7ος χρόνος, ημέρα 2059η
Δευτέρα, 21 Ιουνίου 2021

Οι μικροί της ηλεκτροκίνησης τολμούν στην αγορά της Αμερικής

Οι μικροί της ηλεκτροκίνησης τολμούν στην αγορά της Αμερικής

Τον επίσημο τιμοκατάλογο για τα πρώτα ηλεκτρικά της μοντέλα ανακοίνωσε αυτή τη βδομάδα η καλιφορνέζικη startup εταιρία Canoo, χωρίς να αναφέρει καθόλου το μοντέλο χρήσης του αυτοκινήτου με συνδρομή αντί της αγοράς του, που αρχικά είχε αποτελέσει ένα από τα πιο έντονα διακριτικά χαρακτηριστικά της.

Η τιμή, λοιπόν, για το πρώτο μοντέλο της Canoo - ένα μίνι βαν που φέρει τώρα το όνομα "Lifestyle Vehicle" και θα είναι διαθέσιμο σε τρία επίπεδα εξοπλισμού - θα κυμαίνεται από 34.750 έως 49.950 δολάρια, όπως αναφέρεται σε δελτίο τύπου της εταιρείας. Λίγο αργότερα θα κάνει την εμφάνισή του και ένα μοντέλο “Adventure” που θα έρθει να τοποθετηθεί στην γκάμα των μοντέλων που θα δημιουργηθούν με βάση την πλατφόρμα τύπου “Skateboard” για την οποία έγινε ιδιαίτερα γνωστή στις ΗΠΑ, αλλά και εν γένει στον χώρο της ηλεκτοκίνησης, η Canoo.

Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι η πλατφόρμα "skateboard" έχει εξελιχθεί από την ίδια την Canoo, έχοντας μάλιστα προκαλέσει το ενδιαφέρον μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών, ενώ οι προκαταρκτικές προδιαγραφές αναφέρουν ισχύ 300 ίππων, ροπή 450 Nm και αυτονομία 400 χιλιομέτρων για το όχημα Lifestyle.

Μετά το Lifestyle Vehicle θα ακολουθήσει ένα ελαφρύ ανοιχτό φορτηγό τύπου pickup, με εκτιμώμενη ισχύ 500 ίππων, εντυπωσιακή ομολογουμένως ροπή 745 Nm, και επιδιωκόμενη αυτονομία 320 χιλιομέτρων, καθώς και ένα ελαφρύ φορτηγό διανομών που ονομάζεται Multi-Purpose Delivery Vehicle (MPDV).

Η Canoo σχεδιάζει να ξεκινήσει τις παραδόσεις του pick up και την «κλιμακωτή παραγωγή» του MPDV το 2023. Η εταιρία δεν έχει κάνει κάποια ανακοίνωσε σε σχέση με τις τιμές αυτού του μοντέλου, έχει ωστόσο αναφέρει μια βασική τιμή 33.000 δολάρια για το MPDV.

Θυμίζουμε ότι όταν το Lifestyle Vehicle παρουσιάστηκε στα τέλη του 2019, η Canoo έλεγε ότι αυτό θα ήταν διαθέσιμο μόνο μέσω συνδρομής, με τους πελάτες να πληρώνουν με τον μήνα χωρίς προκαθορισμένους όρους. Η Canoo εξακολουθούσε να σκέφτεται το σενάριο της συνδρομής στα τέλη του περασμένου έτους, όταν παρουσίασε τα αφαιρούμενα καλύμματα ως μια ιδέα για το πως θα μπορούσαν να διακρίνονται τα οχήματα μεμονωμένων συνδρομητών από τα άλλα.

Ωστόσο, δεν έγινε λόγος ξανά για αυτό σε κάποια νεότερη ανακοίνωση. Η Canoo είπε μόνο ότι για οποιοδήποτε από τα τρία μοντέλα θα μπορούσε να γίνει κράτηση στις Ηνωμένες Πολιτείες με προκαταβολή 100 δολαρίων. 

Το αρχικό πρόγραμμα συνδρομής επρόκειτο να λανσαριστεί στο Λος Άντζελες και σταδιακά να κυκλοφορήσει και σε άλλες περιοχές των ΗΠΑ. Η Canoo, όμως, απομακρύνθηκε από το μοντέλο της συνδρομής τους τελευταίους μήνες.

Κατά τη διάρκεια μιας πρόσκλησης επενδυτών στις αρχές της χρονιάς, ο πρόεδρος της εταιρίας Tony Aquila επιβεβαίωσε ότι η Canoo είχε τερματίσει μια συνεργασία με τον όμιλο Hyundai που θα είχε ως αποτέλεσμα οι δύο βασικές μάρκες του, Hyundai και Kia, να χρησιμοποιήσουν την πλατφόρμα skateboard για δικά τους πλήρως ηλεκτρικά οχήματα. Ο Aquila δήλωσε επίσης ότι η Canoo είχε σκοπό να επικεντρωθεί στις πωλήσεις οχημάτων για επαγγελματική χρήση, αλλά δεδομένου του ενδιαφέροντος που προέκυψε μετά την ανακοίνωση του τιμοκαταλόγου, είναι πιθανό να αναθεωρηθεί ο προσανατολισμός της εταιρίας.