Ο κολοσσός ride-hailing Didi Chuxing ετοιμάζεται για την Wall Street

Ο κολοσσός ride-hailing Didi Chuxing ετοιμάζεται για την Wall Street

Αίτημα εισαγωγής στην Wall Street υπέβαλε ο κολοσσός ride-hailing Didi Chuxing, σε αυτό που θα μπορούσε να είναι η μεγαλύτερη IPO φέτος, αποφέροντας έτσι μεγάλα κέρδη στους μεγαλομετόχους της Uber και SoftBank.

Σύμφωνα με πληροφορίες της Wall Street Journal η κινεζική εταιρεία εκμίσθωσης οχημάτων μέσω τηλεφώνου υπέβαλλε τα έγγραφα αρχική δημόσια εγγραφή, η οποία θα μπορούσε να της προσδώσει αξία τουλάχιστον 80 δισ. δολαρίων. 

Η εταιρεία η οποία παρέχει υπηρεσίες μίσθωσης οχημάτων και μεταφοράς ατόμων και αγαθών και αποτελεί πλέον μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες μεταφοράς στον κόσμο, εξυπηρετώντας περισσότερους από 550 εκατομμύρια χρήστες σε όλη την Ασία, την Αυστραλία και τη Λατινική Αμερική,  συγκέντρωσε έσοδα 21,6 δισ. δολαρίων πέρυσι. Σημείωσε, επίσης, κέρδη 837 εκατ. δολαρίων το τελευταίο τρίμηνο, χάρη σε έσοδα 6,4 δισ. δολαρίων.

Η Uber ελέγχει το 12,8% της εταιρείας μετά την πώληση της δικής της μονάδας ride-hailing στην Didi το 2016, ενώ το Vision Fund της SoftBank ελέγχει το 21,5%.

Η Didi, που ιδρύθηκε το 2012, έχει κατακτήσει την κινέζικη αγορά, έχοντας μάλιστα εξαγοράσει μέχρι και το βασικό της ανταγωνιστή, την θυγατρική της Uber στην Κίνα, όπου σήμερα υπολογίζεται ότι κατέχει το 80% της αγοράς.

Τα τελευταία δυο χρόνια, η Didi κατάφερε να αντλήσει τα ποσό των 800 εκατομμυρίων για τον κλάδο της αυτόνομης οδήγησης από επενδυτές, μέσα από δυο διαδοχικές χρηματοδοτήσεις, οι οποίοι θέλησαν να επωφεληθούν από την τεχνογνωσία της εταιρείας. Ο όμιλος Softbank ηγήθηκε της πρώτης χρηματοδότησης, ενώ η εταιρεία επενδύσεων IDG Capital, η CPE, το Ταμείο Επενδύσεων Ρωσίας-Κίνας, και η CCB International ήταν μεταξύ των επενδυτών που συμμετείχαν στη δεύτερη, σύμφωνα με εκπρόσωπο της Didi.

Έτσι λοιπόν, η  εταιρεία έχει καταφέρει να προσελκύσει ισχυρούς χρηματοδότες, μεταξύ των οποίων η Alibaba, η Apple, και η SoftBank , ενώ και η ίδια έχει επενδύσει σε διάφορες εταιρίες στην προσπάθεια της να κερδίσει έδαφος σε αγορές όπου δεν έχει παρουσία, όπως η Grab και η Ola που δραστηριοποιούνται στη Νοτιοανατολική Ασία και την Ινδία, αντίστοιχα.