματα, τα οποία διαρκώς εμπλουτίζονται, τόσο από πλευράς «μαστοριάς» στην επεξεργασία, όσο και από πλευράς προσμίξεων με βότανα και μπαχαρικά της ελληνικής γης.

Εκτός από σουβλάκια η βιομηχανία παράγει μπιφτέκια, κεμπάπ διαφόρων «κουζινών», ενώ εμπλουτίζει επίσης το προϊόν με συνδυασμούς, όπως κεμπάπ με τυρί, κεμπάπ γεμιστό με γιαούρτι, mega πολίτικο μπιφτέκι γεμιστό με φέτα κ.λπ.

Η εταιρεία συνεργάζεται με πάνω από 1.500 ψητοπωλεία στην ελληνική επικράτεια, ενώ προϊόντα της έχουν αρχίσει και μπαίνουν και σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ, αρχής γενομένης από τη My Market. Αυτή τη στιγμή απασχολούνται περί τα 200 άτομα στην Ελλάδα και 50 στη μονάδα της Αμερικής.

Οικονομικά στοιχεία και Αμερική

Ο (συνολικός) κύκλος εργασιών από την Ελλάδα το 2017 ανήλθε στα 36,3 εκατ. ευρώ, με τα 27,8 εκατ. ευρώ από τη δραστηριότητα στην Ελλάδα και τα 8,5 εκατ. από την Αμερική. Η εταιρεία καταγράφει διαρκή ανοδική πορεία, καθώς το 2016 ο κύκλος εργασιών (συνολικά) ήταν στα 32 εκατ. ευρώ, έναντι 28 εκατ. ευρώ το 2015 και 21,73 εκατ. ευρώ το 2014. Το 2015 από την αμερικανική αγορά προήλθαν 3 εκατ. πωλήσεις, ενώ το 2016 ξεπέρασαν τα 5 εκατ. ευρώ.

Η μονάδα στο New Jersey της Αμερικής ήταν μια επένδυση κοντά στα 5 εκατ. ευρώ και ξεκίνησε να παράγει από τον Αύγουστο του 2014. Πλέον, η μονάδα της Αμερικής ήδη τροφοδοτεί περί τις 24 πολιτείες της χώρας, ενώ κάνει εξαγωγές σε Καναδά, Παναμά και Ντουμπάι.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Megas Yeeros ήταν ανάμεσα στις 21 εταιρείες που ξεχώρισαν στα φετινά βραβεία Growtrh Awards 2018 που διοργάνωσαν από κοινού για 2η φορά στη χώρα μας οι Eurobank και Grand Thornton.

Το 2016 διέθεται 5 εκατ. ευρώ ίδια κεφάλαια, ο καθαρός δανεισμός είναι μόλις 1,5 εκατ. ευρώ, ενώ ο μέσος όρος EBT την τριετία 2014- 2016 είναι στα 2,1 εκατ. ευρώ. Έχει 88% αύξηση του κύκλου εργασιών από το 2010 έως το 2016.

Νέο προϊόν ο προψημένος γύρος που πωλείται και στη λιανική

Η Megas Yeeros ανακοίνωσε χθες και ένα νέο προϊόν, το οποίο ήδη κυκλοφορεί σε σούπερ μάρκετ. Πρόκειται για τον προψημένο γύρο, ένα προϊόν με μεγάλη ζήτηση από πολλά καταστήματα εστίασης αλλά και λιανικής, καθώς λύνει τα χέρια και αποτελεί εύκολη λύση για όλο τον κλάδο.

Σύμφωνα με στελέχη της Megas Yeeros συνολικά η αγορά του κατεψυγμένου γύρου στην Ελλάδα είναι στα 100 εκατ. ευρώ, με την εταιρεία να ελέγχει λίγο πάνω από το 25%, ενώ στο 1 δισ. ευρώ είναι ο τζίρος του νωπού γύρου, στον οποία η εταιρεία δεν έχει εμπλοκή.

Μετοχική σύνθεση

Δεν έχει αλλάξει η μετοχική σύνθεση της Megas Yeeros όπως τόνισαν στο Liberal στελέχη της επιχείρησης. Το 50% της εταιρείας ελέγχεται από τον Γιώργο Νίκα, το 25% ελέγχει ο Νικόλαος Λούστας, ενώ το υπόλοιπο 25% το μοιράζονται διάφοροι Έλληνες και ξένοι επιχειρηματίες από το χώρο των τροφίμων και της ναυτιλίας.