Καταναλωτής σε ρόλο... κούριερ

Καταναλωτής σε ρόλο... κούριερ

Σε ρόλο κούριερ για να εξυπηρετήσει τον εαυτό του και να λάβει ταχύτερα το πακέτο συγκριτικά με τον χρόνο που θα χρειαστεί ο ταχυμεταφορέας, γίνεται από σήμερα ο καταναλωτής. Διότι στην πραγματικότητα, αυτό είναι το click away. Δεν είναι ένας καινούργιος τρόπος για να ψωνίζουμε. Είναι ένας τρόπος για να εξυπηρετηθούμε γρηγορότερα συγκριτικά με τον χρόνο που θα χρειαζόταν για να κάνει το ίδιο μια εταιρεία courier, ένας κλάδος που δεν προέβλεψε τον τεράστιο όγκο των παραγγελιών προκειμένου να λαβει εγκαίρως τα μέτρα του.

Η επιτυχία ή η αποτυχία του εγχειρήματος θα κριθεί μέσα στην εβδομάδα. Και σίγουρα όχι σήμερα που κάνει πρεμιέρα το συγκεκριμένο μέτρο. Από όλα τα «μέτωπα», μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις φτάνει το μήνυμα ότι δεν υπάρχει ακόμη σχετική προετοιμασία. Ακόμη και οι μεγάλες αλυσίδες, τήρησαν το Σάββατο σιγή ιχθύος επιλέγοντας να φτιάξουν τις διαδικασίες για να υποστηρίξουν το click away αλλά και για να εκπαιδεύσουν το προσωπικό που θα αναλάβει να φέρει σε πέρας τη δύσκολη αποστολή.

Ως έννοια στην αγορά το click away δεν είναι άγνωστο στις λιανεμπορικές επιχειρήσεις οι οποίες το υιοθετούσαν με διάφορους τίτλους: click and collect, παραλαβή από το κατάστημα κλπ. Καταναλωτές που δεν είναι να περιμένουν την εταιρεία ταχυμεταφορών είναι αυτοί που ήθελαν να αποφύγουν τα μεταφορικά έξοδα, έκαναν την παραγγελία τους ηλεκτρονικά ή τηλεφωνία και πήγαιναν οι ίδιοι στο κατάστημα για να την παραλάβουν. Αυτή τη φορά όμως, υπάρχει ένας πρόσθετος βαθμός δυσκολίας για τον οποίοι οι επαγγελματίες δεν είναι έτοιμοι.

Μέχρι σήμερα, το click away έδινε στον καταναλωτή το πλεονέκτημα του να επιλέξει πότε θα προσέλθει στο κατάστημα για να παραλάβει το προϊόν που έχει παραγγείλει προσαρμόζοντας την ολοκλήρωση της διαδικασίας στο δικό του πρόγραμμα. Τώρα, η επιχείρηση θα είναι αυτή που θα πρέπει να κλείνει το ραντεβού και μάλιστα να προσαρμόζει την υπηρεσία σε ασφυκτικά όρια και πλαίσια: όχι παραμονή άνω των 10 λεπτών έξω από το κατάστημα, όχι ουρά μεγαλύτερη των εννέα ατόμων (που σημαίνει σωστό προγραμματισμό των ραντεβού), όχι πάνω από μια με δύο ώρες «περιθώριο» στον καταναλωτή για να φύγει από το σπίτι του, να παραλάβει το «πακέτο» και να επιστρέψει. Το κατάστημα της γειτονιάς έχει να μετρήσει το αν «αξίζει» να μπει σε αυτή τη διαδικασία για να εξυπηρετήσει άγνωστο αριθμό πελατών καθώς εξυπηρέτηση σημαίνει φώτα αναμμένα, (άρα έξοδα) και έξοδος του υπαλλήλου από το καθεστώς της αναστολής.

Για τη μεγάλη επιχείρηση, σημαίνει άμεση προσαρμογή των… logistics και εκπαίδευση του προσωπικού ώστε να είναι έτοιμο να ανταποκριθεί σε κάθε ενδεχόμενο: Τι θα γίνει αν κάποιος χάσει το ραντεβού του; Θα κλείνει άλλο προφανώς. Τι θα γίνει αν κάποιος θέλει να αλλάξει το προϊόν; Τι θα γίνει αν υπάρξει λάθος στην παραγγελία; Επειδή οι απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα δεν ήταν αυτονόητες ούτε χθες, είναι βέβαιο ότι θα είναι χιλιάδες οι επαγγελματίες που δεν θα ασκήσουν σήμερα το δικαίωμά τους να ανοίξουν με αυτό τον  ιδιαίτερο τρόπο. Από Δευτέρα… βλέπουμε.