Μπάρμπα Στάθης: Πενήντα χρόνια ανάπτυξης και πρωτοπορίας

Μπάρμπα Στάθης: Πενήντα χρόνια ανάπτυξης και πρωτοπορίας

Του Απόστολου Σκουμπούρη

«Δεν υπάρχει προηγούμενο ελληνική εταιρεία να είναι τόσα χρόνια leader στον κλάδο της με μερίδια που φτάνουν το 60% ή και το 70% και να συνεχίζει με την ίδια επιτυχία διαρκώς. Εμείς θέλουμε να πηγαίνει καλά η Μπάρμπα Στάθης, η οποία έχει στηρίξει τον όμιλο παλαιότερα».

Με αυτά τα λόγια, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου MIG κ. Θανάσης Παπανικολάου έδωσε το στίγμα της διαχρονικής επιτυχίας της Μπάρμπα Στάθης, που αποτελεί ένα από τα επιχειρηματικά διαμάντια για όλο τον οργανισμό που διευθύνει.

Η παρουσίαση έγινε με αφορμή τη συμπλήρωση των πενήντα χρόνων από την ίδρυση της Μπάρμπα Στάθης, ενώ στην εκδήλωση παρευρέθηκε σύσσωμη η διοίκηση της MIG, τιμώντας μια τόσο ξεχωριστή και με τόσες πρωτοπορίες επιχείρηση.

Πρόκειται για την επιχείρηση που έχει συνδεθεί ίσως όσο καμιά άλλη με την ελληνική γη και την ύπαιθρο, την ελληνική γεωργία, την αγροτοδιατροφή, ανοίγοντας παράλληλα νέους δρόμους τόσο για τους αγρότες, μέσω της συμβολαιακής γεωργίας, όσο και για τα ελληνικά νοικοκυριά.

Πολύ χαρακτηριστικά άλλωστε ήταν τα λόγια του προέδρου του ομίλου MIG κ. Παναγιώτη Θρουβάλα, ο οποίος επισήμανε πως «η Μπάρμπα Στάθης είναι μια αξιοθαύμαστη περίπτωση για την ελληνική οικονομία. Επιλέγει χωράφια, πειραματίζεται με σπόρους, ανοίγει νέους δρόμους στις καλλιέργειες, οριοθετεί τις εξελίξεις. Εμείς, ως MIG συμμετέχουμε σε κάθε βήμα της Μπάρμπα Στάθης, δεν στηρίζουμε απλώς».

Πρωτοπορίες και αριθμοί – Εξαγωγές σε 25 χώρες

Και μόνο κάποιοι από τους αριθμούς της Μπάρμπα Στάθης, δίνουν το στίγμα του μεγέθους, της ποιότητας αλλά και του εκτοπίσματός της.

Απασχολεί 1.303 εργαζόμενους, συνεργάζεται με πάνω από 1.000 αγρότες οι οποίοι καλλιεργούν πάνω από 30.000 στρέμματα, διαθέτει πέντε ιδιόκτητα εργοστάσια παραγωγής λαχανικών και ζυμών και 23 αποθήκες κατεψυγμένων προϊόντων.

Επίσης, παράγει και διανέμει 467 κωδικούς προϊόντων σε 11.000 σημεία πώλησης, διαθέτει τέσσερα κέντρα διανομής, 106 ιδιόκτητα φορτηγά, ενώ κάνει εξαγωγές σε 25 χώρες και στις πέντε ηπείρους!

Η Μπάρμπα Στάθης είναι το 7ο σε πωλήσεις εμπορικό σήμα των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών (FMCG) και 1ο σε πωλήσεις εμπορικό σήμα στον κλάδο Τροφίμων (IRI, Στοιχεία 2018).

Σύμφωνα με μετρήσεις, κάποιο από τα προϊόντα Μπάρμπα Στάθης ή Χρυσή Ζύμη, μπαίνει στα 9 από τα 10 ελληνικά νοικοκυριά.

Νέες επενδύσεις 8,5 εκατ. ευρώ μεταξύ 2019 και 2020

Μεταξύ 2015 και 2018 η εταιρεία ολοκλήρωσε επενδύσεις 11,5 εκατ. ευρώ, ενώ όπως ανακοινώθηκε χθες η θυγατρική της Vivartia δρομολογεί 8,5 εκατ. ευρώ νέες επενδύσεις τη διετία 2019 – 2020. Παράλληλα, ανακοινώθηκε και το λανσάρισμα νέων προϊόντων που σε λίγες ημέρες θα βγουν στην αγορά, όπως τα κατεψυγμένα ζυμαρικά με λαχανικά (πένες, βίδες, κριθαράκι κ.λπ.), μια νέα καινοτομία από τον όμιλο.

Οι επενδύσεις της διετίας '19-'20 αφορούν στη δημιουργία νέας υπερσύγχρονης, πλήρως αυτοματοποιημένης αποθήκης 11.000 παλετοθέσεων, με ρομποτικά συστήματα και 100% ιχνηλασιμότητα που θα αποφέρει εξοικονόμηση ενέργειας 60%.
Επίσης, θα δημιουργηθούν τρεις νέες γραμμές συσκευασίας, και μια νέα γραμμή παραγωγής που σύμφωνα με τα στελέχη της εταιρείας θα οδηγήσει στην αύξηση της παραγωγικής δυνατότητας κατά 40%. Τέλος, όπως τονίστηκε, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας μεταξύ 2015 – 2018 έφτασε στα 143,8 εκατ. ευρώ.

Στρατηγικοί στόχοι

Στους στρατηγικούς στόχους της εταιρείας, τη στήριξη του πρωτογενούς τομέα αλλά στην ενίσχυση της καινοτομίας και της εξωστρέφειας αναφέρθηκε στην ομιλία του ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Μπάρμπα Στάθης κ. Νικήτας Ποθουλάκης.

Έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο γεγονός πως η Μπάρμπα Στάθης «έβγαλε τους αγρότες από την απομόνωση καθώς είναι η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που εφάρμοσε τη συμβολαιακή γεωργία, αλλά και η πρώτη που άνοιξε το δρόμο για τα κατεψυγμένα λαχανικά στην Ελλάδα».

Τόνισε πως «στρατηγικός στόχος για το 2019 είναι η εξωστρέφεια και η ανάδειξη της ποιότητας και της διατροφικής αξίας των λαχανικών που καλλιεργούνται στην Ελλάδα. Το κλίμα της χώρας μας και οι εδαφολογικές της συνθήκες διαμορφώνουν λαχανικά ανώτερης ποιότητας, τα οποία με την εγγύηση της Μπάρμπα Στάθης, αποτελούν ένα άκρως εξαγώγιμο προϊόν.

Μέχρι τώρα, κυρίως με τα καταψυγμένα προϊόντα ζύμης, η εταιρεία εξάγει σε αγορές της Ευρώπης, της Αμερικής, της Μέσης Ανατολής και της Αυστραλίας, ενώ ήδη εξάγουμε και λαχανικά σε Ευρώπη και Αμερική».

Συνεργασία με την Αμερικανική Γεωργική Σχολή

Η αναπληρώτρια CEO και Marketing & Communication Director της Μπάρμπα Στάθης, κα Αγάπη Παπαδοπούλου αναφέρθηκε σε μια νέα σημαντική συνεργασία της εταιρείας με τη Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή, η οποία αφορά στην υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων για τους συμβολαιακούς γεωργούς της εταιρείας, με εξειδικευμένα επαγγελματικά σεμινάρια.

Τα σεμινάρια που περιλαμβάνουν περισσότερες από 20 ώρες θεωρίας και εκπαίδευσης στον αγρό, στόχο έχουν να εκπαιδεύσουν τους γεωργούς στην ευφυή γεωργία και τις πιο σύγχρονες μεθόδους και τεχνικές που διαφυλάσσουν την αειφορία του περιβάλλοντος και θα πραγματοποιηθούν στη Λάρισα, τη Φλώρινα, την περιοχή της Απολλωνίας, του Κιλκίς και των Γιαννιτσών».

Σύγχρονες και βιώσιμες μορφές συμβολαιακής γεωργίας

Στη συμβολαιακή γεωργία, η Μπάρμπα Στάθης εφαρμόζει πλήρη έλεγχο σε όλα τα στάδια της καλλιέργειας: από τη σπορά, την άρδευση, τη θρέψη και τη φυτοπροστασία ως και τη συγκομιδή, είναι στοιχεία που κάνουν τη διαφορά απτή!
Η διαρκής επένδυση στον πρωτογενή τομέα μέσω του προγράμματος της Συμβολαιακής Γεωργίας, το σύστημα της Ολοκληρωμένης Αγροτικής Διαχείρισης που περιλαμβάνει ενδελεχείς και τεκμηριωμένες διαδικασίες ελέγχου από τη σπορά έως τη συγκομιδή, αλλά και η εφαρμογή ορθής βιομηχανικής πρακτικής, οδηγούν την εταιρεία σε διαρκείς πρωτοπορίες.

Η εταιρεία εφαρμόζει και εξελίσσει τα πιο προηγμένα Συστήματα Διαχείρισης Ποιότητας, όπως το ολοκληρωμένο σύστημα αγροτικής διαχείρισης & ανάπτυξης ISO 22000/2005 (η μόνη εταιρεία στην Ελλάδα και από τις λίγες στην Ευρώπη με τέτοιο ISO). Παράλληλα, εφαρμόζει ολοκληρωμένο Σύστημα Φροντίδας, Ιχνηλασιμότητα σε όλα τα στάδια και μετάβαση από την Καταγραφική/Συμβατική Γεωργία στην Ευφυή Γεωργία (e-farming to i-farming).

Ιστορικό

  • 1969: Ο Γιάννης Μηχαηλίδης ιδρύει στη Θεσσαλονίκη την πρώτη γραμμή παραγωγής καταψυγμένων φρούτων και λαχανικών στην Ελλάδα.
  • 1991: Η εταιρεία επενδύει στην κατασκευή μονάδας παραγωγής και μπαίνει δυναμική στην πρωτοεμφανιζόμενη αγορά της καταψυγμένης ζύμης, με το brand «ΧΡΥΣΗ ΖΥΜΗ».
  • 1994: Η Μπάρμπα Στάθης – Γενική Τροφίμων εξαγοράζεται από τη Δέλτα Βιομηχανία Γάλακτος, απορροφώντας την FROZA, θυγατρική της Δέλτα.
  • 2001: Συμμετέχει στην ίδρυση της εταιρείας ΓΚΡΗΝΦΟΥΝΤ Α.Ε., με αντικείμενο την επεξεργασία και την τυποποίηση φρέσκων σαλατών.
  • 2006: Ύστερα από τη συγχώνευση τεσσάρων μεγάλων εταιρειών τροφίμων, στις οποίες συγκαταλέγεται η Μπάρμπα Στάθης, ιδρύεται η Vivavrtia.