Inmarsat-Viasat: Η συνεργασία του ΟΤΕ με ένα λαμπρό δίδυμο

Inmarsat-Viasat: Η συνεργασία του ΟΤΕ με ένα λαμπρό δίδυμο

Η συνεργασία του ΟΤΕ με την Inmarsat, τον διεθνή οργανισμό παροχής παγκόσμιων δορυφορικών επικοινωνιών στον τομέα της Ναυτιλίας με έδρα το Λονδίνο, αν και άγνωστη στο ευρύ κοινό εντούτοις  «κρατάει» πολλά χρόνια,  ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι η Ιnmarsat ιδρύθηκε το 1979 και μεταξύ των 86 χρηματοδοτών της ήταν και η Ελλάδα. 

Η εταιρεία έχει αποφασίσει μια νέα πολύ σημαντική επένδυση στην Ελλάδα, με τη μεταφορά του επίγειου δορυφορικού σταθμού που λειτουργεί σήμερα στο Burum της Ολλανδίας στις Θερμοπύλες, όπου βρίσκεται το δορυφορικό κέντρο του ΟΤΕ.  

Αν ο βρετανικός κολοσσός εν τέλει κλείσει τη συμφωνία για να μεταφέρει σημαντικό μέρος των δραστηριοτήτων του στη χώρα μας, ήτοι τις  υπηρεσίες που λειτουργούν στο φάσμα των 3,5 GHz τις οποίες χρησιμοποιεί για την παροχή κρίσιμων υπηρεσιών ασφαλείας της ναυτιλίας και της αεροπορίας, τότε ο  νέος δορυφορικός σταθμός θα είναι ο δεύτερος που θα διαθέτει ο Inmarsat στην Ελλάδα- ο πρώτος  ήδη λειτουργεί στη Νεμέα - και  θα  προσθέσει πολύτιμες εξειδικευμένες  θέσεις εργασίας μηχανικών χειρισμού δορυφορικών κεραιοσυστημάτων, καθώς η Ιnmarsat έχει δηλώσει ότι δεν θα μεταφέρει προσωπικό από την Ολλανδία. 

Στο σημείο αυτό να υπενθυμίσουμε ότι ο Όμιλος Εταιρειών ΟΤΕ παρέχει δορυφορικές υπηρεσίες μέσω των Κέντρων Δορυφορικών Επικοινωνιών «ΝΕΜΕΑ» και «ΘΕΡΜΟΠΥΛΑΙ», τα οποία διασυνδέονται με διεθνή σημεία παρουσίας –PoP-μέσω προστατευόμενων διαδρομών οπτικών ινών της OTEGLOBE και συμπεριλαμβάνονται στα σημαντικότερα δορυφορικά κέντρα -satellite teleport- στην Ευρώπη.

Οι δορυφορικές υπηρεσίες έχουν πιστοποιηθεί κατά ISO για Διοίκηση -Επιχειρησιακή Συνέχεια με την παροχή των υπηρεσιών να είναι αδιάληπτη, μέσω υποδομών τεχνολογίας αιχμής και υπό 24ωρη επίβλεψη από προσωπικό υψηλότατης εξειδίκευσης.

Όσον αφορά τώρα τις ναυτιλιακές υπηρεσίες, η Otesat-Maritel, μέλος του Oμίλου OTE, παρέχει ναυτιλιακές δορυφορικές υπηρεσίες Inmarsat και Iridium σε παγκόσμιο επίπεδο, σε ξηρά και θάλασσα, και ολοκληρωμένες τηλεπικοινωνιακές λύσεις στην ελληνική και παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία.

 Η πολύχρονη σχέση της Ιnmarsat με τον ΟΤΕ

Ο Inmarsat σήμερα λειτουργεί ένα πλήθος επίγειων δορυφορικών σταθμών σε ολόκληρο τον πλανήτη. Μέσω αυτών, ο οργανισμός διαχειρίζεται το στόλο των 14 γεωστατικών δορυφόρων που ίπτανται στα 36.000 χιλιόμετρα πάνω από την επιφάνειά της Γης.

Οι επίγειοι δορυφορικοί σταθμοί, γνωστοί ως Satellite Access Station (SAS) βρίσκονται σε 16 σημεία στη Γη, εκ των οποίων το ένα είναι η Νεμέα Κορινθίας, το οποίο λειτουργεί ο ΟΤΕ.

Η εξαγορά της από τη Viasat

Σύμφωνα με τα στοιχεία του 2022, η Inmarsat έκανε κύκλο εργασιών 1,5 δις δολάρια, ενώ εξαγοράστηκε φέτος από την αμερικανική εταιρεία επικοινωνιών Viasat για 7,3 δις δολάρια. 

Η Viasat είναι πάροχος δορυφορικών ευρυζωνικών υπηρεσιών υψηλής ταχύτητας και ασφαλών συστημάτων δικτύωσης που καλύπτουν στρατιωτικές και εμπορικές αγορές και είναι εισηγμένη στον Nasdaq.

Η συγχώνευση δια απορροφήσεως της Ιnmersat δημιουργεί έναν κορυφαίο παγκόσμιο καινοτόμο οργανισμό στις ναυτιλιακές επικοινωνίες και όχι μόνο.

Η νέα εταιρεία θα ενσωματώσει τους δορυφόρους και τα επίγεια περιουσιακά στοιχεία και των δύο εταιρειών σε ένα παγκόσμιο υβριδικό διαστημικό και επίγειο δίκτυο υψηλής δυναμικότητας, ικανό να παρέχει ανώτερες υπηρεσίες.

Η Inmarsat από τη μια έχει εξαιρετική παρουσία στο αναπτυσσόμενο δορυφορικό παγκόσμιο δίκτυο και βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του παγκόσμιου σχεδιασμού.

Διαθέτει ένα  ευρύ χαρτοφυλάκιο αδειών φάσματος στις ζώνες Ka-, L- και S και ένα στόλο 19 δορυφόρων σε λειτουργία με επιπλέον 10 υπό κατασκευή και προγραμματισμένη εκτόξευση εντός των επόμενων τριών ετών.

To παγκόσμιο αποτύπωμα ζώνης Ka, συμπεριλαμβανομένης της προγραμματισμένης κάλυψης, είναι εξαιρετικά σημαντικό για την υποστήριξη εφαρμογών έντασης εύρους ζώνης, επαυξημένη από στοιχεία ζώνης L που υποστηρίζουν ανθεκτικότητα σε όλες τις καιρικές συνθήκες και συνδεσιμότητα IoT.

Η δυνατότητα ανάπτυξης μεγαλύτερης αξίας από το φάσμα της ζώνης L του Inmarsat και τα υπάρχοντα διαστημικά πλεονεκτήματα σε συνδυασμό με τις υπερσύγχρονες τεχνολογίες διαμόρφωσης, της καθετοποιημένες προσφορές τεχνολογίας και υπηρεσιών  και τις υβριδικές δυνατότητες διαστημικής και επίγειας δικτύωσης πολλαπλών τροχιών της Viasat αποτελούν ένα εξαιρετικό συνδυασμό με τεράστια δυναμική σε νέα και υπάρχοντα ταχέως αναπτυσσόμενα τμήματα και γεωγραφικά πλάτη.

Σε απλά ελληνικά, οι δυο εταιρείες μαζί  μπορούν να προωθήσουν  τις ευρυζωνικές επικοινωνίες και να δημιουργήσουν νέα υβριδικά διαστημικά και επίγεια δίκτυα που θα προσφέρουν μεγαλύτερη απόδοση, κάλυψη, ταχύτητα, αξιοπιστία και αξία για τους πελάτες τους.

Η κάθετη πτώση της τιμής και η ανάκαμψη των τελευταίων ημερών

Τον Ιούλιο, η Viasat ανακοίνωσε ότι ένα «απροσδόκητο συμβάν» συνέβη κατά την ανάπτυξη του ανακλαστήρα ενός νέου δορυφόρου επικοινωνιών, του ViaSat-3 F1, ο οποίος μερικές φορές αναφέρεται και ως ViaSat-3 Americas.  (σ.σ:Ο ανακλαστήρας είναι ουσιαστικά το μέρος ενός δορυφόρου που μοιάζει με πιάτο που συλλέγει και εστιάζει ροές δεδομένων).

Μετά την ανακοίνωση, οι μετοχές υποχώρησαν από τα 43 δολάρια στα 15, σε μια κάθετη πτώση της τάξης του 65%/

Ήταν μια σκληρή αντίδραση της αγοράς,  αλλά αν σκεφτεί κανείς ότι το  κόστος αυτού του δορυφόρου ήταν περίπου 700 εκατομμύρια δολάρια, ένα σημαντικό μέρος της πτώσης δικαιολογείται. 

Στη συνέχεια βέβαια  αναδείχθηκε το γεγονός ότι η διαχείριση από το έδαφος κατάφερε να ελαχιστοποιήσει το πρόβλημα,ενώ  η εταιρεία εξακολουθεί να είναι σε θέση  να εκπληρώσει τις δεσμεύσεις προς τους πελάτες και  η ασφαλιστική κάλυψη θα περιορίσει τη ζημιά. 

Η μετοχή όμως πήρε αέρα στα πανιά της σκαρφαλώνοντας στα 21,46 δολάρια-ήτοι άνοδος άνω του 40%- μέσα σε ελάχιστες μέρες, όταν η εταιρεία προέβει σε καθησυχαστική οικονομική καθοδήγηση για τα κέρδη του οικονομικού έτους του 2024 το οποίο θα ολοκληρωθεί τον Μάρτιο- κέρδη 1,3 δις δολάρια προ φόρων τόκων και αποσβέσεων-  ενώ διευκρίνησε ότι δεν υπάρχει ανάγκη αντικατάστασης του δορυφόρου. 

Σύμφωνα με τα όσα επικοινώνησε η εταιρεία, η συνολική επιχείρηση μπορεί να διαχειριστεί την απώλεια και ο νέος δορυφόρος θα λειτουργεί στο 10% περίπου της προγραμματισμένης χωρητικότητάς του. 

Εξίσου θετικό είναι ότι η  ασφάλεια θα καλύψει ποσό πέριξ των  420 εκατομμυρίων δολαρίων.

Αποποίηση Ευθύνης

Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, ουδεμία διασφάλιση δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.

Διαβάστε Περισσότερα