ΕΛΤΑ: Αλλάζουν σελίδα με σταθερή κερδοφορία και ανάπτυξη

ΕΛΤΑ: Αλλάζουν σελίδα με σταθερή κερδοφορία και ανάπτυξη

Τα ΕΛΤΑ έχουν αλλάξει σελίδα. Από ζημιογόνα, μετατρέπονται σταδιακά σε μια σύγχρονη εταιρεία που παράγει κέρδη και σταθερά έσοδα. Κομβικό ρόλο στη μετάβαση της εταιρείας στη νέα εποχή έχει διαδραματίσει η διοίκηση των ΕΛΤΑ, η οποία εξυγιαίνει τον ισολογισμό της και κάνει βήματα προς την ψηφιακή μετάβαση. Απότοκο των προσπαθειών είναι τα αποτελέσματα του 2021, με κέρδη που εκτιμώνται σε πάνω 10 εκατ. ευρώ, από ζημιές 7 εκατ. ευρώ το μήνα το 2019.

Εκτιμήσεις κάνουν λόγω πως η διοίκηση της εταιρείας θα καταφέρει να «γυρίσουν» την εταιρεία σε σταθερή κερδοφορία 2 εκατ. ευρώ το μήνα. Οι πρώτες εκτιμήσεις αναφέρουν ότι τα ΕΛΤΑ, δεν θα διατηρήσουν απλά την κερδοφορία που καταγράφηκε το 2020, αλλά κινούνται σε ένα σταθερά κερδοφόρο αποτέλεσμα που αναμένεται να ξεπεράσει τα 10 εκατ. ευρώ σε σχέση με πέρσι. Υπενθυμίζεται ότι το 2020 τα ΕΛΤΑ έκλεισαν με κέρδη 9,6 εκατ. ευρώ, σε μία χρονιά -την πρώτη από το 2014- που εμφάνισαν ισχυρή και οργανική κερδοφορία.

Η επίτευξη κερδοφορίας πέρυσι ήρθε σε ένα δύσκολο οικονομικό περιβάλλον για τον οργανισμό, απόρροια της πανδημικής κρίσης. Η εταιρεία κατέγραψε κατακόρυφη πτώση του επιστολικού έργου και συρρίκνωση του κύκλου εργασιών κατά 35 εκατ. ευρώ, στα 318,4 εκατ. ευρώ. Παρ’ όλα αυτά όμως η χρήση ήταν κερδοφόρο. Κάτι που οφείλεται στην ενίσχυση της δραστηριότητας των ΕΛΤΑ και στην οργανική ανάπτυξη.

Ειδικότερα, η ΕΛΤΑ Courier κατέγραψε αύξηση των εσόδων της κατά 10 εκατ. ευρώ, ενώ οι προσπάθειες της διοίκησης της εταιρείας οδήγησαν στη μείωση κατά 18 εκατ. ευρώ του κόστους προσωπικού και των αμοιβών τρίτων.

Πώς ήρθαν τα κέρδη

Έτσι λοιπόν φέτος τα κέρδη αναμένεται να ενισχυθούν περαιτέρω με «όχημα» την επιτυχημένη εφαρμογή της εθελουσίας εξόδου, που φέρνει όφελος για την εταιρεία άνω των 70 εκατ. ευρώ.  Με αυτό τον τρόπο επιβεβαιώνεται η απόφαση του Ελληνικού Δημοσίου να στηρίξει το πρόγραμμα μετασχηματισμού τους.

Η διοίκηση των ΕΛΤΑ ξεκίνησε τις κινήσεις της για την περιστολή του υπερβολικού λειτουργικού κόστους της εταιρείας από την έναρξη της θητείας της, επιτυγχάνοντας μέσα σε λίγους μόνο μήνες τη δραστική περικοπή του μηνιαίου ελλείμματος κατά 33% (από τα 7,2 στα 4,7 εκ. ευρώ). Και συνέχισε με μια σειρά ενεργειών στο πλαίσιο του μετασχηματισμού, που πέραν του μεγάλου προγράμματος εθελουσίας εξόδου 1960 εργαζόμενων, περιλάμβανε:

  • Την ολοκλήρωση της επί χρόνια ανοιχτής υπόθεσης της καταβολής της Καθολικής Υπηρεσίας που παράσχει ο οργανισμός για την πλήρη εξυπηρέτηση της επικράτειας.
  • Την εφαρμογή του νέου μοντέλου εξυπηρέτησης D+3.
  • Περαιτέρω ενέργειες μείωσης κόστους με την αναδιοργάνωση του δικτύου.
  • Περιορισμό της γραφειοκρατίας και ενίσχυση της παραγωγικότητας με το νέο οργανόγραμμα που για πρώτη φορά υλοποιείται στα ΕΛΤΑ.

Και κυρίως, την ψηφιακή αναβάθμιση των λειτουργιών του Ομίλου με κορωνίδα το ρομποτικό σύστημα διαλογής που πενταπλασιάζει την ταχύτητα της διαλογής, αλλά και εξοικονομεί περί τα 2 εκατ. ευρώ/έτος  προσφέροντας τη δυνατότητα για απόσβεση της εγκατάστασης σε λιγότερο από ένα χρόνο.