Δουλειές με... ράγες για τους κατασκευαστικούς ομίλους 

Δουλειές με... ράγες για τους κατασκευαστικούς ομίλους 

Ένα ακόμη ευρύ πεδίο δραστηριοποίησης και διεκδίκησης μεγάλων συμβάσεων, το ύψος των οποίων σε βάθος χρόνου ξεπερνά τα 3 δισ.ευρώ, ανοίγει με ταχείς ρυθμούς για τις κατασκευαστικές εταιρείες καθώς η ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. ανεβάζει ταχύτητες για την ολοκλήρωση των έργων εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας με την άμεση έως τον Ιανουάριο του 2021, προκήρυξη  έργων συνολικού προϋπολογισμού 262 εκατ. ευρώ με την διαδικασία των μειοδοτικών διαγωνισμών.

Το σύνολο των έργων που θα προκηρυχθούν με μειοδοτικούς διαγωνισμούς φτάνει στα 600 εκατ. ενώ η δημοπράτηση έργων με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου είναι προϋπολογισμού 3 δισ. ευρώ.

Ειδικότερα, η ΕΡΓΟΣΕ προκήρυξε χθες  το διαγωνισμό ενός σημαντικού έργου για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου στον άξονα Λάρισας – Βόλου, το έργο ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής, προϋπολογισμού 67 εκατ. ευρώ.  

Στα έργα που προωθεί κατά προτεραιότητα η ΕΡΓΟΣΕ περιλαμβάνεται και η δεύτερη φάση αναβάθμισης του σιδηροδρομικού σταθμού Αθηνών και η σύνδεση με το μετρό, προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ για το οποίο η προέγκριση τοποθετείται στις αρχές Δεκεμβρίου .

Παράλληλα, προχωρά στη συμβασιοποίηση των υπολειπόμενων εργασιών για την ολοκλήρωση ενός κομβικού έργου στον άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης και την έγκριση των τευχών δημοπράτησης για το έργο εκσυγχρονισμού στο τμήμα Θεσσαλονίκης - Ειδομένης.

Πλέον του έργου στο τμήμα Λάρισας – Βόλου, η ΕΡΓΟΣΕ έστειλε την Τρίτη 17 Νοεμβρίου τα τεύχη της 1ης Συμπληρωματικής Σύμβασης Εργασιών (Σ.Σ.Ε.) της υπ’ αριθμ. 635 Σύμβασης για έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο, ενώ την Τετάρτη 18 Νοεμβρίου δόθηκε από τη Διαχειριστική Αρχή η προέγκριση των τευχών δημοπράτησης για την υπ’ αριθμ. 713 διακήρυξη (Θεσσαλονίκη - Ειδομένη), επιταχύνοντας την υλοποίηση τριών έργων συνολικού προϋπολογισμού 134,5 εκατ. ευρώ. Επιπρόσθετα τον Ιανουάριο του 2021 θα προχωρήσει και η διαδικασία προκήρυξης της κατασκευής νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας – Πάτρας στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ρίο, προϋπολογισμού 110 εκατ. ευρώ.

Οι αναπτυξιακοί στόχοι  που έχει θέσει η ΕΡΓΟΣΕ σύμφωνα με πληροφορίες από την διοίκηση της εταιρείας είναι η ενίσχυση της διατροπικότητας με έμφαση στην εμπορική μεταφορά, με συνδέσεις σε λιμάνια και αεροδρόμια, η ολοκλήρωση του κορμού του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας (άξονας ΠΑΘΕ), αλλά και η ολοκλήρωση της ανάπτυξης του προαστιακού σιδηροδρομικού δικτύου. Η ολοκλήρωση και ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού δικτύου ενισχύει την  πραγματική οικονομία, αξιοποιώντας τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία και πόρους της Ε.Ε.

Να σημειωθεί ότι η κυβέρνηση κινείται με προτάσεις προς την ΕΕ για τις αλλαγές στην υλοποίηση και συντήρηση των σιδηροδρομικών έργων, ώστε να πάρει έγκριση εν τέλει από τις Βρυξέλλες ώστε να ξεκινήσει ο ανταγωνιστικός διάλογος για τα έξι σημαντικά σιδηροδρομικά έργα διασύνδεσης του δικτύου με λιμάνια της χώρας συνολικού προϋπολογισμού 3,3 δισ. ευρώ.

Αυτά είναι η σύνδεση Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Τοξότες, ύψους 1,3 δισ. ευρώ, η σύνδεση  Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο, προϋπολογισμού 815 εκατ. ευρώ ενώ στην Αττική προωθείται η σύνδεση του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» με το λιμάνι της Ραφήνας, και το λιμάνι του Λαυρίου προϋπολογισμού 300 και 380 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Τέλος σε αυτά συμπεριλαμβάνεται και το έργο σύνδεσης με το λιμάνι της Πάτρας, προϋπολογισμού 514 εκατ. ευρώ.