20 χρόνια IKEA στην Ελλάδα... και όλα αλλάζουν

20 χρόνια IKEA στην Ελλάδα... και όλα αλλάζουν

Σήμερα που η ΙΚΕΑ αποτελεί έναν …τρόπο ζωής για τους Έλληνες, πολλοί από εμάς θυμούνται ότι η άφιξη της Σουηδικής αλυσίδας καταστημάτων, είχε γίνει με προσεκτικά βήματα, στη συμπρωτεύουσα, το 2001. Η ΙΚΕΑ κατάφερε να καθιερωθεί στις προτιμήσεις των Ελλήνων  και αυτό δεν ήταν κάτι που συνέβη τυχαία.

Μέσα στα 20 χρόνια της παρουσίας της στην Ελλάδα, έγινε συνώνυμο της «έμπνευσης» και της λειτουργικότητας στα έπιπλα και τον οικιακό εξοπλισμό, διαμορφώνοντας μία νέα ολοκληρωμένη καταναλωτική εμπειρία. Κι όλα αυτά, μέσα από διαρκή εξέλιξη της εταιρικής και της προϊοντικής κουλτούρας που καθορίζει νέες τάσεις στο λιανεμπόριο, φέρνει επενδύσεις σε νέα concepts που οδηγούν την εταιρεία πάντα ένα βήμα μπροστά και πηγάζει από τη διαρκή διάδραση με το καταναλωτικό κοινό. Η ΙΚΕΑ παρακολουθεί και προσαρμόζεται στις συνεχώς εξελισσόμενες ανάγκες των πελατών της.

Το 2001, η IKEA φέρνει στην Ελλάδα χιλιάδες προϊόντα για το σπίτι σε επίπεδες συσκευασίες, γεγονός που αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες καινοτομίες στον χώρο της επίπλωσης και άπειρες ιδέες και λύσεις, πάντα με σεβασμό στον άνθρωπο και το περιβάλλον. Για το πρώτο βήμα επιλέγεται η Θεσσαλονίκη. Η υποδοχή του κοινού της συμπρωτεύουσας ήταν κυριολεκτικά ενθουσιώδης. 

Τρία χρόνια αργότερα, το 2004, ανοίγει το πρώτο κατάστημα στην Αθήνα, στην περιοχή του νέου Διεθνούς Αεροδρομίου. Ήταν η περίοδος που η επίσκεψη των Αθηναίων στην ΙΚΕΑ έγινε κάτι σαν θεσμός. Μια οικογενειακή βόλτα στο κατάστημα ΙΚΕΑ ήταν αρκετή για να αλλάξει τον τρόπο αγορών στο λιανεμπόριο και  τη φιλοσοφία του οικιακού εξοπλισμού.

Για να καλυφθεί η ζήτηση στην περιοχή της πρωτεύουσας, το 2008, η ΙΚΕΑ ανοίγει και δεύτερο κατάστημα, στη Λεωφόρο Κηφισού, αποσκοπώντας να «μοιράσει»  τον ολοένα και αυξανόμενο αριθμό πελατών της στο Λεκανοπέδιο σε δύο σημεία, ώστε να προσφέρει την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση.

Για τους Έλληνες, τα καταστήματα ΙΚΕΑ αλλάζουν την καθημερινή ζωή στο σπίτι. Πέραν των καλοσχεδιασμένων προϊόντων και των λειτουργικών λύσεων που προσφέρουν, διαθέτουν και το πλεονέκτημα των προσιτών τιμών που τα κάνουν προσβάσιμα σε περισσότερους ανθρώπους . Έτσι, παρά την σταδιακή είσοδο της χώρας στην οικονομική κρίση η ζήτηση αυξάνεται και το αποτύπωμα στην αγορά διευρύνεται, με επέκταση και στην περιφέρεια. Το 2009 η Λάρισα υποδέχεται το «δικό της» κατάστημα ΙΚΕΑ, ενώ το 2010 ανοίγει το κατάστημα ΙΚΕΑ Ιωάννινα.

Η χρονιά αυτή σηματοδοτεί τη συμπλήρωση της πρώτης δεκαετίας της παρουσίας της ΙΚΕΑ στη χώρα μας, και η εταιρεία το γιορτάζει: Κυκλοφορεί την επετειακή συλλεκτική έκδοση ΙΚΕΑ 2000-2010 – 10 χρόνια στην Ελλάδα, με φωτογραφίες από τα σπίτια των ίδιων των καταναλωτών που την εμπιστεύονται.

Μέσα στην κρίση, η ΙΚΕΑ προχωρεί στην επέκταση κρίσιμων υποδομών. Και το 2012 το πρώτο Κέντρο Παραγγελιών και Παραλαβών στη Ρόδο.

Την ίδια χρονιά, ξεκινά η λειτουργία του προγράμματος πιστότητας ΙΚΕΑ Family. Μέσα από την πελατοκεντρική της φιλοσοφία η  ΙΚΕΑ επιβραβεύει τη σταθερή της πελατεία, δίνοντάς της πρόσβαση σε ειδικές προσφορές, εκπτώσεις και διάφορα προνόμια.

Την ίδια στιγμή, η επιτυχία της λειτουργίας του Κέντρου Παραγγελιών και Παραλαβών στη Ρόδο, δίνει το έναυσμα για την επέκταση της μεθόδου αυτής, που προσφέρει πρόσβαση των πελατών σε όλα τα προϊόντα της ΙΚΕΑ, σε καταναλωτές στην περιοχή των οποίων δεν υπάρχει φυσικό κατάστημα. Το 2013 τέτοια κέντρα ανοίγουν στην Πάτρα, τα Χανιά και το Ηράκλειο Κρήτης, ενώ το 2014, άλλο ένα εγκαινιάζεται στην Κομοτηνή, με το τελευταίο της σειράς να ανοίγει το 2019 στην Καλαμάτα.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο, μπαίνει σταδιακά στη ζωή των Ελλήνων, και η ΙΚΕΑ πρωτοστατεί, καθώς το 2014 ξεκινά η λειτουργία του e-shop της. Ένα ολοκληρωμένο ηλεκτρονικό κατάστημα, το οποίο παρέχει έμπνευση για το σπίτι και δίνει πρόσβαση σε χιλιάδες προϊόντα ΙΚΕΑ από την άνεση του σπιτιού.

Το 2018 γίνεται γεγονός το πρώτο ΙΚΕΑ Pop Up Store στην Ελλάδα, που φιλοξενείται στον Πειραιά για 8 μήνες, για να φέρει την εμπειρία ΙΚΕΑ πιο κοντά στο αγοραστικό κοινό. Η ιδέα ήταν η διάθεση 500 ειδών οικιακού εξοπλισμού, που συνεχώς ανανεώνονταν και οι καταναλωτές μπορούσαν να αγοράσουν άμεσα.

Την ίδια χρονιά λανσάρεται το ΙΚΕΑ Greece App, μία εφαρμογή που διευκολύνει τις αγορές στο κατάστημα,  επεκτείνει τις δυνατότητες για το e-shop και παράλληλα ενημερώνει το κοινό για προϊόντα και προσφορές, φέρνοντας ακόμη πιο κοντά τους καταναλωτές στην ΙΚΕΑ.

Τη χρονιά της συμπλήρωσης των 20 ετών της στην Ελλάδα, η ΙΚΕΑ, περνά σε μια νέα εποχή, εγκαινιάζοντας το πρώτο κατάστημα νέας γενιάς στον Πειραιά. Η νέα εμπορική φιλοσοφία, προβλέπει μικρότερα καταστήματα, εντός του αστικού ιστού, ώστε να πιο προσβάσιμα και να διευκολύνουν ακόμα περισσότερο τους καταναλωτές που αναζητούν ευκολία και εξοικονόμηση χρόνου. Το κατάστημα του Πειραιά, στο τριώροφο κτίριο της οδού Γούναρη, είναι  το πρώτο από μία σειρά καταστημάτων που θα ανοίξουν το επόμενο διάστημα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Σόφια. Ήδη στην Αθήνα γίνονται οι προετοιμασίες για το άνοιγμα του καταστήματος ΙΚΕΑ στο The Mall Athens.

Τα καταστήματα πόλης διαμορφώνουν  τη νέα στρατηγική του ομίλου με επέκταση του δικτύου καταστημάτων σε καλύτερη πρόσβαση. Το concept των καταστημάτων αυτών συμπληρώνουν και τα καταστήματα μεσαίου μεγέθους από 5.000 έως 10.000 τ.μ. Το πρώτο τέτοιου τύπου κατάστημα άνοιξε  στη Βάρνα της Βουλγαρίας, ενώ τα επόμενα αφορούν τις πόλεις της Πάτρας και του Ηρακλείου.

20 χρόνια μετά την άφιξη στη Θεσσαλονίκη, η εταιρεία συνεχίζει την επιτυχημένη της πορεία. Έχει καταφέρει να δώσει την ευκαιρία για μία καλύτερη καθημερινή ζωή στο σπίτι σε  πολλούς ανθρώπους, ενώ  έχει διαμορφώσει μία «τάση» και για έναν πιο βιώσιμο τρόπο ζωής στο σπίτι.

Μέχρι σήμερα τα καταστήματα ΙΚΕΑ έχουν δεχθεί πάνω από 100 εκατομμύρια επισκέψεις, διαθέτοντας 500 εκατομμύρια προϊόντα, 30 εκατομμύρια Hot Dog και 5,5 εκατομμύρια μερίδες κεφτεδάκια.