Θέλουμε να κάνουμε πιο ενεργειακά αποδοτικά τα ελληνικά λιμάνια με χρήση ΑΠΕ
Αλ. Σδούκου

Θέλουμε να κάνουμε πιο ενεργειακά αποδοτικά τα ελληνικά λιμάνια με χρήση ΑΠΕ

«Τα λιμάνια πρέπει να γίνουν ενεργειακοί κόμβοι, όπου θα συνυπάρχουν η παραγωγή, η αποθήκευση και η διανομή ηλεκτρικής ενέργειας», επισήμανε η γενική γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου, συμμετέχοντας σε συνάντηση εργασίας, με θέμα «Ενεργειακή αναβάθμιση λιμένων μέσω εξηλεκτρισμού», που διοργανώθηκε από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ) με τη συμμετοχή του ΔΕΔΔΗΕ, της ΡΑΕ και του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Όπως ανέφερε η κυρία Σδούκου, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2014/94, οι ευρωπαϊκοί λιμένες απαιτείται να έχουν έως το τέλος του 2025 εγκαταστάσεις ηλεκτροδότησης πλοίων από την ξηρά, όσο είναι ελλιμενισμένα.

«Η χώρα μας με κατεξοχήν ναυτική παράδοση και ένα μεγάλο πλήθος λιμανιών πρέπει να δράσει συντονισμένα, ώστε να μειωθεί το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα, λαμβάνοντας υπόψη ότι ως τουριστικός προορισμός η χώρα μας δέχεται διαφορετικούς τύπους πλοίων, μεταξύ των οποίων και κρουαζιερόπλοια με πολύ μεγάλες ενεργειακές ανάγκες, της τάξεως των 15 MW» επισήμανε. Προς αυτή την κατεύθυνση, «ο μηδενισμός των ρύπων των πλοίων, όταν αυτά δένουν στα λιμάνια, με την ηλεκτροδότησή τους από την ξηρά, ώστε να μην χρησιμοποιούν τις μηχανές τους που καίνε πετρέλαιο είναι ένα πολύ σημαντικό βήμα».

Επιπλέον, βασική προτεραιότητα του ΥΠΕΝ αποτελεί η προώθηση της χρήσης ΑΠΕ με δράσεις βελτίωσης της ενεργειακής αποδοτικότητας στα λιμάνια της χώρας. «Οι ΑΠΕ και ειδικά τα φωτοβολταϊκά, το κόστος ηλεκτροπαραγωγής των οποίων έχει γίνει ιδιαίτερα ανταγωνιστικό τα τελευταία χρόνια, είναι απαραίτητο να ενταχθούν στα λιμάνια, τόσο για κάλυψη των καταναλώσεων στα κτίρια με τη μορφή αυτοπαραγωγής, όσο και στον εξηλεκτρισμό κάποιων βασικών καταναλώσεων, όπως η ηλεκτροκίνηση εσωτερικών λεωφορείων και μηχανημάτων και η ηλεκτροδότηση πλοίων» είπε η κυρία Σδούκου.

Σημαντικές προϋποθέσεις, όπως σημείωσε, για να επιτευχθούν όλα τα παραπάνω αποτελούν η σωστή μέτρηση των ενεργειακών καταναλώσεων για τα πλοία και τα κρουαζιερόπλοια, καθώς και η καταγραφή των υποδομών του δικτύου, η οποία έχει ήδη ξεκινήσει από το ΕΜΠ, σε συνεργασία με τον ΔΕΔΔΗΕ και τη ΡΑΕ.