Με νέο στόχο την αύξηση των εξαγωγών, κλείνει την τρίτη δεκαετία της ζωής της η Frezyderm, έχοντας θέσει ως εφαλτήριο την αγορά του Λονδίνου. Η εταιρεία που κατακτά συνεχώς νέα μερίδια αγοράς, σημειώνει αύξηση πωλήσεων και κερδών, διατηρεί δανεισμό περί τα 6% του τζίρου της, εξάγει ήδη σε 23 χώρες, απασχολεί 180 εργαζομένους και αναμένεται να κλείσει το 2015 με πωλήσεις στα 32,5 εκατ. ευρώ.
Η αμιγώς ελληνική εταιρία παραγωγής δερμοκαλλυντικών και ειδών προσωπικής φροντίδας Frezyderm, είναι μια οικογενειακή επιχείρηση που ιδρύθηκε το 1986 και διοικείται σήμερα από την δεύτερη γενιά της οικογένειας Αναστασίου με πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο τον Γιάννη Αναστασίου, και υπεύθυνο παραγωγής τον Ευθύμη Αναστασίου. Βασική προτεραιότητα των αδελφών Αναστασίου παραμένει η ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων υψηλής ποιότητας, με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας. Μια ανάπτυξη που δεν περνά σε καμία περίπτωση όπως τονίζει ο Γιάννης Αναστασίου στο Liberal, από την οδό της πώλησης μεριδίου σε επενδυτές.
Με ιδιόκτητες παραγωγικές εγκαταστάσεις στη Νέα Ιωνία, η Frezyderm, δίνει προϊόντα private label σε 8 χώρες, ενώ τα δικά της επώνυμα προϊόντα εξάγονται σε 23 χώρες, με συμμετοχή επί του κύκλου εργασιών 7,5%, εκτός από την Ελλάδα όπου η εταιρεία απολαμβάνει υψηλά μερίδια αγοράς στις σειρές προϊόντων που προωθεί με ναυαρχίδες την αντιγηραντική σειρά, την σειρά των βρεφικών προϊόντων αλλά και αυτή με το βιολογικό βρεφικό γάλα.
Παρά το γεγονός ότι η φαρμακευτική αγορά στο σύνολο της παρουσιάζει ανθεκτικότητα, η εταιρεία τρέχει με ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 2,6% το 2015.
Η πορεία ωστόσο της Frezyderm στο σύνολο όσο και ανά κατηγορία προϊόντων υπερβαίνει κατά πολύ το μέγεθος αυτό. Ειδικότερα, στο εννεάμηνο του 2015 η εταιρία κατέγραψε αύξηση πωλήσεων της τάξης του 7,67% αγγίζοντας τα 26 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά προ φόρων κέρδη άγγιξαν τα 2,6 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 80,8%. Τα EBITDA αυξήθηκαν κατά 49%.
Το σύνολο του 2015 αναμένεται να κλείσει με πωλήσεις στα 32,5 εκατ. ευρώ, συνεχίζοντας ένα σερί θετικών επιδόσεων από το 2012 έως σήμερα. Ειδικότερα, στην τριετία 2012-2014 η εταιρεία κατάφερε να καταγράψει σημαντική άνοδο στον κύκλο εργασιών αγγίζοντας τα 29,7 εκατ. ευρώ, ενώ διπλασίασε τα κέρδη προ φόρων που ανήλθαν στα 1.439.493 στο τέλος του 2014.
Πέρα από τις οικονομικές επιδόσεις, η εταιρία παρουσιάζει εντυπωσιακή ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου προϊόντων, τα οποία αναπτύσσονται από το δικό της τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης και παράγονται στο ιδιόκτητο εργοστάσιο της στη Μεταμόρφωση. «Η εταιρία ιδρύθηκε πριν 30 χρόνια και διέθετε αρχικά 3 προϊόντα στην αγορά ενώ απασχολούσε 3 εργαζομένους. Σήμερα παράγει 202 κωδικούς καινοτόμων δερμοκαλλυντικών και απασχολεί 180 ανθρώπους» ανάφερε ο κ. Αναστασίου κατά τη διάρκεια δημοσιογραφικής συνάντησης.
Σήμερα η εταιρία διαθέτει πλήρη σειρά καλλυντικών (ενυδάτωση και αντιγήρανση) όπου το μερίδιο της αγγίζει το 10,6% στα καλλυντικά φαρμακείου, ολοκληρωμένη σειρά αντιηλιακών, φροντίδας μαλλιών, ειδική σειρά για την αντιμετώπιση της ακμής, της ψωρίασης αλλά και ειδικές σειρές περιποίησης βρεφών και παιδιών, ενώ διαθέτει σημαντικό μερίδιο στην αγορά βιολογικού βρεφικού γάλακτος (όπου κατέχει μερίδιο αγοράς της τάξης του 18,3%).
Η εταιρία εισέρχεται σε νέα φάση ανάπτυξης επιχειρώντας να αναπτύξει περαιτέρω τις εξαγωγές της, μέσω της ίδρυσης θυγατρικής στη Βρετανία η οποία αναμένεται να ενεργοποιηθεί τον Φεβρουάριο του 2016, με σκοπό να αναλάβει τη διείσδυση τόσο στην τοπική αγορά όσο και τον συντονισμό της διεθνούς επέκτασης της, με έμφαση στην Ευρωπαϊκή αγορά. Όπως υποστηρίζει ο κ. Αθανασίου η παραγωγική δυναμικότητα του εργοστασίου είναι ικανή να ανταπεξέλθει σε πολύ μεγαλύτερη ζήτηση από την σημερινή, είναι δοκιμασμένη και άρα η εταιρεία είναι έτοιμη καθόλα για μεγέθυνση παραγωγής και εμπορίας.
Η εταιρία εντάχθηκε προσφάτως στο διεθνές δίκτυο της Endeavor, γεγονός που εκτός από αναγνώριση της εταιρικής της δυναμικής, αναμένεται να δημιουργήσει ευκαιρίες δικτύωσης και ανάπτυξης χρήσιμων συνεργιών για την ελληνική εταιρία.
Σύμφωνα με το πλάνο ανάπτυξης για την προσεχή τριετία, η εταιρία αναμένει αύξηση πωλήσεων κατά 27,7% στα 41,5 εκατ. ευρώ το 2018, υποστηρίζοντας τόσο τις πωλήσεις στην εγχώρια αγορά όσο και την ανάπτυξη των εξαγωγών της.
Η FREZYDERM, ιδρύθηκε με όραμα την εγκαθίδρυσή της στην παγκόσμια αγορά έχοντας ως γνώμονα την καινοτομία, την πρωτοπορία και την ποιότητα των προϊόντων της. Παρά τις αντιξοότητες και τις αυξημένες προκλήσεις που είχε να αντιμετωπίσει, έμεινε πιστή στο όραμα αυτό, ακολουθώντας μιας σταθερά ανοδική πορεία.
Αντιόπη Σχοινά