Deloitte: Αυξήθηκαν τα έσοδα για τον κλάδο της λιανικής παγκοσμίως

Deloitte: Αυξήθηκαν τα έσοδα για τον κλάδο της λιανικής παγκοσμίως

 

Το συνολικό ποσό των 4,53 τρισ. δολ. άγγιξαν οι πωλήσεις των 250 κορυφαίων εκπροσώπων του κλάδου της λιανικής παγκοσμίως για το οικονομικό έτος 2017 σημειώνοντας αύξηση 5,7%, σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό έτος.

Σύμφωνα με τη νέα έκθεση της Deloitte, Global Powers of Retailing, οι δέκα κορυφαίοι εκπρόσωποι του κλάδου της λιανικής παγκοσμίως συνεισέφεραν με μερίδιο 31,6% στις συνολικές πωλήσεις των 250 κορυφαίων εκπροσώπων, τη στιγμή που οι εταιρείες που απαρτίζουν την πρώτη τριάδα της λίστας διατήρησαν τις θέσεις τους στην κορυφή του Top 10. Η ανάπτυξη της πρώτης δεκάδας των retailers σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό έτος, άγγιξε για το 2017 το 6,1%, μεγαλύτερο κατά 0,4% σε σχέση με το 5,7% του Top 250.

Την ίδια στιγμή, μικρή κάμψη παρατηρείται στο ποσοστό του καθαρού κέρδους για τους εκπροσώπους της πρώτης δεκάδας των λιανοπωλητών (2%), το οποίο εμφανίζεται μικρότερο του 2.3% που παρουσιάζει συνολικά το Top 250. Σύμφωνα με την έκθεση, αυτό συμβαίνει επειδή οι περισσότεροι εκπρόσωποι του Top 10, δραστηριοποιούνται στον κλάδο των ταχέως κινούμενων καταναλωτικών αγαθών (FMCG), του οποίου τα περιθώρια κέρδους βρίσκονται κάτω από σημαντική πίεση, κυρίως λόγω της αύξησης στα κόστη, της μείωσης των τιμών λόγω του αυξανόμενου ανταγωνισμού, καθώς και της ανάγκης για συνεχείς επενδύσεις στον ψηφιακό μετασχηματισμό των εταιρειών.

Όσον αφορά τα γεωγραφικά χαρακτηριστικά του Top 250, από την Ευρώπη προέρχεται ο μεγαλύτερος αριθμός των εταιρειών λιανικής πώλησης, με 87 εταιρείες, περισσότερες σε σχέση με τις 82 που καταγράφηκαν για το οικονομικό έτος 2016. Την ίδια στιγμή, στη Γερμανία εδρεύουν οι μεγαλύτερες ευρωπαϊκές εταιρείες, με μέση αξία πωλήσεων 24,7 δισ. δολ., ποσό αρκετά μεγαλύτερο από τον μέσο όρο του Top 250 που φτάνει τα 18,1 δισ. δολ.

Σύμφωνα με τον Πάρι Ευθυμιάδη, Retail Market Delegate της Deloitte στην Ελλάδα, «στο Top 10 του κλάδου της λιανικής παγκοσμίως εξακολουθούν να κυριαρχούν αμερικανικές εταιρείες, μεταξύ των οποίων και η Amazon η οποία ανέβηκε στην 4η θέση, και με μόνη εξαίρεση 2 ευρωπαϊκές εταιρείες με έδρα τη Γερμανία». Παράλληλα, όπως επισημαίνει, «3 από τις 4 εταιρείες με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη παγκοσμίως επικεντρώνονται αποκλειστικά στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Η μεγάλη ανάπτυξη των ηλεκτρονικών πωλήσεων παρατηρείται και στον κλάδο της λιανικής στην Ελλάδα».

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ