Στην περικοπή 2.400 θέσεων εργασίας προχωρεί η Swatch Group, ενώ βάζει μαχαίρι στο δίκτυο των καταστημάτων της. Πρόκειται για τις πλέον δραστικές περικοπές στην ιστορία της ελβετικής εταιρείας, η οποία για πρώτη φορά στα χρονικά αδυνατεί να εμφανίσει κέρδη εξαιτίας της πανδημίας του νέου κορονοϊού.
Η εταιρεία, η οποία στο προϊοντικό χαρτοφυλάκιό της έχει πέραν των Swatch τα ρολόγια Omega και Longines ανακοίνωσε σήμερα, Τρίτη, ότι επισπεύδει το κλείσιμο καταστημάτων στο Χονγκ Κονγκ, όπως και καταστημάτων που πωλούν ρολόγια Swatch και Calvin Klein. Οι πωλήσεις της στο εξάμηνο έως τον Ιούνιο έκαναν βουτιά 43%.
Πρόκειται για μεταστροφή στην έως τώρα στρατηγική της εταιρείας, που φαίνεται να στηρίζεται σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό στις περικοπές θέσεων από ό,τι σε κρίσεις του παρελθόντος, όπως εκείνη του 2008-09. Στο παρελθόν η διοίκηση της εταιρείας είχε εξηγήσει πως το πρόβλημα με το να κόβεις θέσεις σε δύσκολες στιγμές είναι πως μετά είναι δύσκολο να βρεις ικανό προσωπικό όταν η αγορά ανακάμπτει.
Αξίζει να σημειωθεί ότι γενικότερα οι εξαγωγές ελβετικών ρολογιών κινήθηκαν με τους χαμηλότερους ρυθμούς εδώ και 35 χρόνια. Παράλληλα, οι διάσημες ωρολογοποιίες αντιμετωπίζουν και έντονο ανταγωνισμό από το Apple Watch. Το προϊόν της αμερικανικής εταιρείας κατάφερε το 2019 να ξεπεράσει τις πωλήσεις ολόκληρης της ελβετικής ωρολογοποιίας, σε μια ένδειξη στροφής των καταναλωτών προς τις «έξυπνες» συσκευές εις βάρος των παραδοσιακών ρολογιών. Η εταιρεία ερευνών αγοράς Strategy Analytics εκτιμά ότι η Apple πώλησε ανά τον κόσμο 30,7 εκατ. Apple Watches to 2019, έναντι συνολικών πωλήσεων περίπου 21,1 εκατ. ρολογιών για την ωρολογοποιία της Ελβετίας.