«Η δημόσια παιδεία δεν πρέπει να αντιμετωπίζει ανταγωνιστικά την ιδιωτική, αλλά να παραδειγματίζεται από αυτήν, ειδικά σε θέματα καινοτομίας και εκσυγχρονισμού». Αυτό αναφέρει σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Liberal ο Felix Ohswald, συνιδρυτής και CEO της GoStudent, της πολυεθνικής που έχει αποτίμηση άνω του 1 δισ. δολαρίων και επεκτείνεται στη χώρα μας.
Πρόκειται για πλατφόρμα ψηφιακής εκμάθησης και διδασκαλίας, η οποία παρέχει εξατομικευμένα μαθήματα υψηλής ποιότητας μέσω live video σε μαθητές πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Συνέντευξη στον Γεράσιμο Ζώτο
Πώς ξεκίνησε η ιδέα της GoStudent ;
Η αρχική ιδέα της επιτυχημένης πλατφόρμας άρχισε να υλοποιείται πριν επτά χρόνια, το 2015. Ήταν μια εφαρμογή chat σχεδιασμένη για να κάνει τη ζωή των μαθητών ευκολότερη. Παρείχε δωρεάν πρόσβαση για υποστήριξη στα σχολικά μαθήματα μέσω της εφαρμογής WhatsApp. Μετά τις πρώτες επενδυτικές εισροές από ιδιώτες, αποφασίσθηκε η δημιουργία αποκλειστικής πλατφόρμας. Δύο χρόνια μετά, το 2017 και αφού η πλατφόρμα GoStudent συγκέντρωσε πάνω από 100,000 χρήστες μαθητές και σπουδαστές, η ιδέα προχώρησε, όταν ζητήθηκαν ιδιωτικές online συνεδρίες, με καθηγητές, επί πληρωμή. Σε ό,τι αφορά στην βοηθητική εκπαίδευση (φροντιστηριακά μαθήματα), όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς, αυτοί που πληρώνουν και καθορίζουν το συγκεκριμένο budget είναι οι γονείς, η Gostudent άρχισε να απευθύνεται σε αυτούς, έχοντας, ταυτόχρονα ανεβάσει την βάση των χρηστών σε 500.000.
Πώς έφθασε η εταιρεία να γίνει ένας «μονόκερος» στην Ευρώπη;
Έχοντας δημιουργήσει ένα κεφάλαιο ύψους 1,4 εκατ. ευρώ, η GoStudent ανοίγει τα πρώτα της γραφεία και αρχίζει να προσφέρει επί πληρωμή συνεδρίες διδασκαλίας online. Η αύξηση του αριθμού των ενδιαφερομένων μαθητών - σπουδαστών οδηγεί το 2019 σε ένα ιδιαίτερο επιχειρηματικό μοντέλο. Αυτό βασίζεται σε συνδρομές επί πληρωμή, διάρκειας 6 έως 24 μηνών.
Με μια συνδρομή, οι μαθητές μπορούν να λαμβάνουν εβδομαδιαία έναν αριθμό ιδιαίτερων μαθημάτων online. Η επιτυχία του μοντέλου αυτού διαδικτυακής διδασκαλίας και της GoStudent έχει ως αποτέλεσμα να συγκεντρώσει το ενδιαφέρον επενδυτικών funds και να χρηματοδοτηθεί με 13,3 εκατ. ευρώ. Τα χρήματα αυτά χρησιμοποιήθηκαν για την περαιτέρω ανάπτυξη της και ενίσχυσαν την εξωστρέφεια της, καθώς άρχισε να προσφέρει υπηρεσίες στη Γαλλία και την Ισπανία και ανοίγοντας το πρώτο της διεθνές γραφείο στη Λυών. Μέχρι τον Δεκέμβριο, του 2020 η GoStudent έκλεινε περισσότερες από 150.000 συνεδρίες διδασκαλίας κάθε μήνα.
Για να φθάσουμε στην χρονιά που πέρασε το 2021 όπου η GoStudent έγινε εταιρεία «μονόκερος», όπως ονομάζονται χαρακτηριστικά οι start-ups με μεγάλη ανάπυξη και έχουν αποτίμηση άνω του 1 δισ. δολαρίων.
Ποια η εξέλιξη της γεωγραφικής επέκτασης και ανάπτυξης της εταιρείας;
Το πρώτο τρίμηνο του 2021, η GoStudent ενισχύει τη θέση της στην Ευρώπη και επεκτείνεται στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία, την Ιταλία, την Ελλάδα, την Τουρκία και τις Κάτω Χώρες. Η εταιρεία εξασφαλίζει περαιτέρω επενδύσεις, κλείνοντας έναν γύρο χρηματοδότησης ύψους 70 εκατ. ευρώ τον Μάρτιο του 2021 και ανοίγει γραφεία στο Ντίσελντορφ, το Βερολίνο, τη Μαδρίτη, το Λονδίνο, το Μιλάνο, την Αθήνα, την Κωνσταντινούπολη, το Άμστερνταμ και τη Σόφια.
Στις παραπάνω χώρες απασχολούμε περισσότερους από 2.000 υπαλλήλους, συνεργαζόμαστε με 20.000 καθηγητές και κλείνουν 1.500.000 μαθήματα τον μήνα.
Πώς λειτουργεί η εταιρεία και ποια η εμπειρία σας από την ελληνική αγορά;
Οι δραστηριότητες της εταιρείας βασίζονται σε τρεις άξονες, οι οποίοι υποστηρίζονται από ισάριθμες ομάδες εργαζόμενων.
Ο πρώτος είναι η εξεύρεση καθηγητών που γίνεται με αυστηρά κριτήρια, καθώς από το σύνολο των ενδιαφερομένων για συνεργασία επιλέγεται το 10%, περίπου. Ο δεύτερος άξονας είναι οι ομάδες μάρκετινγκ που «πωλούν» την υπηρεσία και ο τρίτος άξονας είναι οι ομάδες που δουλεύουν με καθηγητές και μαθητές - σπουδαστές, με στόχο την αξιολόγηση, τόσο της υπηρεσίας όσο και των καθηγητών.
Εν ολίγοις, προτείνουμε ένα καινοτόμο, σύγχρονο και ευέλικτο μοντέλο εκπαίδευσης με μικρό κόστος. Ειδικά για την Ελλάδα, δεν ήρθαμε να ανταγωνιστούμε τα κέντρα ιδιωτικής εκπαίδευσης και τα φροντιστήρια. Τα βλέπουμε συναγωνιστικά και πιστεύουμε ότι μπορούμε να βοηθήσουμε δίνοντας τους νέες, καινοτόμες ιδέες.
Σε ό, τι αφορά την παρουσία της GoStudent στην ελληνική αγορά αυτή πηγαίνει καλά. Μέχρι στιγμής έχει εκδηλωθεί ένα ενδιαφέρον από το 70% των μαθητών - σπουδαστών, ενώ , προς το παρόν, το βασικό μας μέλημα είναι να επενδύσουμε στην καλή φήμη μας. Άλλωστε, σχεδιάζουμε να επεκτείνουμε περαιτέρω τη δραστηριότητά μας στη χώρα.
Ο ανταγωνισμός , από την άλλη πλευρά μας υποδέχθηκε με κάποιον σκεπτικισμό, όμως είναι καλό σε μια αγορά, όπως αυτή της ιδιωτικής εκπαίδευσης να υπάρχει ανταγωνισμός, καθώς μπορεί να βελτιώσει όλους του «παίκτες».