Οι Πανελλαδικές μπορεί να τινάξουν στον αέρα ό,τι πετύχαμε μέχρι τώρα

Οι Πανελλαδικές μπορεί να τινάξουν στον αέρα ό,τι πετύχαμε μέχρι τώρα

Η επιθυμία της υπουργού Παιδείας οι Πανελλαδικές εξετάσεις να διεξαχθούν μέσα στον Ιούνιο είναι δεδομένη. Βέβαια αυτό θα εξαρτηθεί και από τις προτάσεις αυτών που έχουν το γενικό πρόσταγμα στην αντιμετώπιση του κορονοϊού. Και είναι λογικό. Να υποθέσω πως η εισήγηση της αρμόδιας υγειονομικής επιτροπής θα είναι δεσμευτική για την υπουργό.

Όμως αυτό το εγχείρημα, πέραν του υγειονομικού και του πολιτικού ρίσκου που εμπεριέχει, παρουσιάζει και αρκετές πρακτικές δυσκολίες

Έτσι:

1.Είναι γεγονός πως για την ασφάλεια επιτηρητών και εξεταζομένων θα δημιουργηθούν τμήματα 8-10 μαθητών. Γνωρίζει το υπουργείο πόσοι επιτηρητές θα χρειαστούν για να καλύψουν αυτά τα ολιγομελή τμήματα;

2.Γνωρίζει το υπουργείο πόσοι καθηγητές έχουν ηλικία, άνω των 55 ετών; Αυτή η ηλικία δεν μπορεί να δικαιολογήσει βασίμως την αίτηση εξαίρεσης τους λόγω υποκείμενου νοσήματος; Αυτή η προοπτική δεν επιτείνει το πρόβλημα της στελέχωσης των εξεταστικών κέντρων με επιτηρητές;

3. Οι μαθητές θα εξεταστούν φορώντας μάσκες και γάντια. Είναι δυνατόν υπό τέτοιες συνθήκες να συγκεντρωθούν και να προσπαθήσουν;

4.Η κόλα του χαρτιού θα κάνει μια συγκεκριμένη διαδρομή και θα φτάσει στα χέρια του μαθητή και στην συνέχεια θα καταλήξει στον καθηγητή. Γνωρίζουμε αν ενδεχομένως θα φέρει τον ιό; Πώς θα το αντιμετωπίσουμε;

5.Τι θα συμβεί αν σε κάποια τμήματα, ενώ διεξάγονται οι εξετάσεις, παρουσιασθούν κρούσματα; Προφανώς θα διακοπούν. Εχει το υπουργείο επεξεργασμένο σενάριο τι θα γίνει αν το φαινόμενο πάρει διαστάσεις;

5.Σε κάποια σχολεία δεν διεξήχθησαν διαδικτυακά μαθήματα. Υποθέτω πως το υπουργείο γνωρίζει τον αριθμό τους. Τι θα γίνει με τους μαθητές; Δεν παραβιάζεται η ισότητα στις ευκαιρίες; Υπάρχει νομική δυνατότητα των θιγομένων να ζητήσουν ακύρωση των εξετάσεων;

Προφανώς υπάρχουν και άλλα πιο εξειδικευμένα ερωτήματα τα οποία συνηγορούν υπέρ της διεξαγωγής των εξετάσεων τον Σεπτέμβριο.

Το ρίσκο που παίρνει η υπουργός Παιδεία είναι μεγάλο, χωρίς κανένα όφελος. Ρίσκο υγειονομικό, ρίσκο πολιτικό.

Για το υγειονομικό ρίσκο δεν χρειάζεται να γράψω πολλά. Θα είναι κρίμα σε μια περίοδο που, και λόγω της υψηλής θερμοκρασίας, το φαινόμενο θα τείνει να περιορισθεί σημαντικά, να παρουσιαστεί αναζωπύρωση του. Κρίμα για την όλη μέχρι τώρα προσπάθεια.

Το δε πολιτικό ρίσκο είναι εξίσου σημαντικό. Ας αναλογιστούμε τι πολιτικές συνέπειες θα υπάρξουν αν, λόγω των Πανελλαδικών, προσβληθούν εκατοντάδες παιδιά και εκπαιδευτικοί. Κάτι ιδιαιτέρως πιθανό. Το πολιτικό κόστος δεν θα το πληρώσει μόνον η υπουργός, αλλά ολόκληρη η κυβέρνηση, καθώς η απόφαση για την διεξαγωγή των εξετάσεων, είναι πολιτική απόφαση. Θα αμαυρωθεί, την τελευταία στιγμή, μια προσπάθεια για την οποία μιλούσε όλος ο πλανήτης.

Συνεπώς, η κυρία υπουργός ας μεταθέσει τις εξετάσεις για τον Σεπτέμβριο και το αποκλειστικό μέλημα το δικό της και των συνεργατών της να είναι πώς θα διατηρήσει και θα γενικεύσει την διαδικτυακή εκπαίδευση. Ένα από τα «δώρα» του κορονοϊού.