ΑΒ Βασιλόπουλος: Η στρατηγική, οι εξαγορές και η ώθηση του PL

ΑΒ Βασιλόπουλος: Η στρατηγική, οι εξαγορές και η ώθηση του PL

Έχοντας ως στόχο την ανάπτυξη πάνω από το μέσο όρο της αγοράς και με το e-shop να τρέχει με ρυθμούς αύξησης άνω του 20%, αποτελώντας ήδη ποσοστό του 3% των πωλήσεων,  η διοίκηση της ΑΒ Βασιλόπουλος στοχεύει να αναστρέψει την εικόνα  του «ακριβού» προορισμού, ρίχνοντας στην μάχη αυτή νέα private label προϊόντα αλλά και με νέες ενέργειες, μη αποκλείοντας και νέες εξαγορές. Παράλληλα η ΑΒ Βασιλόπουλος προωθεί επενδύσεις ύψους 60 εκατ. ευρώ ετησίως και δρομολογεί το άνοιγμα 10 ιδιόκτητων και 50 franchise καταστημάτων μέσα στο 2023.

Αυτά προέκυψαν από την ενημέρωση που έκανε χθες σε δημοσιογράφους ο νέος brand manager, Νίκος Λαβίδας της ΑΒ Βασιλόπουλος, ο οποίος τόνισε ότι προτεραιότητα δίνεται στη συγκράτηση και ακόμη αν αυτό είναι δυνατόν την  μείωση των τιμών των προϊόντων που διαθέτει.

Όπως σημείωσε το δύσκολο περιβάλλον που διαμορφώνουν οι γεωπολιτικές εξελίξεις, τα αυξημένα κόστη, οι πληθωριστικές πιέσεις και το μειωμένο διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών, απαιτούν κινήσεις από όλους και σε αυτό το πλαίσιο η ΑΒ Βασιλόπουλος συμμετέχει στην πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας με 74 προϊόντα για το «καλάθι του νοικοκυριού», προσφέροντας ένα μείγμα προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και επώνυμων προϊόντων. 

Παράλληλα, σε εξέλιξη υπάρχει πρόγραμμα στο οποίο έχουν ενταχθεί 850 βασικά αγαθά, στην πλειοψηφία τους ιδιωτικής ετικέτας, σε χαμηλές τιμές και εγγυημένη ποιότητα που καλύπτουν ευρεία γκάμα των αναγκών των καταναλωτών σε κάθε προϊοντική κατηγορία, με στόχο να αυξηθούν σε 1.200.  
«Στόχος μας είναι το σύνολο των Ελλήνων καταναλωτών», πρόσθεσε ο κύριος Λαβίδας, εξηγώντας πως αυτή τη στιγμή η ΑΒ Βασιλόπουλος διαθέτει καθημερινά 850 προϊόντα σε σταθερά χαμηλή τιμή, ενώ ο στόχος είναι να αυξηθούν στα 1.200. «Καλούμε τον κόσμο να παρακολουθήσει τις σταθερά χαμηλές τιμές σε αυτά τα 850 βασικά αγαθά και θα δει ότι δεν είμαστε ακριβοί», ενώ τόνισε ότι  «μπορεί η πλειονότητα των 850 αγαθών να αφορά σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ωστόσο, αυτό έγινε γιατί στην ιδιωτική ετικέτα έχουμε καλύτερη εικόνα στην πορεία των τιμών τους».

Περιγράφοντας τους στόχους της διοίκησης, ο κ. Λαβίδας απέφυγε να προσδιορίσει το μερίδιο της αλυσίδας στην αγορά, αλλά και την θέση της ωστόσο,  σημείωσε ότι βασική επιδίωξη είναι η ΑΒ Βασιλόπουλος να καταφέρει να αναπτύσσεται πάνω από τον μέσο όρο της αγοράς. 

«Αυτό δεν το έχουμε πετύχει και είναι κάτι που πρέπει να αλλάξει» ανέφερε ο κ. Λαβίδας και εξήγησε ότι ο λόγος που δεν έχει επιτευχθεί είναι ότι οι καταναλωτές θεωρούν την αλυσίδα πολύ ακριβό προορισμό σε σχέση με την υπόλοιπη αγορά, γεγονός που όπως είπε δεν ισχύει.

Ερωτηθείς σχετικά με το ενδεχόμενο η εταιρεία να προχωρήσει σε εξαγορά άλλης μικρότερης αλυσίδας, ο κ. Λαβίδας άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο τονίζοντας «είμαστε ανοικτοί σε εξαγορά εφόσον προκύψει κάτι που μας ενδιαφέρει»,  ωστόσο  όπως σημείωσε, «τη δεδομένη στιγμή δεν υπάρχει κάτι, καθώς όλοι στην αγορά τηρούν στάση αναμονής λόγω του πολέμου στην Ουκρανία», ενώ είπε ότι οι συζητήσεις της διοίκησης με την αλυσίδα σούπερ μάρκετ «ΓΕΓΟΣ» δεν τελεσφόρησαν.

Εστιάζοντας στις οικονομικές επιδόσεις της ΑΒ Βασιλόπουλος την τρέχουσα χρονιά σημείωσε ότι ο τζίρος θα παραμείνει σχετικά σταθερός καταγράφοντας ίσως μικρή αύξηση, η οποία θα είναι κατά βάση πληθωριστική.

 Αντίστοιχα, ο όγκος πωλήσεων εκτιμάται ότι θα μειωθεί όπως και η κερδοφορία. Σε ό,τι αφορά στην πορεία της αγοράς τόνισε ότι ο όγκος πωλήσεων βαίνει μειούμενος, με εξαίρεση τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο, λόγω της καλής πορείας του Τουρισμού ενώ οι ανατιμήσεις από τους προμηθευτές συνεχίζονται με την ίδια ένταση.

Σύμφωνα με τον κ. Λαβίδα, η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζει σήμερα ο κλάδος των σούπερ μάρκετ είναι οι πληθωριστικές πιέσεις και οι αυξήσεις τιμών, στη σκιά του πολέμου στην Ουκρανία που συμπληρώνει σχεδόν εννέα μήνες.

«Δυστυχώς οι ανατιμήσεις θα συνεχιστούν με την ίδια ένταση», εκτίμησε, εκφράζοντας την ανάγκη να τερματιστεί το συντομότερο δυνατόν η ρωσο-ουκρανική κρίση.

Κάνοντας ειδική αναφορά στο αυξημένο ενεργειακό κόστος, ο κ. Λαβίδας σημείωσε ότι εφέτος είναι 2,5 φορές αυξημένο, συνυπολογιζόμενων και των επιδοτήσεων. Η εταιρεία έχει προχωρήσει σε ενέργειες (όπως για παράδειγμα τοποθέτηση φωτοβολταϊκών πάνελ στις στέγες καταστημάτων) αλλά, σύμφωνα με τον ίδιο, η επίπτωση στη μείωση του ενεργειακού κόστους είναι μικρή.

Το δίκτυο της αλυσίδας ΑΒ περιλαμβάνει σήμερα  592 καταστήματα, εκ των οποίων 264 franchise σε 61 πόλεις, και στόχος είναι να ενισχυθεί περαιτέρω με την παρουσία της ΑΒ Βασιλόπουλος σε περιοχές που δεν διαθέτει κατάστημα. Στα πλάνα της εταιρείας είναι και η ενίσχυση του ηλεκτρονικού εμπορίου. Σύμφωνα με τον κ. Λαβίδα, το   e-shop έχει φτάσει στο 3% των πωλήσεων της εταιρείας και συνεχίζει να καταγράφει αύξηση πάνω από 20%. Στο πλαίσιο αυτό, σχεδιάζεται η δημιουργία νέου dark store καθώς το πρώτο που δημιουργήθηκε, το ΑΒ home shop center περιλαμβάνει 11.000 κωδικούς και έχει φτάσει στα όριά του όσον αφορά την κάλυψη της ολοένα αυξημένης ζήτησης.

Σημειώνεται ότι η ΑΒ Βασιλόπουλος απασχολεί 14.000 εργαζόμενους και εξυπηρετεί 2,2 εκατ. πελάτες την εβδομάδα μέσα από το δίκτυο καταστημάτων της. Έχει καταβάλλει συνολική μισθοδοσία η οποία το 2021 ανήλθε στα 218 εκατ. ευρώ και 23 εκατ. ευρώ σε παροχές των υπαλλήλων. Το 2022 δεν αυξήθηκαν οι μισθοί των υπαλλήλων της αλυσίδας, ωστόσο ο κάθε εργαζόμενος έλαβε ένα μπόνους ύψους 150 ευρώ για τρεις μήνες (50 ευρώ το μήνα) ως εξτρά παροχή λόγω της δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας. Για το 2023, πρόθεση του κ. Λαβίδα είναι να αυξηθούν οι μισθοί του προσωπικού. «Είναι κάτι που εγώ θα το ήθελα, θα το εξετάσουμε», αποκάλυψε.

Επίσης μέσω του προγράμματος loyalty η αλυσίδα επιστρέφει ετησίως 25 εκατ. ευρώ. Στην κοινωνία το 2021 προσέφερε σε δωρεές 1 εκατ. ευρώ και παρείχε γεύματα αξίας 8 εκατ. ευρώ μέσα από το πρόγραμμα Τρόφιμα Αγάπης. Τέλος, συνεργάζεται σε ποσοστό 90% με Έλληνες παραγωγούς ενώ οι προμηθευτές της αλυσίδας ξεπερνούν τους 600.

Απασχολεί συνολικά 14.000 εργαζόμενους, ενώ μέσα από 31.850 διαφορετικούς κωδικούς, εξυπηρετούνται 2.200.000 πελάτες πανελλαδικά.